Δρ. Πολύβιος Ανδρούτσος
Επίτιμος Πρόεδρος Ε.Ε.Μ.Ε.
Μέλος ΔΣ της ISME



  • Forrest, D. & Androutsos, P. (2010). The place of traditional music in school curricula: A comparative study of Australia and Greece. Journal of Artistic and Creative Education, 4 (1), 44-58.

  • Androutsos, P., Humphreys, J. T. (2010). Classroom Observation Ability Among Pre-service Music
        Educators in Greece. International Journal of Music Education: Research, 28 (1), 5-16.

  • Ανδρούτσος, Π. (2008). Φιλοσοφικές τάσεις στη μουσική ιστοριογραφία. mus-e-journal :
        http://www.muse.gr/muse-e-journal/P_Androutsos.pdf




  • Androutsos, P. (2005). Desarrollo e implementacion experimental de un modelo para la ensenanza de hi-
        storia de la musica en la educacion secundaria. Trans. Carola Deane. Boletin de Investigacion Εducativo
        Μusical, 34, 5-13 (στα ισπανικά).

  • Ανδρούτσος, Π. (2003). Η χρήση της τεχνολογίας και ιδιαίτερα των πολυμέσων και του video στη μουσική εκπαίδευση. Μουσική Εκπαίδευση, 13 (4), 5-21.

  • Ανδρούτσος, Π., Θεοδωρίδης, Ν. (1998). Μουσική Ακρόαση και Δημιουργικότητα. Μουσική Εκπαίδευση, 2 (1), 24-39.

  • Ανδρούτσος, Π. (1996). Στόχοι - Πραγματικότητα - Προοπτικές, στη διδασκαλία της Μουσικής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μουσικοτροπίες, 2/1996, 50-59.

  • ____ . (1995). Η διδασκαλία της ιστορίας της μουσικής ή η μουσική μέσα από την ιστορία της; - Μια πρώτη προσέγγιση. Μουσικοτροπίες, 2/1995, 29-39.

  • ____ . (1994). Μουσικές παραδόσεις απ' όλο τον κόσμο στη διδασκαλία της μεθόδου Οrff - Ο ρόλος και η σημασία της διδασκαλίας μουσικών παραδόσεων απ' όλο τον κόσμο στα πλαίσια ενός προγράμματος μουσικών σπουδών και ιδιαίτερα στη διδασκαλία της μεθόδου Οrff. Α' μέρος. Ρυθμοί, 10/Ανοιξη 1994, 5-7, 24. Β' μέρος. Ρυθμοί, 11/Καλοκαίρι 1994, 10-13.

  • ____ . (1994). Αναφορά σε Διάφορες Μουσικοπαιδαγωγικές Μεθόδους - Προσεγγίσεις και "Κινήματα". Μουσικοτροπίες, 4/1994, 49-59.

  • ____ . (1993). Οι Μουσικοπαιδαγωγικές μέθοδοι των Emile Jaques Dalcroze και Carl Orff και η εφαρμογή τους στον ελλαδικό χώρο, Β' μέρος. Μουσικοτροπίες, 1/1993, 9-13.

  • ____ . (1992). Οι Μουσικοπαιδαγωγικές μέθοδοι των Emile Jaques Dalcroze και Carl Orff και η εφαρμογή τους στον ελλαδικό χώρο, Α' μέρος. Μουσικοτροπίες, 4/1992, 38-42.

  • ____ . (1992). Μια εισαγωγή στη "Ρυθμική" του Emile Jaques Dalcroze (1865-1950). Μουσικοτροπίες, 1/1992, 21-25.
Επιστημονικές δημοσιεύσεις (μελέτες, άρθρα)
ΑΡΧΙΚΗ                     ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ                   ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ                     EMAIL
Δρ. Πολύβιος Ανδρούτσος
Επίτιμος Πρόεδρος Ε.Ε.Μ.Ε.
Πρόεδρος ΟΕ, Παγκόσμιο Συνέδριο ISME 2012

Επιστημονικές δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων (πλήρες κείμενο)

  • Forrest, D. &  Androutsos, P. (2010). Traditional music in school curricula in Australia and Greece. Στο L. C. R. Yip &  J. S. Goble (Eds). Proceedings of the 15th International Seminar of the Policy Commission on Culture, Education and Media, International Society for Music Education (ISME), Kaifeng, Henan, China, 27-30/7/2010. pp. 8-15. Kaifen: College of Arts, Henan University.

  • Ανδρούτσος, Π., Humphreys, J. T. (2009). Ικανότητα παρατήρησης μαθημάτων μουσικής από εκπαιδευόμενους μουσικούς εκπαιδευτικούς. Poster Paper. Στο Μ. Κοκκίδου - Ζ. Διονυσίου (Επιμ.).
        CDRom, Πρακτικά του 6ου Συνεδρίου της E.E.M.E., σσ. 1007-1021. Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε.

  • ________ . (2004). Development and Experimental Implementation of a Model of Teaching the History of Music in Secondary Education. Στα Πρακτικά του 26ου Παγκοσμίου Συνεδρίου της ISME, Τενερίφη, Ισπανία, ISME 2004, Sound Worlds to Discover, pp. 29-33.

  • ________ . (2000). The importance of teaching Music History: philosophy, curriculum issues, teaching approaches, applications in different educational settings, and its social incidences. Στα Πρακτικά του Συνεδρίου Actas i Congreso de Escuelas de Musica de Euskal Herria - La relevancia de las Escuelas de Musica en el ambito social, pp. 17-33. Vitoria-Gasteiz, Spain.

  • Ανδρούτσος, Π. (2000). Μουσική παράδοση και Τεχνολογία: Εφαρμογές στη Μουσική Εκπαίδευση του Μέλλοντος. Στο Μουσική Εκπαίδευση/Πρακτικά του 2ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, 7 (2), 7-13.

  • ________ . (1998). Διαπολιτισμική Μουσική Εκπαίδευση. Στο Μουσική Εκπαίδευση/Πρακτικά του 1ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, 3 (1), 153-162.

  • ________ . (1998). Μουσική Εκπαίδευση: Μπροστά στις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Στο Μουσική Εκπαίδευση/Πρακτικά του 1ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, 3 (1), 8-14.

       Επιστημονικές δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων (εκτεταμένες περιλήψεις)

  • Androutsos, P. (2016). Future Early Childhood General Teachers' Attitudes toward Music Teaching, Τόμος περιλήψεων του 32ου Παγκοσμίου Συνεδρίου της ISME, σελ. 4. Γλασκώβη, Η.Β., 2016 (Εκτεταμένη Αγγλική Περίληψη).

  • Androutsos, P. (2016). School of Rock! Building a music-theatrical performance with high school students, Τόμος περιλήψεων του 32ου Παγκοσμίου Συνεδρίου της ISME, σσ. 4-5. Γλασκώβη, Η.Β., 2016 (Εκτεταμένη Αγγλική Περίληψη).

  • Androutsos, P. (2012). Teaching effectiveness: implications for music teacher education, Τόμος περιλήψεων του 30ου Παγκοσμίου Συνεδρίου της ISME, σσ. 18-19. Thessaloniki, Greece, 2012 (Εκτεταμένη Αγγλική Περίληψη)

  • Androutsos, P. (2010). Building an interactive music-pedagogical performance for children: a creative tool for music teacher education. Τόμος περιλήψεων του 29ου Παγκοσμίου Συνεδρίου της ISME. σελ. 34. Beijing, China, 2010 (Εκτεταμένη Αγγλική Περίληψη).

  • Dionyssiou, Z., Androutsos, P., Kokkidou, M. (2010). Concerns, problems, and visions of future music and general education teachers out of their teaching practice in music. Τόμος περιλήψεων του 29ου Παγκοσμίου Συνεδρίου της ISME. σσ. 49-50. Beijing, China, 2010 (Εκτεταμένη Αγγλική Περίληψη).

  • Androutsos, P., and Humphreys, J. T. (2008). Pre-Service Music Teachers' Observations of Music
        Lessons. Τόμος περιλήψεων του 28ου Παγκοσμίου Συνεδρίου της ISME. Music at All Ages, Mario Baroni
        and Johannella Tafuri (επιμ.), σσ. 379-80. Bologna, Italy, 2008 (Εκτεταμένη Αγγλική Περίληψη).

  • Androutsos, P. (2006). Praxial Philosophy and Educational Praxis. Στο συμπόσιο με τίτλο Praxial Music Education: Issues and Debates. David J. Elliott, Moderator. Πρακτικά του 27ου Παγκοσμίου Συνεδρίου της ISME-ISME 2006, Kuala Lumpur, Malaysia (CDRom). Ιούλιος 2006 (Εκτεταμένη Αγγλική Περίληψη).
Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους

  • Ανδρούτσος, Π. (2013). Φιλοσοφικές τάσεις στη Μουσική Παιδαγωγική. Στο Ξ. Παπαπαναγιώτου (Επιμ.). Ζητήματα Μουσικής Παιδαγωγικής. (σσ. 3-35). 2η αναθεωρημένη έκδοση. Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε.

  • Androutsos, P. (2012). Praxial philosophy and educational praxis. Στο M. C. Moore (Ed.). Critical Essays in Music Education. pp. 3-11. Ashgate Publishing Limited, UK.