258319185 4554498817948893 1129605767871211437 n

 

Η Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση ανακοινώνει την διεξαγωγή του 9ου Συνεδρίου με διεθνείς συμμετοχές. 

Το 9ο Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Ε. φιλοδοξεί με τις εργασίες του να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους η μουσική και η μουσική εκπαίδευση –στο σχολείο, στο ωδείο και στην κοινότητα– συμβάλλουν στην προσπάθεια ανθρώπων κάθε ηλικίας να συγκροτήσουν την ταυτότητά τους, λαμβάνοντας υπόψη το περιβάλλον, ανθρωπογενές και μη. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε σε βάθος τις μουσικές εμπειρίες των μαθητριών και μαθητών, τις δυνάμεις που επηρεάζουν τις αξίες τους και να προσεγγίσουμε τον κόσμο τους πέρα από τη μονοδιάστατη αυστηρότητα του διανοητικού-αναλυτικού μοντέλου, που μοιάζει να κυριαρχεί σήμερα στον χώρο της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη έμφαση έχουν ο πλουραλισμός στις μουσικές εμπειρίες, η αποδοχή της ετερότητας και η επαναδιαπραγμάτευση των αξιών. Ίσως, με  αυτό τον τρόπο, οι ραγδαίες αλλαγές να σταματήσουν να είναι (μόνο) πηγή ανασφάλειας και φόβου για το αύριο και να γίνουν η βάση μιας αισιόδοξης προοπτικής για έναν κόσμο πιο δίκαιο και πιο μουσικό, γεμάτο νέες ευκαιρίες.

 

Σκοπός του 9ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. είναι να συνεισφέρει:
-στη συζήτηση και κατανόηση των αλλαγών που συντελούνται σε μουσικά-πολιτισμικά και μουσικά-εκπαιδευτικά πλαίσια
-στη διερεύνηση του νοήματος των μουσικών εμπειριών σε διάφορα περιβάλλοντα εκπαίδευσης και μάθησης
-στην αναζήτηση και διαπραγμάτευση των αξιών στη μουσική επικοινωνία και εκπαίδευση
-στη μελέτη των παραγόντων που ορίζουν τις ταυτότητες και τις ετερότητες στη μουσική εκπαίδευση και πράξη
-στην επικαιροποίηση της εννοιολογικής πλαισίωσης της μουσικής διδασκαλίας-μάθησης στο σχολείο, στο ωδείο και στην κοινότητα
-στην ανάδειξη του ρόλου της μουσικής στην ευζωία ατόμων και κοινοτήτων
-στον διεπιστημονικό διάλογο για τη μουσική εκπαίδευση (μουσική κοινωνιολογία, μουσική οικολογία, μουσική ψυχολογία, πολιτισμικές σπουδές, εθνομουσικολογία, ιστορική μουσικολογία, κ.ά.)
 
Θεματικοί άξονες του 9ου Συνεδρίου
- Ταυτότητες και ετερότητες στη μουσική και τη μουσική εκπαίδευση
- Μουσικές εμπειρίες στο σχολείο, στο ωδείο και στην κοινότητα
- Πλουραλισμός και ιεραρχίες αξιών στη μουσική εκπαίδευση
- Σύνδεση της μουσικής εκπαίδευσης με την καθημερινή ζωή
- Μουσική εκπαίδευση και κυρίαρχη κουλτούρα
- Ζητήματα αναπαραστάσεων και ιδεολογιών στη μουσική εκπαίδευση (φυλή, φύλο, γλώσσα, τάξη, κουλτούρα κ.ά.)
- Η μουσική πράξη ως μέσο κατά του σχολικού εκφοβισμού
- Μουσική εκπαίδευση και Κριτική Παιδαγωγική
- Μουσικές εμπειρίες, δια βίου μουσική μάθηση και ευζωία
- Νέοι γραμματισμοί (ψηφιακός, πολυτροπικός, ηλεκτρονική πληροφορία)
- Ιδεολογίες και κοινωνικές-πολιτικές αξίες στα προγράμματα σπουδών μουσικής
- Εκπαιδευτικές πολιτικές για τη μουσική εκπαίδευση (διαχρονικά και συγχρονικά)
- Παιδαγωγική της δημοφιλούς μουσικής
-Το κρυφό πρόγραμμα σπουδών στο σχολείο και στο ωδείο (σιωπηρές αξίες, μουσικός ηγεμονικός λόγος)
- Νέες μουσικές-τεχνολογικές εμπειρίες
- Ψηφιακές μουσικές κοινότητες και εικονικά σύνολα
- Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
- Μουσική εκπαίδευση στην ειδική αγωγή
- Ιστορία της μουσικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
- Μουσική αγωγή, κοινωνική δικαιοσύνη και ανθρώπινα δικαιώματα
- Η μουσική διδασκαλία-μάθηση σε τυπικά, μη τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα
- Πολυτροπικές δράσεις στη μουσική εκπαίδευση
- Πολύτεχνες παραστάσεις στο σχολείο, στο ωδείο και στην κοινότητα
- Διδακτική μουσικών οργάνων και μουσικών συνόλων: φιλοσοφία, μεθοδολογίες και καλές πρακτικές
 
Επίσημες γλώσσες: Ελληνική και Αγγλική
 
Σημαντικές ημερομηνίες:
Έναρξη υποβολής προτάσεων: Έληξε η περίοδος αποστολής
Καταληκτική ημερομηνία αποστολής περιλήψεων: Έληξε η περίοδος αποστολής
Ενημέρωση για την αποδοχή ή όχι της πρότασης: Τα αποτελέσματα των κρίσεων είναι διαθέσιμα στο https://apps.eeme.gr/

 

Εγγραφές: https://apps.eeme.gr/ - Πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

3222