3

Στο 10ο Διεθνές Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Ε. πραγματευόμαστε τα ποικίλα περιβάλλοντα ως παράγοντες συνδιαμόρφωσης των λειτουργιών και των αξιών της μουσικής διδασκαλίας - μάθησης στην οικογένεια, στο σχολείο και στην κοινότητα. Με τον προσδιορισμό ποικίλα αναφερόμαστε, μεταξύ άλλων, σε φυσικά, πολιτισμικά, φιλοσοφικά, κοινωνικά, τεχνολογικά και ψηφιακά περιβάλλοντα. Θεωρούμε ότι η βαθύτερη επίγνωση αυτών των λειτουργιών μπορεί να συνεισφέρει στον μετασχηματισμό της μουσικής εκπαίδευσης και, κατ’ επέκταση, της κοινωνίας. Εστιάζουμε ιδιαίτερα στην κριτική μουσική παιδαγωγική και στις γέφυρες θεωρίας, έρευνας και πράξης που ενισχύουν την ισότιμη πρόσβαση στη μάθηση και την καλλιέργεια της κοινωνικής συνείδησης. Πιστεύουμε στη σπουδαιότητα του αναστοχασμού όσων ασχολούνται με τη μουσική εκπαίδευση με κάθε τρόπο για τη δημιουργία συμπεριληπτικών και ευέλικτων πλαισίων, λαμβάνοντας υπόψη τα διλήμματα και τις ασυμμετρίες που παρατηρούνται στα σχολικά, κοινοτικά και κοινωνικά περιβάλλοντα.

Στον πολύβουο, υπερσύνθετο και συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, κορεσμένο από τα μηνύματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μαζικής ενημέρωσης, οραματιζόμαστε μουσικές αλληλεπιδράσεις με ευαισθησία, οικολογική αισθητική και νόημα. Τα άτομα που συμμετέχουν στις μουσικές ομάδες φέρνουν διάφορες δεξιότητες, εκφραστικές ικανότητες, επιθυμίες, προθέσεις και επίπεδα κατανόησης. Όταν το μουσικό πλαίσιο δεν βοηθά στη δημιουργία συνδέσεων με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, η αξία των εμπειριών και των ενδιαφερόντων τους, καθώς και της μουσικής σύμπραξης και των λειτουργιών της, τείνει να υποβαθμίζεται. Πέρα από την έμφαση που έχει δοθεί στο τι, γιατί και πώς διδάσκουμε, είναι πρωταρχικής σημασίας να αναστοχαζόμαστε ως προς το πού, πότε, σε ποιους και για ποιον λόγο διδάσκουμε. Σε αυτόν τον ορίζοντα, καλούμαστε να καλλιεργούμε την προσωπική, κοινωνική, ιδεολογική, πολιτισμική, ηθική και αισθητική μας μουσική σκέψη και στάση, ώστε να προάγουμε μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις για έναν πιο βιώσιμο κόσμο. 

 

Εγγραφές/υποβολές προτάσεων: https://apps.eeme.gr/ - Πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

3300