Afissa katheti

Η μουσική επικοινωνία και μάθηση υλοποιούνται πάντα σε ένα κοινωνικό πλαίσιο το οποίο καθορίζεται από μία πληθώρα παραγόντων. Η σχέση της μουσικής εκπαίδευσης με την κοινωνία είναι συμβιωτική καθώς οι μουσικές αξίες αλληλεπιδρούν με τις κοινωνικές αξίες στη σφαίρα του τοπικού, του εθνικού και του παγκόσμιου. Δεδομένου ότι η βάση της μουσικής εκπαίδευσης είναι οι συλλογικές μουσικές δράσεις και εμπειρίες, η μουσική εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την κοινωνική εμπειρία και το αίσθημα της κοινωνικής αλληλεγγύης. Μπορεί να προσφέρει τρόπους κατανόησης της κοινωνικής αξίας της μουσικής συμμετοχής. Μπορεί επίσης να αποτελέσει τη βάση κοινωνικής παρέμβασης προς μια κατεύθυνση ενδυνάμωσης της δικαιοσύνης και της δημοκρατίας.

 

Τι σημαίνει στη σημερινή εποχή «μαθαίνω μουσική»; Τι σημαίνει «διδάσκω μουσική»; Ποιοι είναι σήμερα οι μαθητές μας και ποιες οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες σε σχέση με τη μουσική; Πώς συνδέεται η μουσική εκπαίδευση με την κοινότητα, την κοινωνία και τον κόσμο; Με ποιο τρόπο η μουσική εκπαίδευση δομεί ταυτότητες, προάγει πρότυπα, αξίες και ιδεολογίες; Ποιες είναι οι κοινωνικές αξίες της μουσικής εκπαίδευσης σήμερα;

 

Στο 8ο Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Ε. αναμένεται να αναπτυχθεί γόνιμος διάλογος σχετικά με τα παραπάνω ερωτήματα. Η συζήτηση μπορεί να εστιάσει στις νέες πρακτικές της μουσικής εκπαίδευσης που θα λαμβάνουν υπόψη τα διαρκώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά και μουσικά περιβάλλοντα. Επίσης, μπορεί να διερευνηθεί η σχέση της μουσικής εκπαίδευσης με ζητήματα όπως είναι η δόμηση προσωπικών και κοινωνικών ταυτοτήτων, η ευημερία του ανθρώπου, η έννοια του “ανήκειν” σε μουσικές κοινότητες, ο σεβασμός των πολιτισμικών και μουσικών διαφορών, και η κοινωνική δικαιοσύνη. Η συνειδητοποίηση της κοινωνικής ποικιλομορφίας υπό το πρίσμα των μουσικών-πολιτισμικών αλλαγών ισοδυναμεί, ιδανικά, με τον σεβασμό στον άλλον και την επίγνωση της δύναμης της μουσικής και της μουσικής εκπαίδευσης στη βελτίωση της ζωής.

 

Πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

2713