Dr. Chi-hin Leung is a distinguished composer, educator, and inventor recognized with numerous accolades, including the Gold Medal and Top 20 Best Invention Award from the International Invention Innovation Competition in Canada, the Gold Award from Hong Kong Techathon+ 2024, the Silver Award (Asia) from QS Reimagine Education ("Oscars" of Education), and the President's Award for Outstanding Performance in Knowledge Transfer and Teaching. He is the President of the Hong Kong Association for Music Educators (HAME), Vice Chairman of the Hong Kong Composers' Guild (HKCG), a Board Member of the International Society for Music Education (ISME), and an Apple Distinguished Educator (ADE).
Η Δήμητρα Τρυπάνη σπούδασε σύνθεση στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου (MMus και PhD με διάκριση) με τον Nigel Osborne, και ελληνική φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Ως συνθέτρια ασχολείται με τη δημιουργία έργων σύγχρονου μουσικού θεάτρου, με στόχο την κατάργηση των «ραφών» μεταξύ μουσικής και λόγου, με βασικό εργαλείο την «χορική» πολυφωνία και πολυρυθμία. Από το 2017 είναι σταθερή εξωτερική συνεργάτης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ως υπεύθυνη εκπαιδευτικών εργαστηρίων, αλλά και ως συνθέτρια. Για επτά χρόνια υπήρξε Composer in Residence του Φεστιβάλ Παξών. Έχει διδάξει σύνθεση, ear training και τεχνικές διαθεματικής παράστασης σε πολλά πανεπιστήμια στην Ελλάδα και τη Βρετανία, και έχει πραγματοποιήσει δεκάδες εργαστήρια πάνω στη μέθοδό της “From Ear to Body” (μέθοδος ακουστικής επανεκκίνησης). Είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια θεωρητικών και σύνθεσης με διαθεματικές πρακτικές στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Professor Jennie Henley is Director of Programmes and Professor in Music Education at the Royal Northern College of Music, UK. As Executive Director responsible for all undergraduate and postgraduate taught degrees, as well as junior music programmes, she provides strategic leadership for learning and teaching, including access and participation. Jennie has taught and led music in various contexts for over 25 years. She has worked with children, young people and adults and has a rich tapestry of practice crossing music education and community music. Working in a variety of complex and challenging environments, the central focus of her research is the relationship between pedagogy and inclusion.
Εγγραφές/υποβολές προτάσεων: https://apps.eeme.gr/ - Πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.