Βιβλίο Περιλήψεων 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. 

NEW: Πρακτικά 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. (Οκτώβριος 2019)

Τελικό πρόγραμμα 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε.

Afissa katheti

Πρόγραμμα Εισηγήσεων με τίτλους 

Πρόγραμμα Εργαστηρίων με τίτλους

Πρόγραμμα Στρογγυλών τραπεζών με τίτλους

Αναρτημένες ανακοινώσεις

Ενημέρωση για τις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης και του Στούντιο Ηχογραφήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας 

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου: 12:00-15:00

Οι εισηγητές και οι σύνεδροι του 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε., μπορούν να επισκεφτούν τη Βιβλιοθήκη και το Στούντιο Ηχογραφήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που οργανώνουν για εκπαιδευτικούς και σχολεία. Περιορισμένος αριθμός ατόμων. Απαιτείται προεγγραφή στη φορμα: https://goo.gl/forms/Et6quM8tcwlnLITH2

Σε περίπτωση κενών θέσεων μπρείτει να δηλώσετε συμμετοχή και την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου (12:00-15:00), με την εγγραφή σας στο Συνέδριο. 

Πρόγραμμα επισκέψεων

(Α) Ενημέρωση για τις υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για εξωτερικούς χρήστες (με έμφαση σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς μουσικής). Παρουσίαση: Ανθή Μπάλιου (Εργαστήρι Υπολογιστών ΜΕΤ. Μεγ. αρ. ατόμων ανά ομάδα: 30).

Ωρες: 14:00: Ομάδα 1 και 14:30: Ομάδα 2

(Β) Ξενάγηση στο Στούντιο ηχογραφήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Παρουσίαση: Φώτης Σακαλής (Στούντιο Ηχογραφήσεων. Μεγ. αρ. ατόμων ανά ομάδα: 15)

Ώρες: 12:15: Ομάδα 1, 13:00: Ομάδα 2 και 13:45: Ομάδα 3

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Μπάλιου και τον κύριο Σακαλή για την ευγενική διάθεσή τους και τη συνεργασία τους, καθώς και την υπεύθυνη διεύθυνσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, την κυρία Τσανακτσίδου, για την υποστήριξή της. Τέλος, ευχαριστούμε θερμά την κυρία Κυριακή Μπαλτά για την όλη διάθεσή της και τις πολύτιμες συμβουλές της στην οργάνωση αυτών των επισκέψεων.

2821

Μπορείτε να βρείτε το Βιβλίο Περιλήψεων του 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. ΕΔΩ

2830

Afissa katheti

Ράπτης, Θ., & Κόνιαρη, Δ. (Επιμ.) (2019). Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί. Πρακτικά 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε.  ISBN: 978-618-83465-3-6

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΕΕ και ΟΕ - Περιεχόμενα

Πρόλογος των επιμελητών της έκδοσης

Χαιρετισμός του Συνεδρίου εκ μέρους της Παγκόσμιας Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ISME)

 

Κεντρικές Ομιλίες

Addessi Rita: Musical experience: An educational entitlement in inclusive contexts. The role of teachers/educators/social workers in promoting relational health

Στάμου Λήδα: Ανάμεσα ζωής και ονείρου … είναι ένα σχολείο, ένας δάσκαλος, κι ίσως μια μουσική

 

Αναρτημένες ανακοινώσεις

Κουρκούλη Ειρήνη & Κοκκίδου Μαίη: Κριτική σκέψη και μουσική παιδαγωγική: έρευνα δράσης

Μανωλίδου Λεμονιά & Γεροφώτη Αικατερίνη«Μια φορά κι έναν καιρό – Σι Λα Σολ Φα Μι Ρε Ντο». Μουσική παρέμβαση σε μαθητές με βαριά νοητική αναπηρία

 

Εργαστήρια

Αναγνωστόπουλος Αθανάσιος & Διονυσίου Ζωή: Σωματικά Κρουστά: μια πρόταση ενσωμάτωσής τους στα μαθήματα γενικής παιδείας

Μίντζα Μαρίνα: «Μια αγκαλιά από μουσικούς σωλήνες»: Προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα με τη χρήση των boomwhackers στο μάθημα της μουσικής

Παπαζαχαρίου-Χριστοφόρου Μαρία: Αναπτύσσοντας τη μουσική κατανόηση μέσα από δραστηριότητες κίνησης

Παπάζογλου Κωστής: Η σεφαραδίτικη μουσική κοινότητα της Θεσσαλονίκης και η εθνική ημέρα μνήμης ελλήνων εβραίων μαρτύρων - 27η Ιανουαρίου - Το μάθημα της ιστορικής συλλογικής μνήμης μέσα από την πολιτισμική αλληλεπίδραση - προτάσεις

Χατζηλάμπρου Μαρία & Καρούμπαλη Ευγενία: Μουσικό διαδραστικό εργαστήριο σχετικά με τις ανταλλαγές και κλοπές δημοφιλών τραγουδιών και παραδοσιακών τραγουδιών για το μάθημα της μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 

Προφορικές ανακοινώσεις

Αγαλιανού Ολυμπία: Orff-Schulwerk: η μετάβαση από τον 20ό στον 21ο αιώνα

Ακογιούνογλου Μίτσυ: Ο «Κύκλος της Μουσικής» με παιδιά πρόσφυγες στη Χίο:  Περιγραφή και απολογισμός δράσεων τριών ετών

Βερβέρης Αντώνης: Κριτική Παιδαγωγική και Μέθοδος Kodály: Μία φανταστική συνομιλία μεταξύ του Paulo Freire και του Zoltán Kodály

Γεροφώτη Αικατερίνη: Τα οφέλη της σχολικής χορωδίας στο Ειδικό Σχολείο: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης

Διονυσίου Ζωή & Κωνσταντάκου Κλειώ: Το τραγούδι ως παιδαγωγικό εργαλείο στις Ομάδες του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού

Ετμεκτσόγλου Ιωάννα, Κέρζελη Κική & Βλαχούτσου Κατερίνα: Το πρόγραμμα «Κιθάρα Express» ως μουσική εργαλειοθήκη για ανασυνθέσεις της ταυτότητας ενηλίκων εν μέσω κρίσεων: Μια μελέτη περίπτωσης

Ζεπάτου Βασιλική, Μαστροσάββα Τριανταφυλλιά, Γιαννοπούλου Ελένη, Θεοχάρης Δημήτρης, Μαλαφής Ιωάννης, Στρογγύλη Χρυσούλα, Μουρελάτος Σπυρίδων, Νασόπουλος Αθανάσιος, Ντάντος Ορέστης & Γιαξόγλου Κωνσταντίνος. Οι απόψεις των μαθητών – μελών Μουσικών Συνόλων του Μουσικού Σχολείου Αλίμου για τις Διασχολικές Συνεργασίες με άλλα Μουσικά Σχολεία

Ζεπάτου Χρυσάνθη: Τα Spirituals ως τραγούδια της σκλαβιάς και της ελευθερίας στο ελληνικό σχολείο του 21ου αιώνα

Θεοδωρίδης Νίκος: Διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση και εκπαιδευτικοί: τάσεις, προβλήματα, προτάσεις

Καρύκη Μαρία & Αγαλιανού Ολυμπία: Ελληνικά παραδοσιακά παιγνιδοτράγουδα: από την κοινότητα στη σχολική τάξη

Κιουμουρτζής Ιωάννης & Ζαφρανάς Νικόλαος: Άγχος μουσικής επίδοσης: διερεύνηση των συνθηκών εμφάνισής του

Κοκκίδου Μαίη. Οι λειτουργίες της μουσικής ως βάση για την ανάπτυξη μουσικών προγραμμάτων σπουδών

Κολυδάς Τάσος: Ψηφιακή Παρτιτούρα: Επιλέγοντας λογισμικό για τη διδασκαλία της μουσικής στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο

Κωνσταντινίδου Ζωή & Σακελλαρίου Σταματία: Μουσική με κουτιά. Η διδασκαλία της μουσικής στην προσχολική ηλικία, μέσα από αναδυόμενες δραστηριότητες των παιδιών στο πλαίσιο ενός σχεδίου εργασίας

Λεγζίδου Άννα & Πνευματικός ΔημήτρηςΗ σχέση μεταξύ ενσυναίσθησης και μουσικών προτιμήσεων στην αρχή και στο τέλος της εφηβείας

Ματζίρης Χρήστος: Ρυθμική Αγωγή: ανάγνωση και εκτέλεση γραφικής παρτιτούρας με τη χρήση ΤΠΕ. Μία εφαρμογή για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Μελιγκοπούλου Μαρία Έμμα: Η συμμετοχή στη χορωδία ως σύνδεσμος πολιτισμών και ένταξη στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Ένα πειραματικό πρόγραμμα με παιδιά προσφύγων από τη Συρία

Μίχα Παρασκευή: Διδάσκοντας μουσική σε ενήλικες στη δημόσια μεταλυκειακή εκπαίδευση (Δ.ΙΕΚ). Αναζητώντας κίνητρα συμμετοχής για άρση εμποδίων στο μάθημα

Μπαξέ Άννα & Κυριακίδου Αθανασία: Το φωνητικό ζέσταμα μέσα από τη Φυσική Μεταφορά (Physical Metaphor)

Μπαρούτα ΜαρίαΑξιοποιώντας διαθεματικά ένα μουσικό παραμύθι για την αποδοχή της διαφορετικότητας στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού

Μυγδάνης Γιάννης, Κονδυλίδου Άση & Κοκκίδου Μαίη: Κοινωνικές αξίες και Προγράμματα Σπουδών μουσικής: συγκριτική έρευνα

Νικολάου Έλενα & Ακογιούνογλου Μίτσυ: Διερεύνηση της εφαρμογής μίας ενότητας μαθημάτων σύμφωνα με τον Καθολικό Σχεδιασμό για τη Μάθηση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας στο μάθημα της μουσικής

Ονησιφόρου Μαρία: Οι στάσεις και αντιλήψεις των ενηλίκων ερασιτεχνών χορωδών ως προς την εκ πρώτης όψεως ανάγνωση

Παπαδόγιαννη-Κουραντή Μάρθα & Αναγνωστοπούλου Χριστίνα: Aκουστοαπτική παρέμβαση στη διδασκαλία της Μουσικής

Παπασταύρου Δήμητρα: Ο ρόλος των άτυπων διεργασιών μάθησης μουσικής στην ανάδειξη της φιλίας στο εσωτερικό μιας μουσικής ομάδας μάθησης ενηλίκων

Πολυχρονίδου Μαρία & Παπατζίκης Ευθύμιος: Ερευνώντας την πρακτική εφαρμογή και τις δομές της πρώιμης μουσικής εκπαίδευσης (0-4 ετών) σε παγκόσμιο επίπεδο: Προκαταρκτικά αποτελέσματα

Πουλοπούλου Τρισεύγενη: Η συμβολή των Μουσικών Σχολείων στην πολιτιστική και κοινωνική ζωή

Ράπτης Θεοχάρης: Η μουσική παιδαγωγική μετά τον Adorno

Ρεράκη Βασιλική: Πρωτο-μουσικές εμπειρίες και μάθηση: η αλληλεπίδραση γονέα-βρέφους και η επικοινωνιακή μουσικότητα ως θεμέλιο για τη μουσική ανάπτυξη του ανθρώπου

Ρεράκη Φωτεινή: Αναγνώριση και κοινωνική ορατότητα: η περίπτωση των λαϊκών και παραδοσιακών οργάνων στο πλαίσιο της ωδειακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα

Ρήτου Κασιανή & Ακογιούνογλου Μίτσυ: Διερεύνηση της εμπειρίας μαθητών μουσικού σχολείου στο πλαίσιο του μαθήματος μουσικού οργάνου

Σαλτάρη Ρεγγίνα: Tα κοινωνικά μουσικά παιχνίδια της αυλής από την οπτική των παιδιών

Σιάσος Σπύρος: Μουσικά Σχολεία – Οικογένεια – Μαθητές. Μια αρμονική συνήχηση

Σκαμνέλος Μάριος & Πανταζή Ευσταθία. Ρεαλιστική παρτιτούρα: Ένας εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας της μουσικής σε δυσλεκτικό μαθητή. Μελέτη περίπτωσης

Σκαρλάτου Χρυσούλα: Μαθαίνοντας για την πυρκαγιά του 1917 στη Θεσσαλονίκη μέσα από τη διδασκαλία ενός σεφαραδίτικου τραγουδιού

Στάμου Λήδα, Τρούλου Ραφαέλα & Τάχος Σταύρος: Διερεύνηση των απόψεων γονέων παιδιών βρεφικής και προσχολικής ηλικίας για τη συμμετοχή τους στη μουσική ανάπτυξη των παιδιών τους

Τριανταφυλλάκη Αγγελική & Αναγνωστοπούλου Χριστίνα: «Το δημιουργήσαμε όλοι μαζί, εκείνη τη στιγμή». Διερευνώντας τις εμπειρίες των φοιτητών κατά τη συμμετοχή τους στο μάθημα «Μουσική στην Κοινότητα» στο ΤΜΣ, ΕΚΠΑ

Τριανταφυλλάκη Αγγελική & Χρυσοστόμου Σμαράγδα: Από τον «φακό» του φοιτητή, στον «φακό» του εκπαιδευτικού. Μια μελέτη περίπτωσης της πρακτικής διδασκαλίας και άσκησης στο ΤΜΣ, ΕΚΠΑ κατά το έτος 2017-18

Φυτίκα Αθηνά: Ομαδική διδασκαλία πιάνου στην τρίτη ηλικία

Χαλκιαδάκη Μαρία & Ακογιούνογλου Μίτσυ. Η συμβολή του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση στην ισότιμη συμμετοχή παιδιών με διαφορετικά μαθησιακά προφίλ στο μάθημα της μουσικής

 

Στρογγυλές τράπεζες

Στρογγυλή τράπεζα Ι: Παρουσίαση του ψηφιακού αποθετηρίου και της διαδραστικής πλατφόρμας για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και μουσικής μέσα από τα τραγούδια της Μαρίζας Κωχ: «Εγώ πατρίδα γνώρισα μέσʼ από τα τραγούδια»

Συντονίστρια: Ζωή Διονυσίου

Εισηγήσεις:

Διονυσίου Ζωή: Ψηφιακό Αποθετήριο ΜΑΡΙΖΑ «Εγώ πατρίδα γνώρισα μέσʼ από τα τραγούδια»: ιδέα, στόχοι, υλικό

Κωνσταντάκου Κλειώ: Εκμάθηση ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού μέσω των τραγουδιών της Μαρίζας Κωχ: Μία πιλοτική εφαρμογή στο Νηπιαγωγείο της Εθνικής Σχολής Βιέννης

Πανταζή Ευσταθία: Η διδακτική αξιοποίηση των τραγουδιών της Μαρίζας Κωχ για τη διδασκαλία των ελληνικών ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας

 

Στρογγυλή τράπεζα ΙΙ: Η εμψύχωση θέλει τέχνες: Απόψεις για την Εμψύχωση μέσω τεχνών στην εκπαίδευση

Οργανωτές: Γεωργία Γκανά, Ελένη Ζησοπούλου, Νίκος Θεοδωρίδης (συντονιστής), Παναγιώτα Σιάνου-Χατζηκαμάρη, μέλη της Καλλιτεχνικής Παιδαγωγικής Ομάδας «Ελάτε να Παίξουμε»

Εισηγήσεις

Ζησοπούλου Ελένη, Σιανου Χατζηκαμάρη Παναγιώτα & Νίκος Θεοδωρίδης: Η εμψύχωση σύμφωνα με την οπτική και τη διαδρομή της Καλλιτεχνικής Παιδαγωγικής Ομάδας «Ελάτε να Παίξουμε»

Θεοδωρίδης Νίκος: Η συμβολή των μουσικών εμψυχωτικών δραστηριοτήτων στη μουσική μάθηση

Θωίδου Μαρία: Εμψυχώνοντας τους εμψυχωτές: η εμψυχωτική-εκπαιδευτική διάσταση της εθελοντικής συμμετοχής σε πολιτιστικά δρώμενα. Η περίπτωση ενός μουσικού φεστιβάλ

Κοκκίδου Μαίη: Εμψύχωση στις ομαδικές μουσικές δράσεις: το κοινωνικό νόημα της μουσικής

Μπακιρτζής Κώστας & Σλαυκίδης Γιώργος: Η Εμψύχωση Ομάδων και οι εφαρμογές της

 

Στρογγυλή τράπεζα ΙΙI: Μουσική εκπαίδευση και κοινωνική δικαιοσύνη

Συντονιστής: Δημήτρης Ζάχος

Εισηγήσεις

Ζάχος Δημήτρης: Κοινωνική δικαιοσύνη στην εκπαίδευση: ορισμένες κριτικές παρατηρήσεις

Μανανά Μαρία & Κοκκίδου Μαίη: Κοινωνική δικαιοσύνη και μουσική εκπαίδευση: φραγμοί στην πρόσβαση στο Μουσικό Σχολείο μαθητών Ρομά από το Δροσερό Ξάνθης 

Μπιλιλής Θανάσης: Η μουσική ως... δράστης Δημοκρατίας στο σχολείο

 

Στρογγυλή τράπεζα ΙV: Διατλαντικές εμπειρίες διδασκαλίας της μουσικής: μελέτη περίπτωσης με φοιτητές από Κύπρο και ΗΠΑ 

Συντονιστής: Γιάννης Μυράλης

Εισηγήσεις

Αδαμοπούλου Κατερίνα & Μυράλης Γιάννης. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη μουσική στην Ελλάδα και στην Κύπρο

Αρχοντοπούλου Άννα & Μυράλης Γιάννης. Η εξ αποστάσεως μάθηση στη μουσική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Βόρειας Αμερικής

 

Στρογγυλή τράπεζα V: Εφαρμογές της ελληνικής μελοποιίας στη μουσική εκπαίδευση: Ενεργοποιώντας τις συνδέσεις με την κοινωνία, τον τόπο και την καθημερινότητα

Συντονίστρια: Μαρία Τσαλίκη

Εισηγήσεις

Τσαλίκη Μαρία & Πασσιάς Ελευθέριος. Αυτόχθονες διαδικασίες δημιουργίας τραγουδιών στη μουσική εκπαίδευση: Ένα διαχρονικά ενημερωμένο σύγχρονο πλαίσιο

Πασσιάς Ελευθέριoς & Ζωβοΐλη Αγορίτσα. Εφαρμογή της ελληνικής μελοποιίας σε δομή ειδικής αγωγής: Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την επίδραση της εφαρμογής σε Δημόσιο Ειδικό Γυμνάσιο

Τσαλίκη ΜαρίαΕφαρμογές της Ελληνικής μελοποιίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Τρεις μελέτες περίπτωσης

Σούκα-Σίμου Αναστασία. Εφαρμογές τραγουδοποιίας στην οργανική διδασκαλία

 

 

2872

Afissa katheti

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018 - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

12:00-15:00

Εγγραφές - Ενημέρωση για εκπαιδευτικές επισκέψεις και για τις εκπαιδευτικές δράσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

15:00-16:00

Έναρξη συνεδρίου: Χαιρετισμοί - Συναυλίες

16:00-17:00

1η Κεντρική ομιλία - ολομέλεια

17:00-18:30

1η Στρογγυλή τράπεζα - ολομέλεια

18:30-19:30

Εορτασμός για τα 20 χρόνια+ της Ε.Ε.Μ.Ε.

19:30-19:45

Διάλειμμα

19:45-21:00

Εισηγήσεις - Εργαστήρια - Στρογγυλή τράπεζα

21:00-21:15

Διάλειμμα

21:15-22:00

Συναυλία μουσικών συνόλων Τμ. Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης

 

Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018 - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

9:00-9:15

Προσέλευση - προετοιμασία αιθουσών

9:15-10:30

Εισηγήσεις - Εργαστήρια - Στρογγυλή τράπεζα

10:30-11:00

Διάλειμμα

11:00-12:00

2η Κεντρική ομιλία - ολομέλεια

12:00-12:15

Διάλειμμα

12:15-14:45

Εισηγήσεις - Εργαστήρια - Καλλιτεχνικά δρώμενα

14:45-15:30

22η Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση της Ε.Ε.Μ.Ε.

15:30-16:00

Διάλειμμα

16:00-18:00

Εισηγήσεις - Εργαστήρια - Καλλιτεχνικά δρώμενα

18:00-19:15

Μουσικοπαιδαγωγική Παράσταση από καλλιτεχνική-εκπαιδευτική ομάδα της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ.

19:15-19:30

Διάλειμμα 

19:30-20:45

Εισηγήσεις - Εργαστήρια - Στρογγυλή τράπεζα

20:45-21:00

Διάλειμμα

21:00-22:00

Συναυλία μουσικών συνόλων Τμ. Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης

 

Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018 - Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ.: Λυόμενο και Πύργος

9:00-9:15

Προσέλευση - προετοιμασία αιθουσών

9:15-11:45

Εισηγήσεις - Εργαστήρια - Στρογγυλή τράπεζα

11:45-12:15

Μουσική Παράσταση από καλλιτεχνική-εκπαιδευτική ομάδα του Τμ. Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Παν. 

12:15-13:30

Εισηγήσεις - Εργαστήρια - Στρογγυλή τράπεζα

13:30-14:15

Διάλειμμα - Συναυλία των Χορωδιακών συνόλων της Ε.Ε.Μ.Ε.

14:15-15:00

Στρογγυλή τράπεζα - Λήξη Συνεδρίου

 

Κατεβάστε το Συνοπτικό Πρόγραμμα του 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. 

 

2816