Επιστημονική Επιτροπή του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε.

 

Πρόεδρος:Μαίη Κοκκίδου
Αντιπρόεδρος: Ζωή Διονυσίου

 

Πολύβιος Ανδρούτσος
Δημήτρης Αντωνακάκης 
Πέτρος Βούβαρης 
Δημήτρης Γιάννου 
Εριφύλη Δαμιανού - Μαρίνη
Δημήτρης Διονυσίου 
Κωνσταντίνα Δογάνη
Θανάσης Δρίτσας 
Νίκος Ζαφρανάς 
Νίκος Θεοδωρίδης
Λευκοθέα Καρτασίδου 
Ελένη Λαπιδάκη 
Παυλίνα Λιάτσου-Καραδήμου 
Γεωργία Μαρκέα
Νατάσα Οικονομίδου-Σταύρου
 
Ιουλία Παπαγεώργη 
Γιώργος Παπαδέλης
Ξανθούλα Παπαπαναγιώτου 
Λένια Σέργη 
Λελούδα Στάμου 
Δανάη Στεφάνου 
Κώστας Τσούγκρας 
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
Ντόρα Ψαλτοπούλου
Pamela Burnard (Australia/UK)
Arvydas Girdzijauskas (Lithuania)
Barbara Haselbach (Austria)
Jere T. Humphreys (USA)
Bo Nilsson (Sweden)
John O'Flynn (Ireland)
Sezen Ozeke (Turkey)
Maria - Elena Riano Galan (Spain)
Jose A. Rodriguez-Quiles y Garcia (Spain)
Nikolina Stoyanova (Bulgaria) 
Graham Welch (UK)
Susan Young (UK)

 

 

Βιογραφικά

Πολύβιος Ανδρούτσος (Ph.D) είναι μουσικοπαιδαγωγός-ερευνητής. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 75 άρθρα σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά για την μουσική εκπαίδευση, ένα βιβλίο και επίσης είναι συσυγγραφέας των διδακτικών πακέτων της Β' και Γ' γυμνασίου. Έχει πραγματοποιήσει εισηγήσεις, σεμινάρια και εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει διδάξει μουσική στην ειδική εκπαίδευση, σε σχολεία A/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης και μαθήματα Μουσικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας του Τ.Ε.Ι.Θ. Ακόμα, έχει διδάξει στα ΠΕΚ σε καθηγητές μουσικής A/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών μουσικής στα νέα βιβλία, καθώς και σε προγράμματα Εξειδίκευσης Μουσικοπαιδαγωγικής Επιμόρφωσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Διατέλεσε αξιολογητής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για βιβλία και διδακτικό υλικό. Είναι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.) όπου διατέλεσε πρόεδρος (1997-2003, 2006-2007) και αντιπρόεδρος (2003-2006), ενώ αναγορεύτηκε Επίτιμος Πρόεδρος τον Ιούνιο του 2007. Επίσης είναι μέλος του ΔΣ (2006-2010 ) της Διεθνούς Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ISME) και μέλος των Επιστημονικών Επιτροπών των περιοδικών Μουσικοπαιδαγωγικά και International Journal of Music Education: Practice και του Ηλεκτρονικού Περιοδικού muse-journal.

κορυφή

Δημήτρης Θ. Aντωνακάκης σπούδασε Μουσική με ειδίκευση στη Σύνθεση και στο Ηλεκτρικό Αρμόνιο. Έχει παρακολουθήσει δεκάδες επιμορφωτικά σεμινάρια μεταξύ των οποίων και στο Orff Institute στο Salzburg. Συνέχισε με σπουδές στη Μουσικοθεραπεία στο Anglia Ruskin University, στο Cambridge της Mεγάλης Βρετανίας: P. Diploma in Music Therapy και Master of Arts in Music Therapy. Είναι Υποψήφιος Διδάκτωρ Αναπτυξιακής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει συγγράψει ατομικά και συλλογικά βιβλία και άρθρα, σε θέματα των επιστημονικών του ενδιαφερόντων, που αφορούν στη Μουσικοθεραπεία, στη Μουσική Παιδαγωγική και στη Σύνθεση. Το συνθετικό του έργο περιλαμβάνει έργα για συμφωνική ορχήστρα αλλά και για ιδιόμορφα σύνολα οργάνων καθώς και φωνητικής μουσικής. Οι συνθέσεις του για παιδιά περιλαμβάνουν μουσική για θεατρικά έργα του Ευγένιου Τριβιζά, μουσικά παραμύθια, μουσικοκινητικά δρώμενα και διαθεματικά παιδικά τραγούδια. Διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης ως Ειδικός Επιστήμων και στα Διδασκαλεία Μετεκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

κορυφή



Πέτρος Βούβαρης είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος (Doctor of Musical Arts) στην εκτέλεση και παιδαγωγική του πιάνου με δεύτερο κλάδο ειδίκευσης τη θεωρία της μουσικής από το University of Wisconsin των ΗΠΑ. Εισηγήσεις του πάνω σε θέματα που αφορούν στον τομέα της μουσικής ανάλυσης και παιδαγωγικής έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο συνεδρίων, ημερίδων και σεμιναριακών κύκλων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα περιοδικά. Η ενεργή καλλιτεχνική του δράση περιλαμβάνει ρεσιτάλ μουσικής για σόλο πιάνο και ρεσιτάλ μουσικής δωματίου τόσο στην Ελλάδα όσο και στις ΗΠΑ. Είναι λέκτορας υπό διορισμό στον τομέα της Μορφολογίας και Ανάλυσης της Μουσικής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

κορυφή

Ο Δημήτριος Γιάννου γεννήθηκε στην Aθήνα. Πανεπιστημιακές σπουδές: Πτυχιούχος Φιλοσοφικής Σχολής Eθνικού Kαποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθηνών (Iστορία/Aρχαιολογία, 1972), σπουδές μουσικολογίας, γενικής γλωσσολογίας, φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Kολωνίας (O. Δ. Γερμανίας). Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του ιδίου πανεπιστημίου στην μουσικολογία (1980). Άλλες σπουδές μουσικής: Ωδείο Aθηνών (δίπλωμα βιόλας 1972, τάξη T. Aποστολίδη), θεωρητικά - σύνθεση (Γ. A. Παπαϊωάννου). 
Διδασκαλία σε πανεπιστήμιο: Eντολή διδασκαλίας στην γλωσσολογία (Iνστιτούτο Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Kολωνίας, 1978-1980), επιστημονικός συνεργάτης στο Παιδαγωγικό Tμήμα Δημοτικής Eκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Kρήτης (Pέθυμνο, 1984-1986), αναπληρωτής καθηγητής (1985) και από το 1996 καθηγητής στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών AΠΘ (ιστορική μουσικολογία).
Διάφορες διοικητικές θέσεις με θητεία στο AΠΘ (πρόεδρος Tμήματος Mουσικών Σπουδών, κοσμήτορας της Σχολής Kαλών Tεχνών, κ.ά.). 
Eπαγγελματική και διοικητική δραστηριότητα εκτός πανεπιστημίου: μέλος της Oρχήστρας της Eθνικής Λυρικής Σκηνής (1980-1985) και του Διοικητικού Συμβουλίου του ιδίου οργανισμού (1982-1983), κ.ά.

κορυφή

Η Εριφύλη Δαμιανού - Μαρίνη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ., πτυχιούχος της Σχολής Νηπ/γών Θες/νίκης, διπλωματούχος πιάνου και πτυχιούχος θεωρητικών του Κρατικού Ωδείου Θες/νίκης και του Ωδείου Μουσικό Κολλέγιο, καθώς και διπλωματούχος του Μουσικοπαιδαγωγικού Ινστιτούτου Zoltan Kodaly Ουγγαρίας. Από το 1992 διδάσκει ως ειδική επιστήμων στο τμήμα Μουσικών σπουδών του Α.Π.Θ., ενω παράλληλα εργάζεται και ως καθηγήτρια μουσικής στην Αβάθμια εκπαίδευση. Εχει διακριθεί ως μαέστρος της χορωδίας κοριτσιών Παναγούδας Θες/νίκης με πολλές συναυλίες, ηχογραφήσεις και μαγνητοσκοπήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εχει παρουσιάσει επιστημονικές ανακοινώσεις σε Ελληνικά και Διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε Ελληνικά και ξένα Μουσικοπαιδαγωγικά περιοδικά. 

κορυφή

Ο Δημήτρης Διονυσίου αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αλεξανδρούπολης το 1996. Στην συνέχεια, για δύο χρόνια, εργάστηκε ως ειδικευόμενος της Γενικής Χειρουργικής στο Γ.Ν.Ν.Σερρών. Από το 2002 έως και το 2006 ειδικεύτηκε στην Πλαστική Χειρουργική σε νοσοκομεία της Μεγάλης Βρετανίας και στην Κλινική Πλαστικής Χειρουργικής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης. Ο τίτλος του ειδικού Πλαστικού Χειρουργού, του απονεμήθηκε μετά από επιτυχείς εξετάσεις από την Ελληνική Επιτροπή Πλαστικής Χειρουργικής. Από το 2006 κατέχοντας έμμισθη θέση επιμελητή Πλαστικής Χειρουργικής στο Queen Victoria Hospital της Μεγάλης Βρετανίας, εξειδικεύθηκε στην επανορθωτική μικροχειρουργική. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την αποκατάσταση μαστού μετά μαστεκτομή, με τις επανορθωτικές επεμβάσεις μεγάλων ιστικών ελλειμμάτων των άκρων από κακοήθεις παθήσεις ή από τραυματισμούς, καθώς επίσης και με την αισθητική χειρουργική. Στα πλαίσια της συνεχούς επιστημονικής εκπαίδευσής του, παρακολούθησε πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων και συνεδρίων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπου παρουσίασε μεγάλο αριθμό επιστημονικών εργασιών. Ο κ. Διονυσίου διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο Πλαστικής Χειρουργικής στη Θεσσαλονίκη και στις Σέρρες, συνεργαζόμενος με ιδιωτικές κλινικές τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και των Σερρών. Παράλληλα, κατέχει θέση επιστημονικού συνεργάτη στην Κλινική Πλαστικής Χειρουργικής του ΑΠΘ. Είναι υποψήφιος Διδάκτορας στην Ιατρική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


κορυφή

Η Ζωή Διονυσίου είναι λέκτορας μουσικής παιδαγωγικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Σπούδασε Παιδαγωγική (Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Α.Π.Θ.) και Μουσική (Πιάνο, Ανώτερα Θεωρητικά και Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική). Έχει Μεταπτυχιακό (MA) και Διδακτορικό Δίπλωμα (PhD) στη Μουσική Παιδαγωγική από το Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται με τη διδασκαλία της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής, τα Μουσικά Σχολεία, την παγκοσμιοποίηση και την επίδρασή της στην ελληνική μουσική, ιστορικά θέματα της Ελληνικής μουσικής εκπαίδευσης, την εκμάθηση μουσικής εντός και εκτός του σχολικού χώρου, τη διαθεματικότητα, τον εκπαιδευτικό, κ.ά.

κορυφή

Ο Θανάσης Δρίτσας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Σπούδασε ιατρική στο πανεπιστήμιο Αθηνών και ειδικεύθηκε στην καρδιολογία (1987-1994) στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία Guy's & Hammersmith Hospital, RPMS, London, UK. Παράλληλα με τις ιατρικές του σπουδές μελέτησε ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση με τους Κώστα Κυδωνιάτη και Γιάννη Ιωαννίδη και παρακολούθησε σεμινάρια σύνθεσης στην Royal Academy of Music, London, UK. Πολλές επιστημονικές του εργασίες έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά υψηλού δείκτη αναφοράς (citation impact factor) στα αντικείμενα της υπερτροφικής μυοκαρδιοπάθειας, των καρδιακών αρρυθμιών, της αιμοδυναμικής της καρδιακής βηματοδότησης, της καρδιακής ανεπάρκειας, της φυσιολογίας της άσκησης και της καρδιακής αποκατάστασης (cardiac rehabilitation). Εχει αναγνωρισθεί διεθνώς ως πρωτοπόρος για την κλινική και ερευνητική του δραστηριότητα στη χρήση της μουσικής ως θεραπευτικού μέσου (music medicine) και αποτελεί διακεκριμένο μέλος της Ευρωπαικής Καρδιολογικής Εταιρείας (FESC), μέλος της Αμερικανικής Εταιρείας Μουσικοθεραπείας (ΑΜΤΑ) και της Διεθνούς Εταιρείας Μουσικής στην Ιατρική (ISMM). Παραγωγός της εκπομπής Μαγικός Αυλός του Τρίτου Προγράμματος της ΕΡΑ (1999-2001). Ως προσκεκλημένος ομιλητής έχει δώσει διαλέξεις και παράλληλα συναυλίες με έργα του ως συνθέτης σε πολλά επιστημονικά συνέδρια και αίθουσες συναυλιών στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Εχουν κυκλοφορήσει σε δίσκους (CD) τα έργα του: Εικόνες-String Images (MUSICA VIVA 2002), Υδατογραφίες (PROTASIS MUSIC 2004), Δύο Μουσικά Παραμύθια (LYRA 2005), Μορφέας-Θεραπευτικό CD που χρησιμοποιεί εμβρυικούς ήχους για εισαγωγή ύπνου σε συνεργασία με τον αμερικανό αναισθησιολόγο Fred Schwartz (INFO HEALTH 2004), Θεραπευτικοί ήχοι απ’ όλο τον κόσμο (εκδ. Ελευθεροτυπία /Ε-Ιατρικά 2004). Επίσης είναι συγγραφέας του βιβλίου Η Μουσική ως Φάρμακο (ΙΝFO HEALTH 2003) και είχε την εκδοτική επιμέλεια των βιβλίων Μουσικοκινητικά Δρώμενα ως Θεραπευτική Αγωγή (εκδ. Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών 2003) και η Τέχνη ως Μέσον Θεραπευτικής Αγωγής (εκδ. Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών 2004). Η μουσική του χρησιμοποιήθηκε από την χορογραφική ομάδα διεθνούς φήμης Gelabert-Azzopardi Companya de Danca στο Edinburgh International Art Festival 2004-Arthur’s Feet σε μία παράσταση την οποία παρουσίασαν ως χορευτές άτομα με αναπηρίες. Εχει ιδρύσει και είναι Πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας Ποιότητας Ζωής & Ψυχοκοινωνικής Καρδιολογίας της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας. Εργάζεται ως καρδιολόγος στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο από το 1995 και είναι υπεύθυνος του τμήματος Δοκιμασιών Κόπωσης, Εργοσπιρομετρίας, Φυσιολογίας της Ασκησης και Καρδιακής Αποκατάστασης.


κορυφή

Ο Νίκος Θεοδωρίδης είναι απόφοιτος του Π.Τ. Νηπιαγωγών του Α.Π.Θ., του Οικονομικού Τμήματος της Σχολής Ν.Ο.Ε. του Α.Π.Θ., και του τμήματος Αρμονίας του Σύγχρονου Ωδείου Θεσ/νίκης, όπου ξεκίνησε την ειδίκευση του στα μουσικοπαιδαγωγικά. Είναι διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής. Έχει διδακτική εμπειρία στην προσχολική, πρωτοσχολική, τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ από το 2002 κατέχει θέση Ε.Ε.ΔΙ.Π. Ι, Μουσικής στην Παιδαγωγική Σχολή του Π. Δ. Μ. Έχει δημοσιεύσει βιβλία με cd και άρθρα μουσικοπαιδαγωγικού περιεχομένου. Υπήρξε μέλος οργανωτικών επιτροπών και εισηγητής σε συνέδρια και ημερίδες. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ, της Ε.Ε.Μ.Ε. και του ΚΡΟΥΣΤΟΦΩΝΟY.


κορυφή

Η Λευκοθέα Καρτασίδου σπούδασε στην Ελλάδα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του ΑΠΘ και στη Γερμανία, στο Πανεπιστήμιο της Κολωνίας - ως υπότροφος του Γερμανικού Κρατιδίου Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας - όπου έλαβε διδακτορικό στον τομέα της Θεραπευτικής Παιδαγωγικής. Είναι κάτοχος πτυχίου Ανωτέρων Θεωρητικών (Αρμονία, Ωδική και Αντίστιξη) και έχει εργαστεί ως καθηγήτρια μουσικής σε ιδιωτική μουσική σχολή, ωδείο και στη Β/θμια Εκπαίδευση στο Μουσικό Σχολείο (Γυμνάσιο) Κατερίνης. Έχει εργαστεί στην Α/θμια Εκπαίδευση και σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής ως Νηπιαγωγός. Είναι Λέκτορας Ειδικής Αγωγής στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

κορυφή

Η Μαίη Κοκκίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Κλασσική Κιθάρα, Ανώτερα Θεωρητικά και Μουσική Παιδαγωγική. Είναι πτυχιούχος της Σχολής Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης και του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Α.Π.Θ., κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (Α.Π.Θ.) και διδάκτωρ στο πεδίο της Συγκριτικής Μουσικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Είναι μέλος του Δ.Σ. της Καλλιτεχνικής-Παιδαγωγικής ομάδας ''ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ'' και καλλιτεχνική διευθύντρια της εταιρίας «Θεατρική Αναζήτηση». Έχει εκπονήσει πρόγραμμα μουσικής και θεατρικής αγωγής για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια ως εισηγήτρια και εμψυχώτρια σε θέματα καλλιτεχνικής παιδείας, μουσικής παιδαγωγικής και πρώτης ανάγνωσης και γραφής. Είναι πρόεδρος της Ε.Ε.Μ.Ε., και μέλος της OMEP, της EAS, της ISME και της ASCD. Υπηρετεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο νομό Κοζάνης, είναι επιμορφώτρια των Π.Ε.Κ. και διδάσκει ως Ειδική Επιστήμων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

κορυφή

Η Ελένη Λαπιδάκη είναι επίκουρη καθηγήτρια της Μουσικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει πτυχίο Νομικής από το Τμήμα Νομικής του Α.Π.Θ., πτυχίο Master's of Arts (M.A.) στη Μουσική Παιδαγωγική/Μουσική Ψυχολογία από το School of Music, Ohio State University και διδακτορικό (Ph.D) από το School of Music, Northwestern University, Η.Π.Α. Το 1998 βραβεύτηκε από το συμβούλιο Μουσικεκπαιδευτικής Έρευνας των Η.Π.Α. (CRME) με το κρατικό βραβείο "της Εξέχουσας Διδακτορικής Διατριβής στη Μουσική Παιδαγωγική". Είναι μέλος των Συντακτικών Επιτροπών των διεθνών επιστημονικών περιοδικών Music Education Research και International Journal of Music Education: Research. Οι επιστημονικές δημοσιεύσεις της εξετάζουν τη σχέση μεταξύ καλλιτεχνικής, ψυχολογικής και παιδαγωγικής διάστασης της εμπειρίας του χρόνου στη μουσική, από τη μια, και τη σχέση μεταξύ μουσικής δημιουργικότητας, φαντασίας και κοινωνίας, από την άλλη. Είναι συντονίστρια και επιστημονικώς υπεύθυνη του ερευνητικού διεπιστημονικού προγράμματος C.A.L.M. (Community Action in Learning Music), το οποίο χρηματοδοτείται από την επιτροπή ερευνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και έχει ως στόχο το γεφύρωμα του κοινωνικού, εκπαιδευτικού και καλλιτεχνικού χάσματος μεταξύ φοιτητών μουσικής και μαθητών σχολείων και νοσοκομείων που δεν έχουν πρόσβαση στη δημόσια σφαίρα της μουσικής εκπαίδευσης, έκφρασης και δημιουργικότητας. Κατά τις εκπαιδευτικές άδειές της το 2001 και το 2004 εδίδαξε ως προσκεκλημένη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Τμήμα Επιστημών της Αγωγής) και στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ (Τμήμα Μουσικολογίας) αντίστοιχα. (website: http://users.auth.gr/lapidaki 

κορυφή

Η Γεωργία Γ. Μαρκέα (ανιψιά του γνωστού μουσικοσυνθέτη Λυκούργου Μαρκέα) είναι Διδάκτορας του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (PhD Μουσική Εκπαίδευση με καθηγητή τον Keith Swanwick και υποτροφία του ΙΚΥ). Στο ίδιο πανεπιστήμιο εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα στη Φιλοσοφία της Μουσικής με καθηγητή τον Graham Welch και θέμα τη φύση του μουσικού ταλέντου. Έχει πτυχία Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου πέτυχε πρώτη στις εισαγωγικές εξετάσεις, Ανώτερης Σχολής Κοινωνικών Λειτουργών της Αθήνας, μεταπτυχιακό στην Εκτέλεση του Πιάνου, Δίπλωμα και Πτυχίο πιάνου με «Άριστα Παμψηφεί» από το «Ωδείο Αθηνών» και Ανώτερων Θεωρητικών της Μουσικής (Φούγκας, Αντίστιξης και Αρμονίας). Ως πιανίστα έχει λάβει μέρος σε συναυλίες (Ελλάδα και εξωτερικό) με άριστες κριτικές σε γνωστές εφημερίδες. Από το 1988 είναι καθηγήτρια Μουσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από τον Ιούνιο του 2003 η οργανική της θέση ήταν στο Μουσικό Ενιαίο Λύκειο Πειραιά με ειδικότητα το Πιάνο. Τον Αύγουστο του 2007 διορίστηκε Σχολική Σύμβουλος Μουσικής ΠΕ16 με έδρα την Α΄ Διεύθυνση Δ.Ε. Αθήνας με το βαθμό Παρέδρου επί θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τέσσερα έτη. Έχει εργαστεί ως Εθνομουσικολόγος για την Ακαδημία Αθηνών, καταθέτοντας σημαντική έρευνα για τη διάσωση της ελληνικής μουσικής κληρονομιάς. Έχει κάνει δεκάδες εισηγήσεις και έχει υπάρξει μέλος σε επιστημονικές και οργανωτικές επιτροπές σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 2003 έως το 2007 ήταν αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και υπεύθυνη για τα νέα βιβλία Μουσικής της Ε΄ Δημοτικού. Επίσης από το 2003 έχει διδάξει σε σεμινάρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών μετεκπαιδευόμενους δασκάλους και στα ΠΕΚ εκπαιδευτικούς για τα νέα διδακτικά πακέτα καθώς και νεοδιόριστους καθηγητές Μουσικής. Είναι Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΕΜΑΠΕ), μόνιμο μέλος του AT.IN.E.R., μέλος της επταμελούς επιτροπής της Ομάδας Εργασίας Παιδαγωγικής Πιάνου (Ο.Ε.Π.Π.) της ΕΕΜΕ (από το 2002 έως το 2007 ήταν επικεφαλής της ομάδας) και ιδρυτικό μέλος του Καλλιτεχνικού και Πνευματικού Συλλόγου Αιγάλεω (υπεύθυνη στο Μουσικό τμήμα). Είναι αξιολογήτρια του Υπουργείου Εργασίας και Απασχόλησης στον Πολιτισμό, Αθλητισμό και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Έχει μία κόρη, την Κατερίνα Βέρδη. Το συγγραφικό έργο της αποτελείται από εννέα βιβλία και δεκάδες άρθρα δημοσιευμένα σε ελληνικά και αγγλικά επιστημονικά περιοδικά και βιβλία με κριτές. Στις 3 Σεπτεμβρίου 2008 είχε την τιμή να αναγνωρισθεί το έργο της στον τομέα της Μουσικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό και να τη συμπεριλάβουν στον τόμο του 2009 των «Who is Who» με τις προσωπικότητες στην Ελλάδα.
Τα κυριότερα ερευνητικά της ενδιαφέροντα είναι: Μουσική Εκπαίδευση, Μουσική Ανάπτυξη, Έννοια της Μουσικότητας, Φύση του Μουσικού Ταλέντου, Παιδαγωγική της Μουσικής και του Πιάνου, Αξιολόγηση στο Μάθημα της Μουσικής, Φιλοσοφία της Μουσικής, Μουσική και Γλώσσα, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση μέσα από τη Μουσική καθώς και Νεοπλατωνικοί Φιλόσοφοι και Μουσική.

κορυφή


Η Νατάσα Οικονομίδου Σταύρου αποφοίτησε με Άριστα από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Μουσική Παιδαγωγική στο Πανεπιστήμιο του Reading και είναι διδάκτωρ Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών στον τομέα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Μουσικής. Παρουσίασε επιστημονικές εργασίες σε Διεθνή και Παγκόσμια συνέδρια και ερευνητικές εργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Το 1998-2006 δίδαξε στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου το αντικείμενο «Μουσική και η Διδακτική της» (μέλος Ε.Ε.Π.). Από τον Οκτώβριο του 2006 διδάσκει στο Τμήμα Τεχνών του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου ως επίκουρη καθηγήτρια στη Μουσική Παιδαγωγική. Είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του International Journal of Music Education: Research και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά της ΕΕΜΕ.


κορυφή

Η Ιουλία Παπαγεώργη είναι λέκτορας και ερευνήτρια στο τμήμα Τεχνών και Ανθρωπιστικών Επιστημών (Department of Arts and Humanities) και στο τμήμα Ψυχολογίας (Department of Psychology and Human Development) του Institute of Education, University of London. Διδάσκει Ψυχολογία της Μουσικής, Παιδαγωγική της Μουσικής, Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Μεθοδολογία Έρευνας και Στατιστική. Έχει σπουδάσει Μουσική στο University of Leeds (BA Music) και Παιδαγωγική της Μουσικής (ΜΑ Music Education) και Ψυχολογία Μουσικής και Εκπαιδευτική Ψυχολογία στο Institute of Education, University of London (PhD). Είναι επίσης κάτοχος Πτυχίου Πιάνου και Πτυχίου Αρμονίας από το Εθνικό Ωδείο. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στους ψυχολογικούς παράγοντες που επηρεάζουν τους μουσικούς εκτελεστές, όπως το άγχος και η αυτό-εικόνα και στις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι μουσικοί για να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της μουσικής εκτέλεσης και στην απόκτηση μουσικής επιδεξιότητας. Έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια και σεμινάρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή ακαδημαϊκά περιοδικά. Έχει συνδράμει ως συντονίστρια-ερευνήτρια σε ερευνητικά προγράμματα όπως το Investigating Musical Performance: Comparative Studies in Advanced Musical Learning (ESRC TLRP 2006-2008) και το National Singing Programme in England, (2007-2011) evaluation (Youth Music). Έχει επίσης λάβει μέρος σε ερευνητικές ομάδες διαφόρων επιχορηγημένων ερευνητικών προγραμμάτων στους τομείς της μουσικής, της ψυχολογίας και της εκπαίδευσης. Έχει κληθεί επανειλημμένα ως κριτικός άρθρων στο περιοδικό Psychology of Music και είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά της ΕΕΜΕ.

κορυφή

Η Ξανθούλα Παπαπαναγιώτου (M.A., PhD, University of London, Institute of Education) έχει διδάξει Μουσική σε ωδεία και σε δημόσια Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια και στα Mουσικά Σχολεία Παλλήνης και Bόλου. Κατά την τετραετία 2003-2007 υπηρέτησε ως Σχολική Σύμβουλος Εκπαιδευτικών Μουσικής για τη βόρειο Ελλάδα με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Eπι του παρόντος ζει στο Βόλο, διδάσκει Μουσική Παιδαγωγική στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και είναι Σχολική Σύμβουλος καθηγητών Μουσικής της περιφέρειας Θεσσαλίας με έδρα τη Λάρισα. Κατά το διάστημα 2006-2008 διετέλεσε αρχικά αντιπρόεδρος και στη συνέχεια πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση. Έχει ιδρύσει και εποπτεύει επιστημονικά την διαδικτυακή κοινότητα των εκπαιδευτικών Μουσικής «School Music». Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, οι μουσικές προτιμήσεις των μαθητών, η επίδραση του κοινωνικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος στη μουσική μάθηση και η αξιολόγηση του σχολικού μαθήματος μουσικής. Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει την επιμέλεια ενός επιστημονικού τόμου, κεφάλαια σε συλλογικές εκδόσεις και άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και σε πρακτικά διεθνών και πανελληνίων συνεδρίων.


κορυφή

Η Λένια Σέργη είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Σπούδασε μουσική στο Ελληνικό Ωδείο και στο Guildall School of Music and Drama του Λονδίνου, Παιδαγωγικά στο Bretton Hall College του Πανεπιστημίου του Leeds και Μουσικολογία στη Σορβόννη (Universite de Paris IV). Παρακολούθησε ειδικά σεμινάρια στο Orff Institute, στο Σάλτσμπουργκ. Είναι κάτοχος του τίτλου Master of Education του Boston University των ΗΠΑ και Διδάκτωρ σε θέματα Μουσικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Δίδαξε στην Παιδαγωγική Ακαδημία, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου και στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει γράψει τα βιβλία "Δημιουργική Μουσική Αγωγή για τα Παιδιά μας" (1982/1995), "Δραματική Έκφραση και Αγωγή του Παιδιού" (1987/1991), "Θέματα Μουσικής και Μουσικής Παιδαγωγικής" (1994), "Προσχολική Μουσική Αγωγή" (1995). Έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες με θέματα παιδαγωγικά και μουσικολογικά, ενώ συμμετείχε ή και διοργάνωσε εκπαιδευτικά και μουσικολογικά συνέδρια. Έχει γράψει μουσική κυρίως για θέατρο καθώς και για παιδιά. 

κορυφή

Η Λελούδα Στάμου (Ph.D.) είναι μουσικοπαιδαγωγός - ερευνήτρια και διδάσκει ως Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Εργάστηκε επίσης ως Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικής του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νεβάδα, όπου ήταν και διευθύντρια του Πανεπιστημιακού Προγράμματος Μουσικής Αγωγής Βρεφών, Νηπίων και Παιδιών και υπεύθυνη Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στη Μέθοδο Orff-Schulwerk. Πραγματοποίησε διδακτορικές σπουδές στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν των Η.Π.Α. στον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής. Έκανε πρόσθετες ειδικές σπουδές στη Θεωρία της Μουσικής Μάθησης του E. Gordon, στο μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα Orff-Schulwerk, και στη Διδακτική Μεθοδολογία Μουσικής Suzuki. Έχει δημοσιεύσει σε πολυάριθμα ελληνικά και διεθνή περιοδικά και παρουσιάζει συστηματικά επιστημονικές εργασίες σε διεθνή και παγκόσμια συνέδρια. ΄Ηταν επιστημονική υπεύθυνος τριετούς ερευνητικού προγράμματος ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΙΙ (2005-2007) στη Μουσική Παιδαγωγική, συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαική Ένωση και το ΥΠΕΠΘ, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Στα πλαίσια αυτά στάθμισε στον ελληνικό πληθυσμό τα μοναδικά δύο τεστ μέτρησης μουσικού ταλέντου στην Ελλάδα. Έχει διατελέσει Πρόεδρος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.) επί σειρά ετών, και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού International Journal of Music Education: Practice. Είναι μέλος των επιστημονικών επιτροπών των ερευνητικών περιοδικών International Journal of Music Education: Research, του περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά της Ε.Ε.Μ.Ε., καθώς και του διαδικτυακού επιστημονικού περιοδικού Music Approaches. Ασχολείται συστηματικά με την εκπαίδευση και κατάρτιση εκπαιδευτικών και μουσικοπαιδαγωγών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη μουσική ανάπτυξη βρεφών και νηπίων, στην εκπαίδευση και κατάρτιση εκπαιδευτικών της μουσικής, καθώς και στη μελέτη των δυναμικών των σχέσεων μέσα στο διδακτικό περιβάλλον. Έχει τιμηθεί με διάφορα βραβεία και υποτροφίες, μεταξύ των οποίων υποτροφία του ιδρύματος «Α. Ωνάσης» και του ιδρύματος Fulbright (1995-2000).


κορυφή

Η Δανάη Στεφάνου είναι Λέκτορας Iστορικής Μουσικολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σπούδασε μουσικολογία και πιάνο στην Αγγλία ως υπότροφος της Βρετανικής Ακαδημίας (MA, University of Nottingham - PhD, University of London), και εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου ως ερευνήτρια και λέκτορας μερικής απασχόλησης μέχρι το 2007, συντονίζοντας τα ερευνητικά προγράμματα Chopin's First Editions Online και Online Chopin Variorum Edition, καθώς και την κατεύθυνση σύγχρονης όπερας και μουσικού θεάτρου στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών όπερας του Royal Holloway College. Η διδακτορική και μεταδιδακτορική της έρευνα επικεντρώθηκε στην έννοια του "μουσικού τοπίου", συνδέοντας ιστορικές με φαινομενολογικές προσεγγίσεις, και ανιχνεύοντας τη σημασία της χωρικότητας στη σολιστική μουσική του 19ου και 20ού αιώνα. 
Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά (Journal of the Royal Musical Association, Frankfurter Zeitung fur Musikwissenschaft, Society of Music Analysis Newsletter κ.α.), και έχει παρουσιάσει σύγχρονο ρεπερτόριο και αυτοσχεδιασμό για πιάνο ως σολίστ και μέλος μουσικών συνόλων σε εδραιωμένες αίθουσες συναυλιών (Purcell Room, Mέγαρο Μουσικής Αθηνών, Θέατρο Απόλλων κ.α.) καθώς και σε πειραματικές μουσικές σκηνές (The Warehouse, Δημοτική Αγορά Κυψέλης κ.α.).


κορυφή

Ο Κώστας Τσούγκρας είναι συνθέτης-μουσικολόγος, λέκτορας συστηματικής μουσικολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στο Βόλο (πτυχίο ακορντεόν και αρμονίας) και τις συνέχισε στη Θεσσαλονίκη (πτυχίο αντίστιξης, φούγκας και δίπλωμα σύνθεσης). Είναι απόφοιτος των Τμημάτων Χημείας και Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και διδάκτορας του Τ.Μ.Σ. Η διατριβή του πάνω στα 44 παιδικά κομμάτια του Γ. Κωνσταντινίδη έχει εκδοθεί από το University Studio Press. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, της ESCOM και της SMT και διευθυντής σύνταξης του περιοδικού της Ε.Ε.Μ.Ε. «Μουσικοπαιδαγωγικά». Έργα του και επιστημονικές εργασίες του έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.


κορυφή

Η Σμαράγδα Χρυσοστόμου είναι επίκουρη καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠ Θεσσαλονίκης. Το διδακτορικό της, (University of Reading, UK, 1997), είναι μια συγκριτική μελέτη της αρχικής προετοιμασίας των εκπαιδευτικών μουσικής της Αγγλίας και της Ελλάδας. Έχει πολλές δημοσιεύσεις σε ελληνικά και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά, και πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο της με τίτλο «Η Μουσική στην Εκπαίδευση: το δίλλημα της διεπιστημονικότητας» από τις εκδόσεις. Παπαγρηγορίου-Νάκας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν: εκπαίδευση εκπαιδευτικών, διαθεματικότητα στις τέχνες, αναλυτικό πρόγραμμα, αξιολόγηση του μαθήματος της μουσικής. 

κορυφή


Η Ντόρα Ψαλτοπούλου είναι διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος του Α.Π.Θ. (Θέμα διατριβής: «Η μουσική δημιουργική έκφραση ως θεραπευτικό μέσο σε παιδιά με συναισθηματικές διαταραχές»), απόφοιτη του μεταπτυχιακού προγράμματος μουσικοθεραπείας του New York University (Master of Arts), διπλωματούχος πιάνου από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και απόφοιτος του Τμήματος Γαλλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ. Από το 1992 εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ως μουσικοθεραπεύτρια με εξειδίκευση σε ουμανιστική, μουσικοκεντρική και ψυχαναλυτική κατεύθυνση. Σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα σπουδών του New York University πραγματοποιεί στην Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα εκπαιδευτικά προγράμματα για τη Μουσικοθεραπεία από το 1996. Εποπτεύει εκπαιδευόμενους και επαγγελματίες μουσικοθεραπευτές. Έχει δημιουργήσει μουσικοθεραπευτικά πλαίσια κυρίως σε χώρους παιδιών με ειδικές ανάγκες και διαταραχές συμπεριφοράς. Διδάσκει μουσικοθεραπεία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. (ΠΔ/407), στο Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΠΔ/407) και στο New York University (Επισκέπτρια Διδάσκουσα). Συμμετέχει ως εισηγήτρια σε πανελλήνια και παγκόσμια συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι επιστημονική συνεργάτης σε πολλά κέντρα ατόμων με αναπηρία. Είναι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ΕΕΜΕ) και του Ελληνικού Συλλόγου Καταρτισμένων Επαγγελματιών Μουσικοθεραπευτών ( ΕΣΚΕΜ). Είναι εκπρόσωπος των Ελλήνων Μουσικοθεραπευτών της Παγκόσμιας ένωσης των "Music Therapists for Peace" στον ΟΗΕ. Είναι professional member στην Αμερικανική Ένωση Μουσικοθεραπείας (AMTA), από όπου έχει τον τίτλο της Certified Music Therapist (CMT). Είναι μέλος του ΔΣ της Φροϋδικής Εταιρίας Β.Ε, όπου έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση στην ψυχανάλυση.

κορυφή


Η Pamela Burnard (BMus, MMus, MEd, PhD) είναι Senior Lecturer στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου του Cambridge στη Μεγάλη Βρετανία, όπου οργανώνει μεταπτυχιακά μαθήματα στις τέχνες, τον πολιτισμό, την εκπαίδευση και την εκπαιδευτική έρευνα. Έχει διατελέσει συνεκδότρια του British Journal of Music Education, βοηθός εκδότη του Psychology of Music, ενώ συμμετέχει σε πλήθος επιστημονικών επιτροπών περιοδικών, μεταξύ των οποίων τα κάτωθι: Thinking Skills and Creativity, Journal of Artistic and Creative Education, The Asia-Pacific Journal for Arts Education, Research Studies in Music, Research Studies in Education. Υπήρξε εκδότρια του τομέα της δημιουργικότητας στο International Handbook of Research in Arts Education (Springer, 2007), και συνεκδότρια πολλών βιβλίων, μεταξύ των οποίων τα κάτωθι: Reflective Practices in Arts Education (Springer, 2006), Creative Learning 3-11 (Trentham, 2007), Music Education with Digital Technology (Continuum, 2007). Έχει συμμετάσχει σε πολλές διεθνείς συνεργατικές ερευνητικές ομάδες, με συναδέλφους από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Ωκεανία, τη νοτιο-ανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή, μελετώντας θέματα όπως: "Συνεργασίες καλλιτέχνη και δασκάλου", "Δημιουργική μάθηση", "Δημιουργικότητα των παιδιών", "Παιδαγωγικές του μη αποκλεισμού στη μουσική εκπαίδευση", "Γνώση και δημιουργικότητα που πηγάζει από τις τέχνες". Είναι συντονίστρια της ομάδας εργασίας για τη δημιουργικότητα στην εκπαίδευση στη Βρετανική Ένωση για την Έρευνα στην Εκπαίδευση, ταμίας της Ένωσης για την Έρευνα στην Ψυχολογία της Μουσικής και στη Μουσική Εκπαίδευση (SEMPRE), ενώ έχει υπηρετήσει ως εκλεγμένο μέλος στο διοικητικό συμβούλιο της ISME (2004-2008) και σαν συντονίστρια της επιτροπής διαχείρισης της ιστοσελίδας της (2005-2008).

κορυφή


Ο Arvydas Girdzijauskas γεννήθηκε την 1η Ιανουαρίου του 1957 στην πόλη Βίλνιους της Λιθουανίας. Σπούδασε διεύθυνση χορωδίας στο Κονσερβατόριο της Λιθουανίας, από όπου αποφοίτησε το 1979. Από το 1979 ως το 1992 εργάστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής και μαέστρος στην παιδική χορωδία της Λιθουανικής ραδιοτηλεόρασης. Μεταξύ 1989 και 1991 διετέλεσε πρόεδρος της Ένωσης Λιθουανικών Χορωδιών. Από το 1992 είναι διευθυντής στο γυμνάσιο Vyduno Klaipeda, το οποίο συνδυάζει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με έμφαση στα μουσικά και καλλιτεχνικά προγράμματα. Εκεί ο Arvydas Girdzijauskas είναι δάσκαλος μουσικής και μαέστρος της παιδικής χορωδίας. Κατά τα έτη 2004 ως 2008 ήταν υποψήφιος διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο της Klaipeda. Το 2008 υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή με τίτλο «Ανάπτυξη της Ηθικής Κουλτούρας των Μαθητών Ανώτερων Βαθμίδων μέσω της Μουσικής Δραστηριότητας». Ο Arvydas Girdzijauskas συμμετέχει ενεργά σε μεθοδολογικά και επιστημονικά συνέδρια στη Λιθουανία και στο εξωτερικό. Έχει δημοσιεύσει πολυάριθμα επιστημονικά και μεθοδολογικά άρθρα. Το 2008 συμμετείχε στο Παγκόσμιο Συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ISME) στη Μπολόνια. Ως διευθυντής χορωδίας παίρνει μέρος σε πολλά φεστιβάλ και διαγωνισμούς στη Λιθουανία και στο εξωτερικό. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία σε κρατικούς και διεθνείς χορωδιακούς διαγωνισμούς. Είναι συχνά προσκεκλημένος μαέστρος στα κρατικά φεστιβάλ τραγουδιού. Τα κύρια επιστημονικά ενδιαφέροντα του επικεντρώνονται γύρω από την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών μέσα από τις μουσικές δραστηριότητες.

κορυφή

Ο Jere T. Humphreys είναι Καθηγητής Μουσικής Παιδαγωγικής στο Arizona State University των ΗΠΑ. Έχοντας στο ενεργητικό του περισσότερες από εκατό δημοσιεύσεις, έχει διακριθεί με τον τίτλο του Senior Fulbright Scholar και με τον τίτλο του Senior Researcher Award από την MENC: The National Association for Music Education. Γνωστός για την πολυπραγμοσύνη του τόσο στη διδασκαλία όσο και στην έρευνα, εφαρμόζει ιστορικές, κοινωνιολογικές, φιλοσοφικές και ποσοτικές-εμπειρικές ερευνητικές μεθόδους στη μουσική εκπαίδευση και στο χώρο των επαγγελμάτων των τεχνών. Έχει εργαστεί ως ειδικός ακαδημαϊκός σύμβουλος για το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, καθώς και σε επιδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Εθνικού Κεφαλαίου για τις Τέχνες των ΗΠΑ. Έχει διδάξει σε διάφορα πανεπιστήμια, έχει παρουσιάσει κεντρικές εισηγήσεις σε πολυάριθμα συνέδρια, υπήρξε σύμβουλος σε κυβερνητικά ιδρύματα εικοσιπέντε χωρών, ενώ υπήρξε μέλος της επιτροπής αξιολόγησης του Συμβουλίου Ερευνών Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Καναδά και του Εθνικού Κεφαλαίου για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες των ΗΠΑ. Έχει επιβλέψει εικοσιεννέα διδακτορικές διατριβές, πολλές εκ των οποίων έχουν λάβει εθνικές διακρίσεις, ενώ επί του παρόντος υπηρετεί ως επιβλέπων καθηγητής διδακτορικών διατριβών και ως μέλος επιτροπών αξιολόγησης στην Αυστραλία, στην Ανατολική και Δυτική Ευρώπη και στην Βόρεια και Νότια Αμερική. Ο κ. Humphreys είναι συνεργάτης της συντακτικής επιτροπής της προσεχούς 2ης έκδοσης του New Grove Dictionary of American Music (Oxford University Press). Υπήρξε μέλος των επιστημονικών επιτροπών δεκάδων επιστημονικών περιοδικών και εκδότης του Journal of Historical Research in Music Education. Κατείχε σημαντικές διευθυντικές και διοικητικές θέσεις σε πολυάριθμους κρατικούς, εθνικούς και διεθνείς επαγγελματικούς και ανθρωπιστικούς οργανισμούς, μεταξύ των οποίων και αυτή του επιστημονικού συμβούλου της Ελληνικής Ένωσης για την Μουσική Εκπαίδευση.


κορυφή

Ο Bo Nilsson είναι Senior Lecture Παιδαγωγικής στο πανεπιστήμιο του Kristianstad της Σουηδίας. Απέκτησε το διδακτορικό του δίπλωμα στη Μουσική Παιδαγωγική από το Πανεπιστήμιο του Lund το 2002. Στη διδακτορική του διατριβή ο Bo περιγράφει και αναλύει τον τρόπο κατά τον οποίο τα παιδιά ασχολούνται με τη δημιουργική μουσική πράξη χρησιμοποιώντας εργαλεία ψηφιακής τεχνολογίας. Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι τα εξής: α) η δημιουργικότητα και η διαδικασία μάθησης στα παιδιά β) η κουλτούρα της δημοφιλούς μουσικής στη σχολική τάξη γ) η χρήση της τεχνολογίας στη σχολική τάξη. Ο Bo επίσης ασχολείται με τα πεδία της μουσικής και της ειδικής αγωγής. Ο Bo διδάσκει σε προγράμματα εκπαίδευσης δασκάλων και έχει ειδικό ενδιαφέρον στη μουσική εκπαίδευση δασκάλων γενικής παιδείας.


κορυφή

Ο John O'Flynn ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στο St Patrick's College και στο Dublin Conservatory of Music and Drama. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Kodaly Institute στην Ουγγαρία και στο University of London. Ο John έχει πολλά χρόνια εμπειρίας έχοντας διδάξει τόσο στη πρωτοβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, όσο και σε ωδεία. Έχει ασχοληθεί εκτενώς με τη μουσική ανάπτυξη δασκάλων μουσικής εν ενεργεία καθώς και με την προαγωγή της μουσικής εκπαίδευση στην Ιρλανδία. Μεταξύ 1999-2008 ήταν λέκτορας μουσικής στο Mary Immaculate College του University of Limerick, όπου ήταν επίσης υπεύθυνος για ενός μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στη Μουσική Παιδαγωγική. Σήμερα είναι Senior Lecturer και Head of Music στο St Patrick's College, του Dublin City University. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την Κοινωνιολογία της Μουσικής, την Μουσικοπαιδαγωγική Πρακτική και σύγχρονα είδη /πρακτικές στη μουσική της Ιρλανδίας. Ο John έχει συνεισφέρει με διεθνείς εκδόσεις πάνω σε θέματα εθνικής συνείδησης και μουσικής, δημοτικής μουσικής και διαπολιτισμικής μουσικής εκπαίδευσης. Ολοκλήρωσε πρόσφατα ένα βιβλίο με τίτλο The Irishness of Irish music (Ashgate, 2009) και τώρα είναι συνεπιμελητής ενός τόμου με άρθρα πάνω σε θέματα μουσικής και ταυτότητας στην Ιρλανδία. Έχει παρουσιάσει εισηγήσεις και κεντρικές ομιλίες σε συνέδρια στην Αγγλία, Ιρλανδία, Αυστραλία, Κίνα, Καναδά, Ιταλία και Ελλάδα. Τον Ιούλιο του 2004 ο John ήταν υπεύθυνος για τη διοργάνωση του ανά διετία συνερχόμενου συνεδρίου του Αγγλικού και Ιρλανδικού κλάδου του IASPM (International Association for the Study of Popular Music), ενώ τον Ιούλιο του 2009 θα προεδρεύσει στο 6ο Διεθνές Συμπόσιο Κοινωνιολογίας της Μουσικής Εκπαίδευσης στο Limerick. Τα καλλιτεχνικά του ενδιαφέροντά περιλαμβάνουν τραγούδι/σύνθεση τραγουδιού, διεύθυνση χορωδίας και παραγωγή παιδικής όπερας.

κορυφή

Η Sezen Ozeke είναι επίκουρος καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγικής του πανεπιστημίου Uludag στην Προύσα της Τουρκίας. Έλαβε το μεταπτυχιακό (1997) και διδακτορικό της τίτλο (2003) από το Arizona State University των ΗΠΑ. Εργάστηκε ως Βοηθός Επιμελητή (2000-2002) για το Journal of Historical Research in Music Education, ένα ακαδημαϊκό περιοδικό που δημοσιεύεται δύο φορές το χρόνο. Επίσης έχει εργαστεί ως μέλος της επιστημονικής επιτροπής της σειράς εγχειριδίων Making Music της Pearson Education, Inc, εκδόσεις Scott Foresman. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν θεωρίες μάθησης στη μουσική εκπαίδευση, ιδίως κατά την πρώτη παιδική ηλικία, την παιδαγωγική μέθοδο Orff και Kodaly, τη μουσική κατάρτιση των εκπαιδευτικών και την πολυπολιτισμική μουσική εκπαίδευση. Έχει παρουσιάσει εργασίες και εργαστήρια ως προσκεκλημένη καθηγήτρια στο Northern Illinois University στο DeKalb του Illinois σε προπτυχιακούς φοιτητές μουσικής αλλά και διαφορετικών επιστημονικών αντικειμένων, καθώς και σε μεταπτυχιακούς φοιτητές στη Μουσική Παιδαγωγική. Έχει διδάξει την Τούρκικη παιδική μουσική σε προγράμματα κατάρτισης εκπαιδευτικών σε ιδρύματα των Κάτω Χωρών και της Δανίας στο πλαίσιο προγραμμάτων ανταλλαγής. Είναι η συντονίστρια των πρακτικών ασκήσεων των δόκιμων δασκάλων μουσικής στα σχολεία και υπηρετεί ως Faculty ECTS Coordinator στο πανεπιστήμιο Uludag . Είναι, επίσης , μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Φιλαρμονικής της Προύσας και υπηρετεί ως περιφερειακή συντονίστρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Μουσική στα Σχολεία (EAS). Αυτή τη στιγμή συμμετέχει στο πρόγραμμα της ΕΕ (Comenius 2.1), Face-It και εργάζεται ως ακαδημαϊκή σύμβουλος για την διαμόρφωση του εθνικού αναλυτικού προγράμματος σπουδών και ειδικότερα για τη διαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων των μουσικών σχολείων (ηλικίας 9-12) στην Τουρκία.

κορυφή


Η Maria Elena Riano Galan διδάσκει Μουσική Παιδαγωγική στο Πανεπιστήμιο της Καντάμπρια (Ισπανία). Οι έρευνές της αφορούν στους τομείς της Μουσικής Διαχείρισης (Music Management), της Δημιουργικότητας και της Άτυπης Μάθησης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε εξειδικευμένα περιοδικά Μουσικής Παιδαγωγικής ενώ έχει εκδώσει το βιβλίο «Δημιουργικότητα στη Μουσική Εκπαίδευση» το 2007. Σήμερα, συμμετέχει σε μία έρευνα υποστηριζόμενη από το Marcelino Botin Foundation. Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνδέει την ύλη του μαθήματος της μουσικής στο σχολικό πρόγραμμα με τη διαμόρφωση αξιών παγκόσμιας εμβέλειας. Από το 2006, είναι Πρόεδρος της Ένωσης για την Μουσική Εκπαίδευση του Ισπανικού Κράτους (SΕΜ-EE) με την οποία έχει διοργανώσει διάφορα συνέδρια και διασκέψεις. Αξίζει να αναφερθεί το πρόσφατο Συνέδριο για την Εκπαίδευση και τη Μουσική Έρευνα που φιλοξενήθηκε στη Μαδρίτη (Ισπανία) τον Φεβρουάριο του 2008. Έχει προσκληθεί να συμμετάσχει στην επιστημονική Επιτροπή του προ-συνεδριακού σεμιναρίου της Διεθνούς Ένωσης για την Μουσική Εκπαίδευση (ΙSME), η οποία φιλοξενήθηκε στο Μπιλμπάο (Ισπανία) το 2008. Παρομοίως, έχει διοργανώσει ένα Συμπόσιο στην διάρκεια του 28ου Παγκόσμιου Συνέδριου της ISME, το οποίο φιλοξενήθηκε στην Μπολόνια (Ιταλία).

κορυφή


Ο Jose A. Rodriguez-Quiles y Garcia γεννήθηκε στη Santa Fe, κοντά στη Γρανάδα (Ισπανία). Σπούδασε Μαθηματικά, Μουσικολογία και Μουσική Παιδαγωγική. Ως ο πρώτος "Doctor europeus" στη Μουσική Παιδαγωγική, πήρε υποτροφία από το ίδρυμα Alexander von Humboldt προκειμένου να ηγηθεί μιας έρευνας στη Γερμανία κατά τη διάρκεια δύο ετών (2003-2005). Είναι καθηγητής Μουσικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο της Γρανάδας και εκπρόσωπος της Ισπανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τη Μουσική στα Σχολεία (EAS). Έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών στο Βερολίνο και στο Πανεπιστήμιο του Πότσδαμ. Η έρευνα του επικεντρώνεται στα αναλυτικά προγράμματα, στη συγκριτική μουσική εκπαίδευση και στη διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση. Σήμερα συμμετέχει ως ερευνητής στο πολυεθνικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «meNet» (Δίκτυο για την επικοινωνία και τη διαχείριση των γνώσεων στον τομέα της Μουσικής Παιδείας).


κορυφή

Η Nikolina Ognenska-Stoyanova είναι καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Neofit Rilsky της Βουλγαρίας και κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στη Μουσική Παιδαγωγική. Διδάσκει Μεθοδολογία της Μουσικής Παιδαγωγικής, Μουσική Θεωρία και Σολφέζ ως επισκέπτρια καθηγήτρια στο ανοικτό πανεπιστήμιο του Bourgas και στο παιδαγωγικό τμήμα της πόλης Bitolya (Π.Γ.Δ.Μ.). Η Δρ. N. Ognenska είναι μέλος της ISME από το 1998. Συμμετείχε με εισηγήσεις και εργαστήρια στα εξής συνέδρια: το 2000 στη Λίνκολν (Νεμπράσκα), το 2002 στη Μάλμε (Σουηδία), το 2002 στο Μπέργκεν (Νορβηγία), το 2002 στο Βόλο (Ελλάδα), το 2005 στη Λαμία (Ελλάδα), το 2006 στη Κουάλα Λουμπούρ (Μαλαισία), το 2007 στη Θεσσαλονίκη (Ελλάδα), το 2007 στη Μπανγκόκ (Ταϊλάνδη), το 2008 στη Μπολόνια (Ιταλία). Η ερευνητική της δραστηριότητα επικεντρώνεται τόσο στην εκπαίδευση δασκάλων μουσικής προσχολικής μέχρι και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και στη μελέτη της παραδοσιακής Βουλγάρικης μουσικής, με έμφαση στα σύνθετα μέτρα. Η διδακτορική της διατριβή (1984) είχε ως θέμα την «Ανάπτυξη της αίσθησης του μέτρου μέσα από τον αυτοσχεδιασμό σε παραδοσιακούς Βουλγάρικους χορούς κατά τα πρώιμα στάδια εκπαίδευσης». Είναι συγγραφέας της μεθόδου MELOPEIA για την ανάπτυξη μουσικών δεξιοτήτων, η οποία αποτελεί μέρος του συστήματος εκμάθησης μουσικής στα σχολεία της Βουλγαρίας. Η Δρ. N. Ognenska, είναι πρόεδρος του Μουσικού Τμήματος και αντιπρόεδρος της συγκλήτου στο Πανεπιστήμιο "Neofit Rilsky" στο Blagoevgrad. Είναι πρόεδρος της Ένωσης Επιστημόνων στο Bulgaria-brunch του Blagoevgrad και μέλος της Διοικητικής Επιτροπής της Ένωσης Επιστημόνων στη Βουλγαρία. Η συγγραφέας γνωρίζει Βουλγάρικα, Ρωσικά και Αγγλικά. 

κορυφή

Ο καθηγητής Graham Welch κατέχει την έδρα της Μουσικής Παιδαγωγικής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και είναι πρόεδρος του Τμήματος Τεχνών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του ιδίου ιδρύματος. Είναι εκλεγμένος πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης για την Έρευνα στην Εκπαίδευση, τη Μουσική και την Ψυχολογία (Society for Education, Music and Psychology Research-SEMPRE) και μέχρι προσφάτως ήταν μέλος και συνεπικεφαλής της Επιτροπής Έρευνας της Διεθνούς Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ISME). Διδάσκει ως επισκέπτης καθηγητής στα Πανεπιστήμια του Sydney (Αυστραλία), Limerick (Ιρλανδία), Ελσίνκι (Finland) και Roehampton (Ηνωμένο Βασίλειο) και πρόσφατα ορίστηκε μέλος του επιστημονικού περιοδικού του Συμβουλίου για την Έρευνα στις Τέχνες και τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες του Ηνωμένου Βασιλείου στον τομέα της μουσικής (AHRC).
Έχει υπηρετήσει ως ειδικός σύμβουλος στα εξής ερευνητικά κέντρα: (i) Εθνικό Κέντρο των ΗΠΑ για τη Φωνή και την Ομιλία (NCVS) στο Denver, στο Σουηδικό Κέντρο Έρευνας για τη Φωνή στη Στοκχόλμη και σε Υπηρεσίες της Κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου που διαπραγματεύονταν ζητήματα σχετικά με την ανάπτυξη της φωνής και το τραγούδι στην παιδική ηλικία (ii) στο Βρετανικό Συμβούλιο στην Ουκρανία και υπουργείο Παιδείας και Νέων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πάνω σε θέματα εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των δασκάλων και (iii) στο Εθνικό Ερευνητικό Ίδρυμα της Νοτίου Αφρικής και Βρετανικό Συμβούλιο της Αργεντινής επάνω στο θέμα της εξέλιξης των εθνικών ερευνών για τις μουσικές κουλτούρες. Έχει περισσότερες από 200 δημοσιεύσεις επάνω σε θέματα μουσικής ανάπτυξης και μουσικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, ψυχολογίας της μουσικής, επιστήμης του τραγουδιού και της φωνής και μουσικής στην ειδική εκπαίδευση και σε άτομα με αναπηρίες. Οι δημοσιεύσεις του είναι κυρίως στα Αγγλικά, αλλά και στα Ισπανικά, Πορτογαλικά, Ιταλικά, Σουηδικά και Κινέζικα. Είναι μέλος των συντακτικών ομάδων των σημαντικότερων περιοδικών για την μουσική εκπαίδευση στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των: IJME, JRME, RSME, BJME και MER.

κορυφή

Η Dr Susan Young είναι Senior Lecturer στο School of Education and Lifelong Learning του Exeter στην Αγγλία και ειδικεύεται στη μελέτη της νηπιακής ηλικίας και της μουσικής εκπαίδευσης. Είναι senior research fellοw στο κέντρο διεθνούς έρευνας για τη μάθηση και τη δημιουργικότητα στην εκπαίδευση (CIRCLE) στο πανεπιστήμιο του Roehampton στο Λονδίνο. Έχει ασχοληθεί εκτενώς με τη μουσική και εικαστική αγωγή στη δευτεροβάθμια, πρωτοβάθμια και προσχολική βαθμίδα, αρχικώς στο πλαίσιο της πρακτικής της άσκησης και στη συνέχειας, και για πολλά χρόνια έκτοτε, στους τομείς της έρευνας, της αξιολόγησης και της συμβουλευτικής. Δέχεται συχνά προσκλήσεις για παρουσιάσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και έχει εκδώσει αναρίθμητα άρθρα σε επιστημονικά και πρακτικά περιοδικά. Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν βιβλία όπως το Music in the Early Years (σε συνεργασία με τον Jo Glover) και το Music with the Under Fours, ενώ το νέο της βιβλίο με τίτλο Music 3-5 πρόκειται να εκδοθεί κατά την προσεχή χρονιά.

κορυφή