Δημήτρης Σαρρής 
"Ανακυκλωμένη μουσική" 
Μουσικά όργανα από μικρές συσκευασίες: Φωτογραφημένες οδηγίες κατασκευής: Τεχνικές παιξίματος: Εκπαιδευτική αξιοποίηση: Εγκυκλοπαιδικές γνώσεις

Η χειροτεχνία συνδεόταν πάντα με κάθε δραστηριότητα της καθημερινότητας. Από την παρασκευή της τροφής ως την κατασκευή του μουσικού οργάνου, ο άνθρωπος μπόρεσε να απολαύσει τα έργα της δικής του νόησης, των δικών του χεριών. Σήμερα η δυνατότητα αυτή δεν αλλάζει, μεταλλάσσεται. Καινούργια υλικά και τεχνικές, καινούργιες δυνατότητες για δημιουργία και εκπαίδευση αναδεικνύονται.
Η "ανακυκλωμένη μουσική" είναι μια μεθοδική και περιεκτική καταγραφή ιδεών και υλικών για να κατασκευάσετε ευχάριστα τα δικά σας μουσικά όργανα. Χρησιμοποιεί μικρές συσκευασίες από τα προϊόντα που καταναλώνουμε καθημερινά. Εφαρμόστηκε σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, όλες τις ηλικίες, σε πολλές ειδικότητες αλλά και το χώρο της ειδικής αγωγής.
Περιέχει πλήρως φωτογραφημένες οδηγίες κατασκευής, με προτάσεις για τεχνικές παιξίματος, με όλες τις απαραίτητες γνώσεις που θα σας εισάγουν σε μουσικές και όργανα από όλο τον κόσμο.
Απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο, μικρό ή μεγάλο που θέλει να εκφραστεί με τη μουσική και να ανακαλύψει τον κόσμο των ήχων μέσα από το δικό του αυτοσχέδιο εργαστήριο.


Lucia Kessler-Κακουλίδη 
"Θεραπευτική Ρυθμική"


Η θετική επίδραση της μουσικής στον ψυχισμό του ανθρώπου είναι πλέον επιστημονικά τεκμηριωμένη και είναι κοινώς αποδεκτό, πόσο μπορεί η μουσική να συμβάλλει στην αρμονία και στην εσωτερική ισορροπία. Αυτό ισχύει για τον κάθε άνθρωπο, ανεξάρτητα από τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του, καθώς η μουσική επιδρώντας ολιστικά, επιφέρει εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα, χωρίς να ξεχωρίζει μεταξύ ανθρώπων με και δίχως αναπηρία.
Στην Ελλάδα, σχετικά με τη σπουδαιότητα της Θεραπευτικής Ρυθμικής και την εξέλιξη της με αφετηρία τη Ρυθμική Dalcroze, υπάρχει ελλιπής βιβλιογραφία. Μέσα από το βιβλίο αυτό, επιδιώκεται η παρουσίαση της μεθόδου και η ανάδειξη του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζεται στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης παιδιών με και δίχως αναπηρία. 
Το βιβλίο απευθύνεται σε μουσικούς, μουσικοπαιδαγωγούς, μουσικοθεραπευτές, αλλά και σε όσους έχουν σχέση με τη θεραπεία ή την εκπαίδευση παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με και δίχως αναπηρία. Επίσης απευθύνεται στους γονείς και στα παιδιά με αναπηρία ελπίζοντας να δώσει ερεθίσματα για δημιουργική απασχόληση.


Ειρήνη Τζούμα
"Σίντο - Περιπέτεια στη Μουσικοχώρα"

Παραμύθι, τραγούδια, μουσικό cd., επιτραπέζια παιχνίδια (τόμπολα μουσικοσυνθετών, ρυθμικό παιχνίδι μνήμης, ψάρεμα στη φανταστική μουσικολίμνη και ντόμινο μουσικών οργάνων), μουσικές ασκήσεις και όλα αυτά με τη μορφή ενός μουσικοπαιχνιδοβιβλίου - βαλιτσάκι, ενταγμένα σε ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού που κρατάει όλη την εκπαιδευτική χρονιά ή... .όσο επιλέξει ο κάθε εκπαιδευτικός.
Πρόκειται για το πρώτο, οργανωμένο σε παιχνίδι, πρόγραμμα μουσικής προπαιδείας, που κυκλοφορεί στην Ελλάδα, με αναλυτικά σχέδια μαθημάτων σε απλή και κατανοητή μορφή, για να μπορούν να εφαρμοστούν από εκπαιδευτικούς που είτε έχουν, είτε όχι εμπειρία στη μουσική εκπαίδευση. Απευθύνεται σε παιδιά 4 έως 8 χρονών ενώ περιέχει και ειδική τροποποίηση για χρήση του υλικού στο σπίτι, με τη βοήθεια ενός ενήλικα.
Η εικονογράφηση της Λήδας Βαρβαρούση είναι η αρχή του νήματος που θα οδηγήσει μικρούς και μεγάλους στην ανακάλυψη του κρυμμένου θησαυρού! Καλό ταξίδι!
Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Εν Πλω, Απρίλιος 2011


ΜΑΡΙΖΑ ΚΩΧ
"Με τη Μαρίζα τραγουδώ, Ελληνικά μαθαίνω"

Η Μαρίζα Κωχ παρουσιάζει ένα πρωτότυπο έργο με γλωσσικά παιχνιδοτράγουδα που της ενέπνευσαν οι μικροί της φίλοι. Πρόκειται για μια απολαυστική μαθησιακή προσέγγιση της Ελληνικής γλώσσας, "μετά μουσικής", με θαυμαστή καλλιτεχνική πληρότητα. Το βιβλίο συνοδεύει ψηφιακός δίσκος που περιέχει 11 παιδικά τραγούδια, σε στίχους και μουσική της Μαρίζας Κωχ, άκρως διασκεδαστικά για μικρούς και μεγάλους. 
Αποτελείται από τρία μέρη: Στο πρώτο μέρος τα τραγούδια ερμηνεύει η ίδια. Το δεύτερο μέρος είναι ορχηστρικό και προτείνεται για καραόκε. Στο τρίτο μέρος απαγγέλει η Μαρίζα Κωχ τους στίχους των τραγουδιών, με μουσική υπόκρουση.
Το βιβλίο προλογίζουν Έλληνες και ξένοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και απευθύνεται στα ελληνόπουλα, αλλά και στα παιδιά των διαπολιτισμικών σχολείων της χώρας μας. Οι νηπιαγωγοί, επίσης, θα βρουν πολύτιμο υλικό για το μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής. Τέλος, οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν με τον ευχάριστο αυτό τρόπο τα παιδιά τους να αγαπήσουν την ελληνική γραμματική.


ΜΑΡΙΑ ΚΥΝΗΓΟΥ-ΦΛΑΜΠΟΥΡΑ
"Η Μουσική του αέρα"

Βλέποντας τον τίτλο θα αναρωτηθείτε: «Ποια είναι η μουσική του αέρα; Δεν την έχω ακούσει πουθενά!» Για σκεφτείτε το λίγο. Είμαι τώρα δίπλα σας, μπροστά σας και δεν με βλέπετε. Πάρτε μια βαθιά ανάσα. Το καταλάβατε ότι τρύπωσα μέσα στα ρουθούνια σας; Είμαι μέσα σ’ ένα μπαλόνι, με βλέπετε; Όταν όμως βρω μια τρυπίτσα, θα βγω κάνοντας ένα μικρό σφύριγμα. Μ’ έχετε δει να φυσάω μαλακά τα κύματα της θάλασσας και να σας δροσίζω; Όχι. Εγώ είμαι πάλι. Αυτός ο ήχος δεν είναι μουσική....
Μια όμορφη ιστορία που μας δείχει τη σχέση του αέρα με την μουσική εικονογραφημένη απ την Κατερίνα Βερούτσου.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΡΡΗΣ
"Γνωριμία με τα λαϊκά κρουστά"

Το βιβλίο "Γνωριμία με τα λαϊκά κρουστά" απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο για τα κρουστά και το ρυθμό στην καθημερινότητά μας. Περιέχει πληροφορίες για δεκάδες κρουστά που συναντούμε στον ελλαδικό χώρο αλλά προέρχονται από κάθε γωνιά της γης. Η "κουλτούρα των κρουστών", η παιδαγωγική τους αξιοποίηση και σύγχρονα ζητήματα ορισμών και ονομάτων αναπτύσσονται με ευσύνοπτο τρόπο. Για την ιστοσελίδα και το πλήρες ευρετήριο του βιβλίου πατήστε εδώ


ΧΡΙΣΤΟΥ Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΡΚΑΤΟΠΟΥΛΟΥ
"Το φτερό του Δράκου"
13 μουσικά παραμύθια

Ένα βιβλίο - CD, δώρο στα παιδιά μικρά και μεγάλα, ετοίμασε η Μικρή Άρκτος. Ένα δώρο γεμάτο ελπίδα, χάρη και χαρά, που είμαστε σίγουροι πως θα αγαπηθεί και θα τραγουδηθεί από όλους. 
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ


Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ
Ευτυχία Τσεσμελή - Κωνσταντίνα Δασκαλάκη

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ


ΧΟΡΩΔΙΑ & ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ 
Εαρινές Εορτές 
α. Τα αποκριάτικα


Επιστημονική επιμέλεια- κείμενα - έρευνα - επιλογή μουσικού υλικού: Θεοφάνης Αντ. Σουλακέλλης 
Δημιουργία πολυμέσων: Σταύρος Κατηρτζόγλου.
Έκδοση & Διάθεση: Κ.Α.Λ.Μ.Ε. Αθήνα, 2008


ΜΠΕΝΤΟΥΛΗ ΘΕΩΝΗ
Η ΜΟΥΣΙΚΟΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣΟΛΕΔΑΡ 

Εικονογράφηση: Αγγελική Μπόζου

Η μουσικοπολιτεία της κυρίας ΣΟΛεδάρ, προσεγγίζει με τρόπο ελκυστικό και παιγνιώδη για τους μικρούς μαθητές, την εκμάθηση της θεωρίας της μουσικής.Το βιβλίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και φιλόμουσους γονείς. Για περισσότερα πατήστε εδώ


ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΚΙΝΗΣΗ
Παιχνίδια μουσικοκινητικής αγωγής

Για να διαβάστε τον οδηγό ανάγνωσης

Η μουσική είναι ένα παιχνίδι με ήχους και όπως όλα τα παιχνίδια, μπορεί να είναι ένα ατομικό ή ένα ομαδικό παιχνίδι, ένα διανοητικό παιχνίδι ή ένα παιχνίδι με σωματική συμμετοχή. Το βιβλίο φιλοξενεί στις σελίδες του μία ευρεία συλλογή μουσικοκινητικών παιχνιδιών, η οποία προέκυψε από την πολυετή ενασχόληση της συγγραφέως με τη Μουσική Παιδαγωγική. Πολλά από αυτά στηρίχθηκαν σε γνωστά παραδοσιακά παιχνίδια, όπως η τυφλόμυγα ή το σπασμένο τηλέφωνο, άλλα αποτελούν πρωτότυπες ιδέες και κάποια βασίστηκαν σε ιδέες των ίδιων των παιδιών. Τα παιχνίδια, κατάλληλα να εφαρμοστούν σε μικρά ή μεγάλα παιδιά, σε μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες, είναι ομαδοποιημένα ανάλογα με τους στόχους, σε έξι ενότητες. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ


Λένκα Πέσκου 
Μουσικές πινελιές 
100 ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Το βιβλίο αυτό απευθύνεται γενικότερα σε όλα τα παιδιά που θέλουν να μάθουν τα όργανα του κόσμου, να τα ζωγραφίσουν με φαντασία και μεράκι, όπως και σε εκπαιδευτικούς (μουσικούς, δασκάλους) και σχολεία (πρωινά και ολοήμερα). Για να δείτε δείγμα της δουλειάς της συγγραφέως πατήστε εδώ.



Στυλιανή Καψάλη
Μουσική και διαθεματικότητα: Η μουσική στα μη μουσικά σχολικά εγχειρίδια 
του Δημοτικού Σχολείου

Το εν λόγω βιβλίο μελετά την εικόνα της Μουσικής όπως αυτή σχηματίζεται στη συνείδηση των μαθητών μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια των υπόλοιπων μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου, καθώς σε αυτά έχει γίνει προσπάθεια να εφαρμοστεί η αρχή της διαθεματικότητας. Με βάση τα στοιχεία της έρευνας διαπιστώνεται ότι η Μουσική μπορεί στα πλαίσια της διαθεματικότητας να συνδυαστεί με όλα τα μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος, αφού όλα σχεδόν τα σχολικά εγχειρίδια των υπόλοιπων μαθημάτων περιέχουν αναφορές σε αυτή. 

Διαστάσεις: 14,40 Χ 20,70 εκ.
Σελίδες 192
ISBN 978-960-467-110-6

http://www.kyriakidis.gr
http://www.kyriakidis.gr/default.aspx?id=102&;lid=2&bookid=2369


Δημητρακοπούλου, Μ., Τζένου, Μ., Ανδρούτσος, Π. (2009). 
Διδακτικά πακέτα Μουσικής Β' και Γ' Γυμνασίου. Βιβλία Εκπαιδευτικού, 
Βιβλία μαθητή, Τετράδια Εργασιών.



ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ - ΝΕΟΦΥΤΟΥ

Μουσική ... μαθαίνω

Το βιβλίο «μουσική... μαθαίνω» της Γεωργίας Κυριακίδου Νεοφύτου αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη στο χώρο των βιβλίων - εγχειριδίων για το μάθημα της μουσικής. Είναι ένα πόνημα που απευθύνεται στους μάχιμους εκπαιδευτικούς της μουσικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά και σε κάθε εκπαιδευτικό γενικής παιδείας ή αισθητικής παιδείας που θέλει να εμπλουτίσει το μάθημά του με περισσότερα στοιχεία μουσικής, και μπορεί να καλύψει άνετα τρία χρόνια μουσικής σχολικής εκπαίδευσης. Το εν λόγω βιβλίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς δυσκολία και αποτελεσματικά και από εκπαιδευτικούς μουσικής που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς και από μουσικοπαιδαγωγούς που διδάσκουν σε ωδεία και μουσικές σχολές διότι η δομή του και οι προτάσεις του για δραστηριότητες μουσικής διδασκαλίας-μάθησης επιδέχονται προσαρμογής σε διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες και σε ποικίλες διδακτικές-μαθησιακές συνθήκες. 
To βιβλίο Μουσικής "Μουσική... μαθαίνω" είναι ένα σημαντικό βοήθημα για τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές αφού στηρίζεται πάνω στις νέες αντιλήψεις της διδασκαλίας του μαθήματος και του Αναλυτικού Προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας. Συνοδεύεται από τρία Cds που εξυπηρετούν τη διδασκαλία του μαθήματος.


 

ΠΟΛΥΒΙΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ

Δημιουργία και πειραματική εφαρμογή ενός μοντέλου διδασκαλίας της Ιστορίας της Μουσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (εκδόσεις University Studio Press)

Η παρούσα έκδοση αποτελεί τη δημοσίευση της διδακτορικής διατριβής του συγγραφέα με θέμα Δημιουργία και πειραματική εφαρμογή ενός μοντέλου διδασκαλίας της ιστορίας της μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η έρευνα που διεξήχθη στο πλαίσιο της διατριβής, σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε με βάση την τότε εκπαιδευτική πραγματικότητα (αρχές 2000-αρχές 2002). Ακόμα και σήμερα που βρίσκεται σε ισχύ το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Μουσικής Αγωγής και καθώς αναμένεται η έκδοση των νέων βιβλίων μουσικής της δευτεροβάθμιας, το υλικό διδασκαλίας που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα παραμένει χρήσιμο, διότι μπορεί αρκετά εύκολα να αξιοποιηθεί και σε αυτό το πλαίσιο, εφόσον η διδασκαλία της ιστορίας της μουσικής εμπεριέχεται στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα, ιδωμένη μέσω του διαθεματικού πρίσματος. Επίσης, είναι δυνατόν στο πλαίσιο του Δ.Ε.Π.Π.Σ. Μουσικής Αγωγής με ποικίλους τρόπους να αξιοποιηθούν διάφορα στοιχεία του υλικού διδασκαλίας και του μοντέλου που δημιουργήθηκαν κατά την έρευνα, λόγω της ευελιξίας τους, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει στη διερεύνηση και ενδεχομένως και στη δημιουργία και άλλων νέων διδακτικών προσεγγίσεων της ιστορίας της μουσικής και συγχρόνως να αποτελέσει το έναυσμα για μελλοντικές σχετικές έρευνες. 
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ


Κατερίνα Τζαβάρα, Μαριάννα Κατρά, Κωνσταντίνος Δρόσος, Γεωργία Λάττα 
Μουσική: Λώρα Πετροπούλου, Ευριπίδης Μπέκος 
"Το δικό μας... θέατρο"
14 μουσικοκινητικές παραστάσεις για τα Χριστούγεννα (Εκδόσεις Διάπλους) 

Στο βιβλίο (2 τόμοι και 2 ψηφιακοί δίσκοι - cd) καταγράφονται 14 διαφορετικές προτάσεις για το σχεδιασμό και την υλοποίηση χριστουγεννιάτικων προσκλήσεων, προγραμμάτων γιορτής και αφισών. Απευθύνεται κυρίως σε μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού.
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αντλήσει ιδέες για ποικίλες εικαστικές δραστηριότητες με τα παιδιά. H μουσική επένδυση των έργων (εκτός από τους μελοποιημένους στίχους) μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανάλογα με την κρίση του παιδαγωγού και την επιθυμία των παιδιών σε διαφορετικό έργο.
Τίτλοι έργων:
1) Χριστούγεννα Μελλούμενα
2) Η χιονονιφάδα που έγινε βασίλισσα του χιονιού
3) Ο καλικάντζαρος που έγινε ζαχαροπλάστης
4) Τα μουσικά όργανα λένε τα κάλαντα
5) Η σταχτομαζώχτρα
6) Η γιορτή των παιχνιδιών
7) Η ωραιότερη ιστορία
8) Γιατί αργείς Άγιε Βασίλη;
9) Οι 12 μήνες
10) Νιφάδες σε ... απόδραση!
11) Χριστουγεννιάτικη ιστορία
12) Οι ξεχασμένες ευχές
13) Ο Άγιος Βασίλης έχασε τις μπότες του
14) Παραμονή Πρωτοχρονιάς


ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ 

Η τεχνική Εναρμόνισης της Μελωδίας (εκδόσεις Fagotto)

Άλλο ένα λοιπόν εγχειρίδιο για τη σπουδή της Αρμονίας στο μουσικό βιβλιογραφικό χώρο; Πράγματι ο μαθητής σήμερα έχει τη δυνατότητα της επιλογής ανάμεσα σε πολλά και καλά εγχειρίδια, τα οποία ωστόσο επικεντρώνονται στη θεωρία της αρμονίας. Το βιβλίο αυτό λοιπόν έρχεται να καλύψει ένα κενό, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον και τη μαθησιακή διαδικασία από τη θεωρία στην πράξη. Το βιβλίο αποτελείται από ασκήσεις που στοχεύουν στο να κατανοήσει ο σπουδαστής τις αρχές που διέπουν τη σύνδεση των συγχορδιών, κατά τη διάρκεια της αρμονικής εξέλιξης, μέσα απο απλές κινήσεις των φωνών. Οι ασκήσεις αφορούν στην κατανόηση των δύο σημαντικοτέρων κεφαλαίων της αρμονίας: στη διάκριση των ξένων φθόγγων μιας μελωδίας, ταυτόχρονα με την κατασκευή ενός μελωδικού σκελετού, και στην εκμάθηση της μετατροπικής διαδικασίας. Σε αντίθεση με άλλα εγχειρίδια, η παρούσα εργασία, γραμμένη με απλό και κατανοητό τρόπο, βοηθάει το μαθητή να εξοικειωθεί σταδιακά με την ύλη των εξετάσεων αλλά και με τα μυστικά της αρμονίας.


ΧΡΥΣΑ ΚΙΤΣΙΟΥ

Θεωρία της Μουσικής, σολφέζ, καλλιέργεια της ακοής 

          


Κυκλοφόρησε και το Β' Τεύχος του βιβλίου «Θεωρία της Μουσικής, σολφέζ, καλλιέργεια της ακοής», της Χρύσας Κίτσιου μαζί με το βιβλίο για τον καθηγητή (με τη συνοδεία των σολφέζ) το οποίο συνοδεύεται και από ενσωματωμένο διπλό CD. Το Β' τεύχος διατηρεί το ύφος του Α' τεύχους χρησιμοποιώντας θεωρητικές ασκήσεις, ασκήσεις καλλιέργειας της ακοής (ρυθμικές και μελωδικές), ασκήσεις διάσπασης προσοχής, κινητού Ντο κτλ. και παραδείγματα γνωστών μελωδιών κλασσικής και παραδοσιακής μουσικής διαφόρων χωρών.

Στο Β' τεύχος περιέχονται: Τόνοι -Ημιτόνια, Τρίηχα, Μείζονες - Ελάσσονες κλίμακες, Κλειδί του Φα και Διαστήματα - Συγχορδίες.

Το συνοδευτικό βιβλίο για τον καθηγητή περιέχει:
- προτεινόμενη συνοδεία για τα σολφέζ του βιβλίου του μαθητή.
- Διπλό CD με ηχογραφημένη τη συνοδεία των σολφέζ στο πιάνο με 2 εκδοχές: α) η συνοδεία με τη μελωδία, β) μόνο η συνοδεία, καθώς και τα αποσπάσματα από τα παραδείγματα μουσικής από το βιβλίο του μαθητή.

Η συνοδεία των Σολφέζ προτείνεται ως απαραίτητη γιατί η βασική προσφορά τους είναι ότι συνδέουν το μάθημα της "Θεωρίας της Μουσικής" με τη Μουσική ως Τέχνη.
Η μουσικότητα που αναπτύσσουν οι μαθητές με τα σολφέζ μεταφέρεται αυτόματα και στην ερμηνεία τους κατά το παίξιμο μουσικών οργάνων.


Περισσότερες πληροφορίες και υλικό θα βρείτε στο www.chrisakitsiou.blogspot.com



ΤΖΕΝΗ ΜΩΡΑΪΤΗ, ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΚΟΥΡΙΚΑ

Το μουσικό γιασεμάκι
Διαθεματικές δραστηριότητες μουσικής για το Νηπιαγωγείο (Εκδόσεις Μεταίχμιο)

Στο βιβλίο αυτό αναπτύσσονται πάνω από 100 διαθεματικές δραστηριότητες μουσικής εμπνευσμένες από τα είδη του λαϊκού πολιτισμού, οι οποίες:

- συμβάλλουν στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και υλοποιούν τους στόχους του ΔΕΠΠΣ,
- διατρέχουν όλα τα γνωστικά αντικείμενα: Ανάγνωση, Γραφή, Προφορική επικοινωνία, Μαθηματικά, Γεωγραφία, Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες, Βιολογία, Δραματική Τέχνη, Εικαστικά, Φυσική Αγωγή και Πληροφορική
- παρουσιάζονται με αυξανόμενη δυσκολία και ακολουθούν τη δομή: μαθησιακός στόχος, υλικά, πορεία διδασκαλίας και σχόλια,
- δίνουν το ερέθισμα για ακρόαση μουσικής, για τραγούδι, ρυθμό, λόγο και κίνηση, εκτέλεση, κατασκευή μουσικών οργάνων, μουσική γραφή και ανάγνωση, αυτοσχεδιασμό και σύνθεση, 
- υποστηρίζονται από «γνώσεις αναφοράς», προτάσεις για σχετικά βιβλία και CD-ROM, ηλεκτρονικές διευθύνσεις, ενδεικτική ελληνική και ξένη δισκογραφία. Για κάθε παραδοσιακό μουσικό όργανο δίνονται η ιστορία και η εικόνα του ενώ στο CD που συνοδεύει το βιβλίο υπάρχει και ο ήχος του, 
- αξιοποιούν με πρωτότυπο τρόπο παροιμίες, αινίγματα, γλωσσοδέτες, λαϊκά παιδικά τραγούδια και παιχνίδια, παραμύθια, μύθους, παραδόσεις, λαϊκά δρώμενα και ένα μεγάλο αριθμό αγαπημένων παραδοσιακών τραγουδιών, 
- στοχεύουν στην καλλιέργεια της καλαισθησίας και στην άσκηση της δημιουργικής ικανότητας.

Το βιβλίο συνοδεύεται από αφίσα και CD, το οποίο περιλαμβάνει τους ήχους 13 ελληνικών παραδοσιακών μουσικών οργάνων, 4 ζυγιές και 3 κομπανίες παραδοσιακών οργάνων.

Το βιβλίο αυτό απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, δασκάλους μουσικής προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Μουσικών Σπουδών, γονείς και φιλοδοξεί να αποτελέσει το ερέθισμα για το σχεδιασμό Προγραμμάτων που βασίζονται στη διαθεματική αντίληψη της γνώσης και στις μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές.

Το μουσικό γιασεμάκι χαρίζει ένα μαγικό μουσικό ταξίδι στο λαϊκό πολιτισμό μέσα από «μυρωδιές» και ήχους του παρελθόντος και φωνές και γέλια των σημερινών παιδιών που παίζουν με τη μουσική.


ΜΑΙΗ ΚΟΚΚΙΔΟΥ

28 λίγο παιχνιδιάρικα ποιήματα


    


Τα «28 (λίγο παιχνιδιάρικα) ποιήματα» είναι μία συλλογή που απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας και παράλληλα αφορούν σε διδακτικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και τους γονείς που επιμένουν να ασχολούνται δημιουργικά με τα παιδιά τους. 
Η ιδέα για τη δημιουργία των ποιημάτων αναδύθηκε από την παρατήρηση του ενδιαφέροντος που δείχνουν τα παιδιά για τον ποιητικό λόγο και από την εξερεύνηση των οδών και των μέσων για την εισαγωγή των παιδιών στην κατανόηση και παραγωγή του γραπτού λόγου. Έτσι, βασικό μέλημα της συγγραφέως ήταν αφενός να δημιουργηθεί ένα ελκυστικό - για τα παιδιά - υλικό, στο οποίο θα ήταν παρόν το στοιχείο του χιούμορ, και αφετέρου να εξυπηρετούνται γλωσσικοί στόχοι. 
Στα περισσότερα ποιήματα είναι έντονο το στοιχείο της παρήχησης, μέσα από το οποίο τα παιδιά παρωθούνται να εστιάσουν σε ένα συγκεκριμένο φώνημα. Παράλληλα, το περιεχόμενο αφορά σε μία ιστορία η οποία συνδέεται είτε με μία πραγματική περίσταση είτε με μία δράση. Η εικονογράφηση ζωντανεύει αυτές τις συνθήκες και πλαισιώνεται είτε από τον ήχο του φθόγγου είτε από λόγο - που εκφέρεται από τους ήρωες ή αναγράφεται σε αντικείμενα - εξασφαλίζοντας έτσι και τη διάσταση της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας.
Η έκδοση συνοδεύεται και από βιβλίο με δραστηριότητες για κάθε ποίημα, οι οποίες μπορούν να υλοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς αλλά και από τους γονείς. Οι δραστηριότητες αφορούν σε ποικίλα γνωστικά πεδία (γλώσσα, μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος, μουσική αγωγή, εικαστικά, θεατρική αγωγή, κοινωνική αγωγή, ηθική αγωγή κα) και η πλειονότητα εξ αυτών έχει διαθεματικό χαρακτήρα. Ακόμα, τα ποιήματα μελοποιήθηκαν και το CD μπορεί να αναπτύξει την εξοικείωση των παιδιών με το εν λόγω υλικό και να δώσει στους εκπαιδευτικούς ιδέες για την περαιτέρω αξιοποίησή του. 
Ελπίζουμε τα «28 (λίγο παιχνιδιάρικα) ποιήματα» να αποτελέσουν έναυσμα για δράσεις χαράς, εξερεύνησης, προβληματισμού και κατάκτησης νέας γνώσης.



Δημήτρης Αντωνακάκης - Ειρήνη Χιωτάκη

Μουσική Παιδαγωγική

    

Το ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο γενικής και ειδικής αγωγής, τα σχέδια εργασίας, η ομαδοσυνεργατική μέθοδος τα Διαθεματικά Ενιαία Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών, τα τμήματα ένταξης και τα διαπολιτισμικά σχολεία, έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα και διδακτικές απαιτήσεις. 
Το βιβλίο αυτό αναπτύσσει νέους τρόπους προσέγγισης της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης μέσω της μουσικής. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται οι μουσικές συνιστώσες των κλασικών θεωριών της παιδαγωγικής, οι αρχές των θεωριών της μουσικής παιδαγωγικής, το Orff Schulwerk και η χρήση τους στα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα της χώρας μας. Στο δεύτερο παρέχονται στη νηπιαγωγό, στο δάσκαλο και στο μουσικό, όλα εκείνα τα μουσικοπαιδαγωγικά εφόδια που θα κάνουν το «ημερήσιο μάθημα» μια εμπειρία διδαχής και δράσης γόνιμου αυτοσχεδιασμού και δημιουργικής πρωτοβουλίας. Ο μουσικοθεραπευτής θα βρει χρήσιμες εφαρμογές για να βοηθήσει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές ανάγκες να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες. Οι προτεινόμενες ιδέες έχουν εφαρμοστεί από τους συγγραφείς στη διδακτική πράξη και στη μουσικοθεραπεία με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.


Πολύβιος Ανδρούτσος

Μέθοδοι Διδασκαλίας της Μουσικής


Η σε βάθος εξέταση των προσεγγίσεων Orff και Dalcroze και η αναφορά σε πολλές άλλες διδακτικές προσεγγίσεις και μεθόδους, οι οποίες αποτελούν μέρος του ρεπερτορίου των εργαλείων διδασκαλίας που πρέπει να κατέχει κάθε μουσικοπαιδαγωγός, αλλά και παιδαγωγός γενικότερα, αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμη σε πολλά επίπεδα και βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το γεγονός πως το παρόν βιβλίο χρησιμοποιήθηκε και συνεχίζει να χρησιμοποιείται ως διδακτικό εγχειρίδιο σε πανεπιστημιακά Τμήματα Μουσικών Σπουδών, σε Τμήματα Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης, καθώς και σε Τμήματα Βρεφονηπιοκομίας των ΤΕΙ, παραπέμπει στην ουσιατική συνεισφορά του στην εκπαίδευση των αυριανών παιδαγωγών και μουσικοπαιδαγωγών. 
Ο αναγνώστης μπορεί να βρει στο Α΄ μέρος μια εκτεταμένη αναφορά στις μεθόδους διδασκαλίας της μουσικής που εμφανίσθηκαν παγκοσμίως από το 1750 περίπου, νέες τάσεις και κινήματα που παρουσιάσθηκαν στο πεδίο της Μουσικής Παιδαγωγικής ως τις μέρες μας. Στο Β΄ μέρος αναλύεται η μέθοδος του E.J. Dalcroze και στο Γ΄ μέρος αυτή του C. Orff. Στο Δ΄ μέρος γίνεται μια σύγκριση των μεθόδων, αναφέρονται οι ερευνητικές προσπάθειες -σε διεθνές επίπεδο- που έγιναν σε σχέση με αυτές και στη συνέχεια παρατίθενται συμπεράσματα και προτάσεις ειδικά και γενικά για τη βελτίωση της μουσικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ