Πρώτη συνάντηση της υπο ίδρυση Ομάδας Εργασίας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά Σχολεία
Ημέρα: Σάββατο 17-04-2021
Ώρα: 18:00 - 19:30
Διοργάνωση: Ε.Ε.Μ.Ε.
Συμμετοχή: Ελεύθερη
Πρόγραμα της εκδήλωσης
17:50-18:00: Άνοιγμα της πλατφόρμας
18:00-18:10: Καλωσόρισμα από το Δ.Σ. της Ε.Ε.Μ.Ε.
18:10-18:25: Βασιλική Ζεπάτου: Μουσικά Σχολεία: Πραγμάτωση, καινοτομίες και επιδραστικότητα του θεσμού
18:25-18:40: Θεοδώρα Τσιμπούρη: Ψυχοκοινωνικές επιδράσεις συμμετοχής των μαθητών σε μουσικά σύνολα: μια ποιοτική έρευνα στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου
18:40-18:55: Σόνια Χαραλαμπίδου: Μουσικά Σχολεία: «Για να θυμόμαστε το θαύμα που ζήσαμε…»
18:55-19:05: Συζήτηση
19:05-19:15: Παρουσίαση της νέας ομάδας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά Σχολεία από την προσωρινή επικεφαλής της oμάδας Ανθούλα Κολιάδη-Τηλιακού
19:15-19:30: Συζήτηση με τα μέλη για τη λειτουργία της ομάδας - Παρουσίαση επόμενων δράσεων
Περιλήψεις και διαφάνειες εισηγήσεων
Βασιλική Ζεπάτου: Μουσικά Σχολεία: Πραγμάτωση, καινοτομίες και επιδραστικότητα του θεσμού
Η εισήγηση εστιάζει σε μία σύντομη αναδρομή στη δημιουργία του θεσμού των Μουσικών Σχολείων, στις καινοτομίες που εισήχθησαν μέσω αυτών, στην επιδραστικότητα των σχολείων σε άλλους θεσμούς, στους μαθητές και στις μαθησιακές διαδικασίες, στην πραγμάτωση του σκοπού των Μουσικού Σχολείων και τέλος σε ζητήματα που τίθενται ως έναυσμα ανάδειξης στοιχείων προστιθέμενης αξίας για το θεσμό.
Θεοδώρα Τσιμπούρη: Ψυχοκοινωνικές επιδράσεις συμμετοχής των μαθητών σε μουσικά σύνολα: μια ποιοτική έρευνα στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου
Στην παρούσα εργασία μελετάται η ψυχοκοινωνική επίδραση της μουσικής μέσω της συμμετοχής μαθητών σε ένα μουσικό σύνολο. Το βασικό ερευνητικό ερώτημα είναι «Πώς η συμμετοχή σε σύνολο του μουσικού σχολείου επηρεάζει ψυχοκοινωνικά τους συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες;» . Η έρευνα είναι ποιοτική, μια μελέτη περίπτωσης, και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι η ημιδομημένη συνέντευξη και η συμμετοχική παρατήρηση. Από τα αποτελέσματα προκύπτει πολλαπλή επίδραση από τη συμμετοχή αυτή για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως οικοδόμηση αυτοεκτίμησης, καλλιέργεια αυταξίας, αυτοπεποίθησης και της αίσθησης του «ανήκειν». Υπάρχει ακόμα ουσιαστική ανάπτυξη της συνεργατικότητας, αυτοπειθαρχίας και αυτοέλεγχου. Τεκμαίρεται επομένως η θετική κοινωνική επίδραση της μουσικής μέσω της συμμετοχής μαθητών και μαθητριών σε μουσικό σύνολο μουσικού σχολείου.
Σόνια Χαραλαμπίδου: Μουσικά Σχολεία: «Για να θυμόμαστε το θαύμα που ζήσαμε…»
Πώς ένας θεσμός εγγράφεται τόσο βαθιά στην ψυχή και στη μνήμη όσων ανθρώπων τον έζησαν; Σε τι διέφερε το Μουσικό Σχολείο Παλλήνης 30 χρόνια πριν; Μήπως πρέπει να μάθουμε από το παρελθόν του θεσμού για να προστατέψουμε το μέλλον του; Προσωπική κατάθεση από μια μαθήτρια μεταξύ των πρώτων εκατό μαθητών του Μουσικού Σχολείου Παλλήνης.
Ανθούλα Κολιάδη-Τηλιακού: Παρουσίαση της νέας ομάδας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά Σχολεία
H νεοσύστατη ομάδα Εργασίας για τα Μουσικά Σχολεία της Ε.Ε.Μ.Ε. έχει ως στόχο τη διοργάνωση δράσεων και συναντήσεων με θέμα την προώθηση και στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των Μουσικών Σχολείων της χώρας μας. Απευθύνεται σε συναδέλφους Ευρωπαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής που εργάζονται είτε ως μόνιμοι, είτε ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι σε Μουσικά Σχολεία, αλλά και σε όποιον ενδιαφέρεται να ενημερώνεται για τις νέες τάσεις και καινοτόμες πρακτικές που αφορούν τόσο στη διδασκαλία ατομικών οργάνων, όσο και στη διεύθυνση μικρών και μεγάλων μουσικών συνόλων.
Βιογραφικά συντελεστών της εκδήλωσης
Η Βασιλική Ζεπάτου είναι Καθηγήτρια Πιάνου Μουσικού Σχολείου Αλίμου. Δίπλωμα Πιάνου Ωδείου Αθηνών, Πολιτικός Μηχανικός και Διδάκτωρ Μηχανικός Ε.Μ.Π. Εισηγήσεις/δημοσιεύσεις: 1ο Συνέδριο Μουσικών Σχολείων (Μ.Σ.) (1995), Συνέδριο της “European Association for Music in Schools (ΕΑS)” (2000), Περιοδικό «Μουσική στην Πρώτη Βαθμίδα» (2008), 7ο Συνέδριο Ε.Ε.Μ.Ε. (2015), 8ο Συνέδριο Ε.Ε.Μ.Ε. (2018) κ.ά. Δράσεις: Ε.Π.Π.Σ. & Π.Σ. Μουσικής Αγωγής: έργο Αισθητικής Αγωγής Π.Ι. (1997-2000), μέλος/contact person ΕΑS (2000-2004). Συμμετοχή σε εργασίες του Υ.ΠAI.Θ. ως: γραμματέας Συντονιστικής Επιτροπής Ομάδων Εργασίας Π.Σ. Μουσικών Σχολείων (Μ.Σ.) (2000), συντονίστρια ανάπτυξης δικτύου τηλεδιδασκαλίας Μ.Σ. (2000-2002), μέλος Ομάδας Εργασίας έργου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε. (2001-2004), γραμματέας Καλλιτεχνικής Επιτροπής Μ.Σ. (2010-2013), Αξιολογήτρια Π.Σ.-Οδηγού Εκπαιδευτικού Πιάνου Μ.Σ.: Πράξη Νέου Σχολείου Ι.Ε.Π. (2014-15), Συντονίστρια Πρακτικής Άσκησης φοιτητών Τ.Μ.Σ.-Ε.Κ.Π.Α.: Μ.Σ. Αλίμου (2015-σήμερα).
Η Ανθούλα Κολιάδη-Τηλιακού είναι Διδάκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής του Τ.Μ.Σ. του Ε.Κ.Π.Α., κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου ΜΑ in Music Education (Πανεπιστήμιο Reading Μεγάλης Βρετανίας), Πτυχιούχος Τμήματος Φ.Π.Ψ. και Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α., Πτυχιούχος Πιάνου Εθνικό Ωδείου και Διπλωματούχος Φούγκας Ελληνικού Ωδείου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγήτρια Πιάνου (Μουσικό Σχολείο Ρόδου), έχει διατελέσει καθηγήτρια Μουσικοκινητικής Αγωγής, μουσικοπαιδαγωγός σε παιδικούς σταθμούς, εμψυχώτρια στο Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ», καθηγήτρια Μουσικής σε Δημοτικά Σχολεία και Φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Υπήρξε εισηγήτρια σε σεμινάρια και Συνέδρια της Ε.Ε.Μ.Ε. και Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε., εκπονήτρια στο ΙΕΠ για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών του Πιάνου στα Μουσικά Σχολεία, συγγραφέας επιστημονικών άρθρων και οργανώτρια εκπαιδευτικών σεμιναρίων. Τέλος, έχει πραγματοποιήσει ποικίλα Πολιτιστικά Προγράμματα και εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου της.
Η Θεοδώρα Τσιμπούρη είναι Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μουσικής για το Νότιο Αιγαίο από τον Οκτώβριο του 2018. Εργάστηκε για 25 χρόνια στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου ως εκπαιδευτικός με ειδίκευση στο πιάνο και στα θεωρητικά. Συμμετείχε ως ειδική επιστήμονας στην εκπόνηση των νέων προγραμμάτων σπουδών για τα μουσικά σχολεία. Υπήρξε υποδιευθύντρια και στη συνέχεια Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Ρόδου για δώδεκα χρόνια. Είναι επίσης πτυχιούχος του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης με μάστερ στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Πολιτική και στην Μουσική Παιδαγωγική. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη χρήση της μουσικής με δημιουργικές δραστηριότητες στη διδασκαλία μαθητών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια, αλλά και την ψυχοκοινωνιολογία της μουσικής.
Σόνια Χαραλαμπίδου: Απόφοιτος του Πειραματικού Μουσικού Σχολείου Παλλήνης (1988) με σπουδές στη Λόγια Ευρωπαϊκή, Μεσαιωνική, Αναγεννησιακή και στην Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική. Εκπαιδευτικός ΠΕ79.01 (Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής). Επαγγελματική και Καλλιτεχνική Εμπειρία: Ερευνητικό Κέντρο Ι.Ε.Μ.Α., Ωδείο Φίλιππος Νάκας, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη». Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ. Αναγεννησιακό Λαούτο στους Lyrae Cantus. Συνεργασίες με: τον Σκηνοθέτη Ν. Διαμαντή, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου, Λ. Κονιόρδου Γ. Κουρουπό, Εθνικό Θέατρο, Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου, Θέατρο Πολιτεία, ΚΘΒΕ, Γ. Μιχαηλίδη, ΟΜΜ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ΕΛΣ, Ίδρυμα Ωνάση, Γ. Σμαραγδή και Β. Παπαθανασίου. Δισκογραφία στην «Σείριος» του Μ. Χατζιδάκι και με Χρήστο Θηβαίο.