Η Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση και το Singing Fish σας καλούν σε ένα ανοιχτό webinar με εισηγητές τους:singing
Αρετή Καμηλάκη, Βασιλική Ψύρρα, Χρήστο Νούλη
Κυριακή 13 Ιουνίου | 11:00-12:30
Απαραίτητη η συμπλήρωση της ακόλουθης φόρμας: https://forms.gle/Z511VczGvQbkNfhJ7
 
Πρόγραμμα και περιλήψεις εισηγήσεων:
Παραδοσιακός Χορός και Μουσική σε Άτομα Με ΔΑΔ. Ένα παρεμβατικό πρόγραμμα μουσικοχορευτικής αγωγής σε μαθητές με αυτισμό
Καμηλάκη Αρετή
Ο παραδοσιακός χορός και η μουσική αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής του ανθρώπου. Συνθέτουν ένα μέσον ανάδειξης και διαφύλαξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν τέρψη και λειτουργούν θεραπευτικά σε διάφορες καταστάσεις. Σαν εκπαιδευτικό εργαλείο τα οφέλη και η σπουδαιότητά τους έχουν παρατηρηθεί και επιστημονικώς αποδειχθεί όχι μόνο σε τυπικές ομάδες ανθρώπων αλλά και σε άτομα με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Φανερή δε είναι και η ύπαρξή τους στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των ειδικών σχολείων. Η εν λόγω έρευνα αποσκοπεί στο να προβάλλει τα αποτελέσματα και να καταδείξει την σπουδαιότητά της επίδρασης ενός παρεμβατικού προγράμματος διδασκαλίας ελληνικών χορών συνδυαστικά με την μουσική, στη συνολική συμπεριφορά παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Θα αναπτυχθεί η μεθοδολογία της παρέμβασης, θα τονισθεί η αξία εφαρμογής της στα συγκεκριμένα άτομα και τα οφέλη που προκύπτουν για ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Ταυτόχρονα θα συζητηθούν οι παράμετροι τις συμπεριφοράς που επηρεάστηκαν, καθώς και μελλοντικές εφαρμογές της σε διαφορετικούς πληθυσμούς.
 
Μουσική και κίνηση στην τρίτη ηλικία. Περιεχόμενο – Στόχοι – Δυνατότητες
Βασιλική Ψύρρα
Άνθρωποι όλων των ηλικιών μπορούν με το σώμα τους, με τη φωνή τους και με μουσικά όργανα να μάθουν μουσική, ανεξάρτητα με το αν έχουν ήδη ή όχι κάποια μουσική γνώση ή εμπειρία. Η Μουσική Γηραγωγική κερδίζει τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο έδαφος και οφείλουμε να μάθουμε τα πλαίσιά της, τους στόχους της και της δυνατότητές της. Το περιεχόμενο μουσικοπαιδαγωγικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν την τρίτη ηλικία έχουν ως κεντρικό άξονα την σχέση μουσικής και κίνησης με στόχο τη συναίσθηση, τη δραστηριοποίηση και αντίληψη του σώματος και της κίνησης του, την ανάπτυξη της ικανότητας φωνητικών, κινητικών και μουσικών αυτοσχεδιασμών καθώς επίσης και την ψυχική και πνευματική κατάσταση των συμμετεχόντων. Κατα τη διάρκεια της παρουσίασης θα τονιστεί η σημασία ύπαρξης τέτοιων προγραμμάτων, θα συζητηθούν τα περιεχόμενα και οι στόχοι τους και θα δωθούν παραδείγματα από αντίστοιχο πρόγραμμα του Μουσικού Πανεπιστήμίου FRANZ LIZST της Βαϊμάρης.
 
Η ευζωία των μουσικών εκπαιδευτικών μέσα από το πρίσμα της Τεχνικής Αλεξάντερ
Χρήστος Νούλης
Το λειτούργημα των μουσικών εκπαιδευτικών απαιτεί εξαιρετικές μουσικές γνώσεις και δεξιότητες χάρη στις οποίες μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ανταπεξέλθουν σε προκλήσεις που εμφανίζονται από το ευρύ και ποικίλο φάσμα των εκπαιδευομένων. Συχνά, με το πέρας του χρόνου, οι εκπαιδευτικοί καταπονούνται σωματικά και νοητικά, ενώ η σταδιακή καταπόνηση δεν γίνεται αντιληπτή παρά μόνον όταν η καταπόνηση αυτή οδηγεί στο στάδιο της ανικανότητας λειτουργίας (διαταραχές της φωνής, του μυοσκελετικού συστήματος καθώς και διαταραχές άγχους). Η Τεχνική Αλεξάντερ, ως προληπτική εκπαιδευτική παρέμβαση, υποστηρίζει τους μουσικούς εκπαιδευτικούς ολιστικά μέσα από την ανάπτυξη κινητικής αντίληψης, την διεύρυνση της χωρικής αντίληψης και την απελευθέρωση σωματο-ψυχικών μοτίβων που προκύπτουν από συνήθειες κατάχρησης του εαυτού κατά την διάρκεια της διδασκαλίας. Μία παρουσίαση των θεμελιωδών αρχών της Τεχνικής Αλεξάντερ θα εστιάσει στις παρεμβάσεις που γίνονται με στόχο την ευζωία των μουσικών εκπαιδευτικών.
 
Βιογραφικά εισηγητών:
Η Αρετή Καμηλάκη είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στην «Ερμηνεία και εκτέλεση παραδοσιακών οργάνων-βιολί» και κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων με θέμα «Εκπαίδευση και Αναπηρία. Συγκινησιακές και συναισθηματικές δυναμικές» του πανεπιστημίου Tor Vergata της Ιταλίας, και «Αθλητικός Τουρισμός, Οργάνωση Δρώμενων, Χορός» του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με ειδίκευση Σπουδές στο χορό. Εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Ειδική Εκπαίδευση ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται ως μουσικός πανελλαδικά καθώς και σε χώρες του εξωτερικού.
Η Βασιλική Ψύρρα είναι μουσικός, μουσικοπαιδαγωγός και περφόρμερ. Διδάσκει Ρυθμική, Performance και Πρακτική της μουσικής στο Μουσικό Πανεπιστήμιο FRANZ LIZST στη Βαϊμάρη και Μουσικοπαιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο της Ερφούρτης. Την αγάπη της για το μάθημα της μουσικής την μοιράζεται με φίλους μέσα από τη συνεργατική ιστοσελίδα thesingingfish.eu.
Ο Χρήστος Νούλης είναι πιανίστας και δάσκαλος Τεχνικής Αλεξάντερ. Σπούδασε πιάνο στο Royal College of Music (Bachelor & Master). Η επταετής διδακτορική του έρευνα στο πανεπιστήμιο BCU εστίασε στην συγκριτική ανάλυση τριών σωματικών μεθόδων και της επίδρασής τους στην πιανιστική ερμηνεία. Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.