6η Προσυνεδριακή Διαδικτυακή Ημερίδα Ε.Ε.Μ.Ε.
Κυριακή 1/6/2025, 18:00-20:30
ΗΧΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Εισηγούνται:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΕΩΡΓΑΚΗ - «Η δ' αηδών άδει»: Ακουστικός Εγγραματισμός στην Εκπαίδευση
Καθηγήτρια, Πρόεδρος Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ε.Κ.Π.Α.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΟΥΛΙΔΗΣ - Children with Hearing Loss in the Regular Classroom: An Introduction for Teachers
Certified Teacher of the Deaf, ATLANTIC CANADA EDUCATION
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΕΡΑΣΟΒΙΤΗΣ - Ηχητική Εκπαίδευση στο σχολείο του 21 αιώνα
Εκπαιδευτικός Μουσικής, Σύμβουλος Ι.Ε.Π.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΚΡΗ - «Ταξίδι στον Ηχοκόσμο»: Ένα πρόγραμμα βιωματικής Ηχητικής Αγωγής για το Νηπιαγωγείο
Νηπιαγωγός, Δ.Π.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ - «Το Ηχοτοπίο κι… Εμείς»: μία ενδοσχολική βιωματική εξερεύνηση
Δασκάλα, Δ.Π.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΑΡΡΗΣ - International Network for Sound in Education
Εκπ/κός Μουσικής, Υπεύθ. Ανάπτυξης I.N.S.E., Π.Δ.Ε. ΠΕΛ/ΣΟΥ
Ελεύθερη Πρόσβαση μέσω zoom εδώ.
Διαδικτυακή πληροφόρηση: https://eeme.gr
Ανάρτηση στο Youtube: https://www.youtube.com/@greeksocietyformusiceducat8845
Περιλήψεις Εισηγήσεων
«Η Δ’ ΑΗΔΩΝ ΑΔΕΙ»: ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Αναστασία Γεωργάκη
Τα τελευταία χρόνια η έρευνα γύρω από την αποκωδικοποίηση της ακουστικής επικοινωνίας των πουλιών σε διαφορετικά μήκη και πλάτη της γης έχει δώσει ώθηση στην ανάπτυξη νέων κλάδων στο χώρο της βιολογίας και το οικοσυστήματος όπως η βιαακουστική και η νευροβιολογία των έμβιων όντων. Περίφημοι διαδικτυακοί ιστότοποι δίνουν τη δυνατότητα ακρόασης σπάνιων ειδών πουλιών σε διαφορετικές εποχές και διαφορετικές τοποθεσίες και την κοινή χρήση δειγμάτων από σπάνια είδη πουλιών. Επίσης με την ανάπτυξη των φασματογραφικών τεχνικών προσφέρεται η ακριβής αποτύπωση του καλέσματος αλλά και άλλων ειδών ήχων που παράγουν τα πουλιά ανάλογα με την εποχή καθώς και την ακουστική σύγκριση με παρόμοια είδη πουλιών. Στην παρούσα ανακοίνωση θα αναφερθώ στις έρευνες του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας, LabMAT, του Τμήματος Μουσικών Σπουδών για την αποκωδικοποίηση των ήχων των πουλιών σας ένα πρώτο στάδιο για την εισαγωγή του μαθήματος του ακουστικού εγγραμματισμού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την πνευματική αφύπνιση των μαθητών.
CHILDREN WITH HEARING LOSS IN THE REGULAR CLASSROOM: AN INTRODUCTION FOR TEACHERS, Παναγιώτης Παπουλίδης
This presentation will introduce teachers to the educational implications of hearing loss on school-aged children. The goal is threefold: to provide participants with a clinical understanding of the various types of hearing loss; to demonstrate how hearing loss affects language development and academics; and to identify effective classroom accommodations and best practices. Special attention will be given to providing ideas and information to music teachers. Due to the presenter’s limited Greek language skills, the presentation will be offered in English. Questions can be asked in either language.
ΗΧΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ, Κωνσταντίνος Κερασοβίτης
Από τις αρχές του 20ού αιώνα, οι τεχνολογικές εξελίξεις στον ήχο άλλαξαν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι τον αντιλαμβάνονται, τον παράγουν και τον αναπαράγουν. Η δυνατότητα ηχογράφησης και αναπαραγωγής επέτρεψε τη χωρική και χρονική μετατόπιση του ήχου, γεγονός που έθεσε νέα ερωτήματα για τη θέση του στην ανθρώπινη αντίληψη και την εκπαίδευση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, αναδύθηκε η ανάγκη για μια νέα παιδαγωγική προσέγγιση που να αποκαθιστά τη σύνδεση του ανθρώπου με το ηχητικό του περιβάλλον, θέτοντας τα θεμέλια για την ανάπτυξη της ηχητικής εκπαίδευσης. Η ηχητική εκπαίδευση αξιοποιεί εργαλεία από τη μουσική, την τεχνολογία και τις κοινωνικές επιστήμες, με στόχο να καλλιεργήσει την ενεργή ακρόαση, την ηχητική οικολογική συνείδηση και τη δημιουργική έκφραση μέσω του ήχου.
«ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΗΧΟΚΟΣΜΟ»: ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΗΧΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, Ευαγγελία Μακρή
Η εργασία παρουσιάζει ένα πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο, με σκοπό την γενικότερη ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ηχορύπανσης και θορύβου, αλλά και την ανάπτυξη της ικανότητας ακρόασης του ηχοτοπίου, κατανοώντας το σε μεγαλύτερο βάθος. Παρουσιάζονται οι βασικές δραστηριότητες του προγράμματος, οι κατασκευές στην τάξη, οι ηχοπερίπατοι, η αξιοποίηση της παιδικής βιβλιογραφίας αλλά και μεθοδολογίας αποτύπωσης και μελέτης ζητημάτων που αφορούν στον ήχο. Το πρόγραμμα εξελίχθηκε σε ένα πολύπλευρο και διαθεματικό μέσο ανάπτυξης της παρατηρητικότητας, της κριτικής σκέψης αλλά και των γνώσεων των μικρών μαθητών. Ο εκπαιδευτικός που ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει ένα ανάλογο πρόγραμμα ή και επιμέρους μέσα και μεθοδολογίες θα έχει την δυνατότητα να κατανοήσει τον τρόπο που αυτά εφαρμόστηκαν και προσαρμοσμένα μπορούν να αξιοποιηθούν από τον ίδιο.
«ΤΟ ΗΧΟΤΟΠΙΟ… ΚΙ ΕΜΕΙΣ»: ΜΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ, Μαρία Πουλάκου
Στην εισήγηση μας θα δούμε ένα πολύτεχνο και πολυθεματικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκε με μαθητές Δ΄ δημοτικού, με σκοπό να τους ευαισθητοποιήσει πολυδιάστατα σε σχέση με τον ήχο. Δραστηριότητες όπως διερεύνηση του σχολικού ηχητικού περιβάλλοντος, ενδοσχολικοί και εξωσχολικοί ηχοπερίπατοι, θεατρικό με θέμα τον ήχο και μία εκδήλωση διάχυσης των αποτελεσμάτων συνιστούν μία όσο το δυνατόν δομημένη εισαγωγή των παιδιών στον ήχο της καθημερινότητας μας. Στην προσπάθειά μας για μία ποιοτικότερη καθημερινότητα «τα λιγότερα ντεσιμπέλ νικάνε» και ο εκπαιδευτικός αποκτά νέα μέσα για ένα μεγάλο εύρος των διδακτικών του στόχων.
INTENATIONAL NETWORK FOR SOUND IN EDUCATION, Δημήτριος Σαρρής
Μέσα από μια χρηστική παρουσίαση του International Network for Sound in Education (INSE) θα δούμε πώς δύο νέα στοιχεία της Εκπαίδευσης μας δίνουν νέα εργαλεία για αποτελεσματικό και ωφέλιμο για όλους μάθημα: - Το ένα στοιχείο είναι η όλο και αυξανόμενη παρουσία του Ήχου στην Εκπαίδευση και - το δεύτερο στοιχείο είναι η όλο και αυξανόμενη διασύνδεση των σχολείων εθνικά και διεθνώς με εργαλεία όπως το eTwinning και το Erasmus+. Ως αποτέλεσμα έχουμε την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών για σύγχρονα προβλήματα, σε ένα ευρύ φάσμα: Από την Διδακτική της Μουσικής, του Ήχου και άλλων διδακτικών αντικειμένων, μέχρι την δυναμική της τάξης, την συγκέντρωση και την προσήλωση των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Καθώς όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί εμπλουτίζουν την διδασκαλία τους με ιδέες και πρακτικές για τον Ήχο στην Εκπαίδευση, η αναγκαιότητα ενός δικτύου όπως το INSE, γίνεται όλο και μεγαλύτερη, ώστε όλοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές, σχολεία και τοπικές κοινωνίες να έχουν τα μέγιστα οφέλη.
Βιογραφικά Εισηγητών
Η Αναστασία Γεωργάκη είναι Καθηγήτρια Μουσικής Τεχνολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι Πρόεδρος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών από το 2019, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας και Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Μουσική Τεχνολογία και Σύγχρονες Πρακτικές». Απόφοιτος του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ και του πτυχιούχος του Ελληνικού Ωδείου’ Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές σπουδές στη Μουσική τεχνολογία και τη Μουσικολογία του 20ου αιώνα (1991-1997), στο IRCAM (σε συνεργασία με την EHESS) στο Παρίσι. Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής SMC και της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας. Έχει οργανώσει μεγάλο αριθμό διεθνών και ελληνικών συνεδρίων Μουσικής τεχνολογίας. Έχει βραβευτεί για το βιβλίο «Ο ήχος ως υλικό στην σύγχρονη Μουσική δημιουργία» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών κριτικών. Έχει στο ενεργητικό της βιβλία, άρθρα σε ελληνικά και ξένα περιοδικά, σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων και συλλογικούς τόμους για τη συστηματική διάσταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στη μουσική εκτέλεση, δημιουργία και εκπαίδευση καθώς και στη μουσικολογική έρευνα. Κύριοι ερευνητικοί τομείς: συστηματική μουσικολογία μέσω ακουστικής ανάλυσης της τραγουδιστικής φωνής, σύνθεση τραγουδιστικής φωνής, προσωδιακά μοντέλα τραγουδιού, ανάλυση βιομουσικολογικών μοντέλων, αισθητική και ηθική της μουσικής τεχνολογίας στη σύγχρονη έρευνα, συστηματική μελέτη τεχνολογικών μοντέλων στη δημιουργία μουσικής.
Panagiotis Papoulidis (Παναγιώτης Παπουλίδης) is a Certified Teacher of the Deaf and retired educator with thirty-three years of experience teaching science, math, special education, English as an Additional Language, and university-level courses in Special Education. He has experience in student and staff evaluation, psycho-educational assessments, and teacher mentoring. Panagiotis has worked with schools, parents, and community service providers in Atlantic Canada and in Ontario. He possesses a strong commitment to evidence-based educational practices, educational research, and formative staff evaluation. Now living in Athens, Panagiotis is a volunteer at the Therapeutic Riding Program (Σύνδεσμος Θεραπευτική Ιππασίας Ελλάδας) and often tutors Deaf colleagues interested in learning American Sign Language and English. He is an avid athlete, horseman, naturalist, and traveler.
Ο Κωνσταντίνος Κερασοβίτης είναι μουσικολόγος, εκπαιδευτικός μουσικής και Σύμβουλος Β΄ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη «Μουσική Παιδαγωγική» από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και πτυχιούχος Ανώτερων Θεωρητικών (Φυγής), Πιάνου και Ακορντεόν. Επιπλέον, είναι πτυχιούχος της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ, με κατεύθυνση «Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό» και υποψήφιος διδάκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Από το 2002 έχει διδάξει στην ιδιωτική και στη δημόσια εκπαίδευση, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε όλων των τύπων σχολείων, καθώς και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΣΔΕ – ΣΑΕΚ). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν στη διδακτική της μουσικής και στις κοινωνικοπολιτισμικές και ανθρωπολογικές προσεγγίσεις της μουσικής εκπαίδευσης. Έχει δημοσιεύσει επιστημονικές εργασίες σε περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων. Είναι μέλος της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ΕΕΜΕ), της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής (ΟΜΕΡ) και του Παγκόσμιου Οργανισμού για την Εκπαίδευση στις Φυλακές (EPEA).
Η Ευαγγελία Μακρή είναι Νηπιαγωγός της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας, και συμμετέχουσα ως εθελόντρια σε σημαντικούς φορείς και διοργανώσεις με παιδαγωγική δράση στην πόλη της Καλαμάτας. Συμμετείχε ενεργά στα προγράμματα «Εκπαίδευση που εστιάζει στον Ήχο» και «Διάφανες Σημαίες» του Εθνικού Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης, «Ήχος: Περιβάλλον, Άνθρωπος, Πολιτισμός» και έχει αναπτύξει προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σε ένα μεγάλο εύρος θεματικών. Στο παιδαγωγικό της έργο έχει ασχοληθεί με τα σύγχρονα τυπικά και άτυπα μαθησιακά περιβάλλοντα των παιδιών μέσα από πρακτικές όπως η φιλαναγνωσία, το Κουκλοθέατρο και το βιωματικό παιχνίδι.
Η Μαρία Πουλάκου είναι δασκάλα του δημοτικού σχολείου Λεΐκων και εθελοντής παιδαγωγός των «Παιδικών Χωριών SOS». Έχει αναπτύξει πολλά προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων και έχει συμμετάσχει στα προγράμματα «Εκπαίδευση που εστιάζει στον Ήχο» και «Διάφανες Σημαίες» του Εθνικού Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης, «Ήχος: Περιβάλλον, Άνθρωπος, Πολιτισμός». Στις πολύτεχνες δραστηριότητες που έχει αναπτύξει στο σχολείο εστίασε στη βιωματική εκπαίδευση ως συμβολή στα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και την δυναμική της τάξης.
Ο Δημήτριος Σαρρής είναι εκπαιδευτικός Μουσικής στα 13ο, 14ο και 17ο Δημοτικά Σχολεία Καλαμάτας, Επισκέπτης Καθηγητής στο Τ.Μ.Σ. του Ιονίου Πανεπιστημίου, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός της Π.Δ.Ε. Πελοποννήσου για την ανάπτυξη του International Network for Sound in Education και την Ορεινή Ακαδημία Ταϋγέτου, στο πλαίσιο της οποίας διενεργείται – μεταξύ άλλων – το πρόγραμμα «Ηχοτοπία του Ταϋγέτου». Το 2014 ορίστηκε Υπεύθυνος του Εργαστηρίου Βιωματικής Εκπαίδευσης της Δ.Π.Ε. Μεσσηνίας και το 2022 επιλέχθηκε ως μέλος επί θητεία του Περιφερειακού Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Μέσα στην τάξη ερευνά τους αναπλαισιωμένους ρόλους που μπορεί να έχει το μάθημα της Μουσικής και ο Εκπαιδευτικός Μουσικής για την αντιμετώπιση σύγχρονων προβλημάτων, όπως η συγκέντρωση, η σχολική κοινότητα σε σχέση με τη βία, την συμπερίληψη και τον αλληλοσεβασμό, οι αξίες ζωής και η κριτική ενεργός πολιτότητα. Τα αποτελέσματα των ερευνών του είναι στη διάθεση του κοινού με βιβλία που κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου Ήχου.
Με αφορμή τις επικείμενες εξετάσεις εισαγωγής στα Μουσικά Γυμνάσια, η Ομάδα των Μουσικών Σχολείων της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ΕΕΜΕ) διοργανώνει ένα δωρεάν διαδικτυακό εργαστήριο για παιδιά με τον Γιάννη Μυγδάνη. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 10 Ιουνίου 19:30 - 21:30 το βράδυ. Το εργαστήριο θα διαρκέσει μιάμιση περίπου ώρα και μετά καθηγητές - μέλη της Ομάδας της ΕΕΜΕ για τα Μουσικά Σχολεία θα απαντούν σε ερωτήσεις παιδιών και γονέων για τη διαδικασία. Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 10 και 11 ετών, ανεξαρτήτως του αν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις για Μουσικό Σχολείο. Η δράση θα πραγματοποιηθεί μέσω Webex, στον σύνδεσμο.
Η Ομάδα Εργασίας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά Σχολεία διοργανώνει την 4η Προσυνεδριακή Διαδικτυακή Ημερίδα στο πλαίσιο του 10ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε., με τίτλο Διδακτικές Προσεγγίσεις στα θέματα Εισαγωγικών Εξετάσεων στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών.
Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά το Σάββατο 5 Απριλίου στις 17:00-19:30, με ομιλητές τον κ. Βασιλειάδη Λουκά, καθηγητή Θεωρητικών Μουσικού Σχολείου Κατερίνης, την κ. Κατσώχη Χαρίκλεια Δρ. Μουσικής Παιδαγωγικής και Σύµβουλο Εκπαίδευσης Δυτ. Μακεδονίας και την κ. Τσερπέ Γεωργία Μαρία, Δρ. Ιστ. Μουσικολογίας και Απόφοιτο του Κ.Ω.Θ. Οι ομιλητές που είναι και συγγραφείς του πονήματος “Οδηγός για την Eισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών: Διδακτική Μεθοδολογία για την Αρμονία και τις Ακουστικές Δεξιότητες: Οδηγός για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι.”, των εκδόσεων της Ε.Ε.Μ.Ε., θα παρουσιάσουν διδακτικές προσεγγίσεις σε επιλεγμένα θέματα εισαγωγικών εξετάσεων ως συνέχεια και επέκταση του «Οδηγού για την Εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών» του 2024, ενώ θα αναλύσουν συγκεκριμένα σημεία που αφορούν τη βιωματική διδασκαλία μαθησιακών αντικειμένων της εξέτασης.
Η εστίαση σε θέματα πανελληνίων αποβλέπει στην εξοικείωση των μαθητών/μαθητριών μέσα από βιωματικού τύπου δραστηριότητες, ενώ η παρουσίαση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα μαθήματα της Αρμονίας και των ακουστικών δεξιοτήτων σε μαθητές Λυκείου Μουσικών Σχολείων και Ωδείων.
Περισσότερες λεπτομέρεις για την ημερίδα και τα βιογραφικά των ομιλητών μπορείτε να δείτε εδώ.
Η ημερίδα είναι ανοιχτή για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε. για το 2025 και για τα μη μέλη υπάρχει συνδρομή 10 ευρώ. Όσοι δεν είναι μέλη μπορούν να καταθέσουν τα χρήματα στον λογαριασμό της Ένωσης με σημείωση το ονοματεπώνυμό τους και την ένδειξη “4η ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ”.
Λογαριασμός: Εθνική Τράπεζα
IBAN: GR06 0110 2230 0000 2234 8020 557
Δικαιούχος: Ελληνική Ένωση για τη μουσική εκπαίδευση
Αιτιολογία: Ονοματεπώνυμο 4η ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Για να δηλώσετε τη συμμετοχή σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα: https://forms.gle/YgQfeywwsiQFUYK36
Παρακαλούμε, εάν δεν είστε μέλος να υποβάλετε στο σχετικό πεδίο της φόρμας το αποδεικτικό της κατάθεσης στην τράπεζα. Εναλλακτικά μπορείτε να το αποστείλετε στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σας προσκαλούμε το Σάββατο 05 Απριλίου στις 19:00 στα γραφεία της Ε.Ε.Μ.Ε. στη Θεσσαλονίκη (Προξένου Κορομηλά 51, 4ος όροφος) στην παρουσίαση του βιβλίου της Χρυσής Παρπαρά με τίτλο «Ο κάβουρας στην τρύπα του».
«Ο Κάβουρας στην τρύπα του» είναι μια λαϊκή αφήγηση από την Κεφαλονιά για έναν θαλασσινό ήρωα που είναι ανοιχτός σε νέες εμπειρίες. Έτσι, παίρνει τη δύσκολη απόφαση να ζήσει έξω από το φυσικό του περιβάλλον με καινούριους φίλους. Το βιβλίο δημιουργήθηκε για να παρουσιάσει στα μικρά παιδιά τις πιο γνωστές μουσικές φόρμες: τη Διμερή και την Τριμερή φόρμα, το Ρόντο και το Θέμα & Παραλλαγές.
Στο λαϊκό παραμύθι προστίθενται νέες περιπέτειες: ο κάβουρας ακολουθεί διάφορα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον. Η πρώτη ιστορία αφηγείται περιπέτειες του κάβουρα με ζώα της στεριάς και η δεύτερη με ζώα της θάλασσας. Η μουσική δομή συσχετίζεται με τα μέρη της κάθε ιστορίας. Τις δύο ιστορίες συνοδεύει Ελληνική παραδοσιακή μουσική ηχογραφημένη ειδικά για το βιβλίο σε μουσική επιμέλεια του Κυριάκου Γκουβέντα. Πρόκειται για έναν μπάλο από την Κεφαλονιά και τον Αργείτικο καλαματιανό. Οι μικροί μαθητές έχουν την ευκαιρία ν’ ακούσουν δύο παραμύθια με ζώα του τόπου μας, ν’ ακούσουν Ελληνική παραδοσιακή μουσική, να γνωρίσουν βιωματικά τις μουσικές φόρμες, να ζωγραφίσουν, να παίξουν και να κινηθούν με τη μουσική.
Στην παρουσίαση θα μιλήσουν η συγγραφέας του βιβλίου, Χρυσή Παρπαρά και ο εικονογράφος Πέτρος Γκοσιόπουλος. Θα ακολουθήσει Εργαστήριο κίνησης με την χορογράφο Βερονίκη Τσουγκράνη για τους τρόπους χρήσης των στοιχείων του παραμυθιού μέσω κίνησης και τη βιωματική διδασκαλία της μουσικής φόρμας στην τάξη της μουσικής.
Η καθηγήτρια Marianne Steffen-Wittek στην ομιλία της με θέμα H αίσθηση του ρυθμού μέσω της κίνησης. Εκμάθηση ρυθμού στην παιδική ηλικία θα εστιάσει αρχικά στις θεωρητικές έννοιες του ρυθμού, με ιδιαίτερη βάση τη Ρυθμική του Émile Jaques-Dalcroze. Στον πυρήνα της Ρυθμικής, η σύνδεση μεταξύ μουσικής και κίνησης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο. Η διάλεξη θα επικεντρωθεί στον τρόπο ανάπτυξης της αντίληψης και της παραγωγής ρυθμών με παιδιά ηλικίας 4 έως 10 ετών, καθώς επίσης θα παρουσιαστούν και πρακτικά παραδείγματα. Αυτά τα παραδείγματα θα συνδεθούν με τη θεωρητική έννοια της Ρυθμικής της Holmrike Oesterhelt-Leiser, η οποία βοηθά στην ανάπτυξη πρακτικών μεθόδων για την εκμάθηση ρυθμού από τα παιδιά, σε συνδυασμό με την κίνηση του σώματος, τη φωνή, (κρουστά) όργανα και άτυπη σημειογραφεία.
Την ομιλία της καθηγήτριας Marianne Steffen-Wittek θα πλαισιώσει το βιωματικό σεμινάριο της Αγγελικής Κάρτσιου με θέμα Ρυθμός και Κίνηση στην προσχολική Ηλικία και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο σεμινάριο θα αναφερθούν οι μέθοδοι Dalcroze, Orff και Kodály και θα παρουσιαστούν σε εφαρμογή. Ο ρυθμός επηρεάζει τη γλωσσική ανάπτυξη και τη μαθηματική σκέψη. Μέσω της κίνησης βοηθά στη σωματική έκφραση και τη συντονισμένη κίνηση, καθώς και ενισχύει τη συγκέντρωση και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Στόχος είναι, οι συμμετέχοντες να βιώσουν τη σημασία του ρυθμού και της κίνησης στη μουσική εκπαίδευση, να αποκτήσουν πρακτικές ιδέες και να αναπτύξουν δεξιότητες που μπορούν να εφαρμόσουν άμεσα στην εκπαιδευτική πράξη.
Λίγα λόγια για τις ομιλήτριες:
Η Marianne Steffen-Wittek σπούδασε Ρυθμική στο Folkwang University of the Arts στο Έσσεν με την Ursula Zantop-Endrup. Στη συνέχεια σπούδασε ντραμς στο Hochschule für Musik und Tanz Köln με τον Christoph Caskel. Έχει στο ενεργητικό της πολλαπλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες ως ντράμερ και συνθέτρια στη Γερμανία και στο εξωτερικό.
Έχει υπάρξει καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Χορού στην Κολωνία και έχει συνεργαστεί με το WDR (Westdeutscher Rundfunk). Από το 1995 μέχρι το 2018 ήταν καθηγήτια Ρυθμικής και Μουσικής Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Μουσικής FRANZ LISZT
στην Βαϊμάρη και ταυτόχρονα μέχρι σήμερα είναι λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Τεχνών Folkwang στο Essen. Έχει δώσει διαλέξεις και ομιλίες στην Ελβετία, Αυστρία, Πολωνία, Αγγλία, Φινλανδία, Παλαιστίνη, Κίνα. Παράλληλα με την εκπαιδευτικής και καλλιτεχνική της δράση έχει εκδόσει βιβλία, τραγούδια, μουσικές και άρθρα σε περιοδικά.
Η Αγγελική Κάρτσιου είναι καθηγήτρια πιάνου σε μουσικά σχολεία και ωδεία, μουσικοπαιδαγωγός και performer artist. Σπούδασε πιάνο στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης με τον καθηγητή Uwe Matschke. Το 2017 εισήχθη στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Hochschule für Musik Franz Liszt στη Βαϊμάρη της Γερμανίας, όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο “Elementare Musikpädagogik/Rhythmik und Performance” με καθηγήτριες την Marianne Steffen-Wittek και Meike Britt-Hübner. Έχει εμφανιστεί σολιστικά, ως μέλος μουσικής δωματίου και ως Performer artist σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης. Από το 2013 διδάσκει Ρυθμική Dalcroze και πιάνο σε ωδεία, μουσικά σχολεία και σχολές θεάτρου σε Ελλάδα και Γερμανία. Από το 2018 έως το 2020 ήταν συντονίστρια και εκπαιδεύτρια στην Thüringen Landesmusikakademie, σε Workshops “Μουσική και Κίνηση” με παιδιά προσχολικής ηλικίας και δημοτικού, καθώς και στο Project “Ενσωμάτωση προσφύγων μέσω Μουσικής και Κίνησης” με ομάδες παιδιών, εφήβων και γυναικών
Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην διαδικτυακή ημερίδα με τίτλο «Μουσικά Σύνολα στο Σχολείο: Όλοι Μαζί, Όλοι Μοναδικοί, Όλοι Ισότιμοι», που διοργανώνει η νεοσύστατη Υπο-ομάδα «Μουσικά Σύνολα» της Ομάδας Εργασίας για τα Μουσικά Σχολεία της Ε.Ε.Μ.Ε. Σκοπός της ημερίδας είναι η προώθηση της συμμετοχής όλων των μαθητών/τριών σε μουσικά σύνολα, με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της ισότητας μέσα από τη μουσική. Παράλληλα, προωθεί την αξία της διαφορετικότητας, αναγνωρίζοντας ότι κάθε μαθητής/τρια, ανεξαρτήτως των ικανοτήτων ή των χαρακτηριστικών του, μπορεί να έχει ενεργό ρόλο και να συμβάλει στην ομάδα.
Η ημερίδα είναι ανοιχτή και θα πραγματοποιηθεί στις 16 Μαρτίου, από τις 17:00 έως τις 19:30, και αποτελεί τη 2η Προσυνεδριακή Ημερίδα στο πλαίσιο του 10ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. Την έναρξη της ημερίδας θα κάνει η κ. Ακογιούνογλου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου, η οποία θα αναφερθεί σε θέματα συμπερίληψης στην μουσική εκπαίδευση. Κεντρική ομιλήτρια θα είναι η κ. Φαίδρα Γιαννέλου, Μαέστρος και Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία στο πρώτο 1ο μέρος της Ημερίδας θα παρουσιάσει την εισήγησή της με θέμα: «Επιλογή ρεπερτορίου για τη Συμφωνική Ορχήστρα». Στο 2ο μέρος, εκπαιδευτικοί από διάφορα Μουσικά Σχολεία της χώρας μοιράζονται με το κοινό τις εμπειρίες τους και καλές πρακτικές.
Η παρακολούθηση της ημερίδας είναι ανοιχτή στον σύνδεσμο zoom:
Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση ΕΕΜΕ is inviting you to a scheduled Zoom meeting. Topic: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση ΕΕΜΕ's Zoom Meeting Time: Mar 16, 2025 05:00 PM Athens Join Zoom Meeting https://us06web.zoom.us/j/83528015521?pwd=dxa3KbRITDPQQekbU5bCQpgbl2MJsa.1 Meeting ID: 835 2801 5521 Passcode: 453966 ---
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
16:50 - 17:10: Σύνδεση στην πλατφόρμα - καλωσόρισμα από την Πρόεδρο της Ε.Ε.Μ.Ε. κ. Ελισσάβετ Περακάκη και την Επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για τα Μουσικά Σχολεία κ. Ανθούλα Κολιάδη - Τηλιακού
17:10 - 17:30: «Η μουσική στην συμπερίληψη, η συμπερίληψη στη μουσική», Ακογιούνογλου Μίτσυ, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου
17:30 - 18:20: «Επιλογή ρεπερτορίου για τη Συμφωνική Ορχήστρα» Φαίδρα Γιαννέλου Μαέστρος, Μουσικό Σχολείο Χίου
18:20 - 18:40: «Επιλέγοντας σε σχολικές επετείους τραγούδια με οικουμενικό περιεχόμενο και αισθητική» Δρ. Καπραβέλου Αλεξία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαγνησίας
18:40 - 19:00: «Η σύνδεση Μουσικής και Κίνησης σε Σύνολα Μουσικής Έκφρασης και Δημιουργίας Μουσικών Σχολείων» Δρ. Ευφροσύνη Α. Κτιστάκη, Μουσικό Σχολείο Λάρισσας
19:00- 19:20: «Η συμβολή των έργων Τέχνης στη διδασκαλία μουσικών συνόλων», Πηνελόπη Κολοκοτρώνη, Μουσικό Σχολείο Χανίων
19:20 – 19:30: ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ - ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα εδώ.
Ειδική έκδοση του περιοδικού «Μουσική Εκπαίδευση», αφιερωμένη στη διδακτική του ακορντεόν - Τεύχος 33 (2024-2025)
Η “Μουσική Εκπαίδευση” είναι το ετήσιο περιοδικό της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.) και δημοσιεύει σχέδια μαθημάτων, μουσικά έργα, προτάσεις και χρήσιμες ιδέες για την διδασκαλία της μουσικής στην τάξη καθώς επίσης και για τη διδασκαλία μουσικών οργάνων. Το τεύχος 33 (2024-2025) θα είναι αφιερωμένο στη διδακτική του ακορντεόν.
Καλούνται να παρουσιαστούν άρθρα που θα αφορούν τη διδασκαλία ακορντεόν με ρεπερτόριο από τη σύγχρονη, κλασική και παραδοσιακή μουσική. Σκοπός είναι να δοθούν πρωτότυπες ιδέες και προτάσεις με καλές πρακτικές, σχέδια μαθημάτων και πλούσιο διδακτικό υλικό που θα αφορούν:
-
το ατομικό μάθημα με διαφορετικές ηλικιακές ομάδες,
-
την γνωριμία και πρώτη επαφή με το ακορντεόν,
-
την παρουσίαση του σε παιδιά προσχολικής ηλικίας,
-
τη χρήση του οργάνου σε διαθεματικά και διαπολιτισμικά προγράμματα,
-
την επιλογή ρεπερτορίου για τις ανάγκες του μαθήματος
-
τεχνικές παιξίματος
-
ζητήματα οργανολογίας
Ιδιαίτερα ευπρόσδεκτα θα είναι και άρθρα που θα παρουσιάσουν βιβλιογραφικό αλλά και ιστορικό, επιστημονικό υλικό.
Αρχισυνταξία: Κωνσταντίνος Ράπτης, Βασιλική Ψύρρα
Συντακτική Ομάδα: Κωνσταντίνος Τσούγκρας, Αθηνά Φυτίκα
Προθεσμία Υποβολής Άρθρων: 30 Ιουνίου 2025
Περισσότερες πληροφορίες: https://www.eeme.gr/publications/musical-education.html
Tην Κυριακή 26 Ιανουαρίου στις 17:00, η Ε.Ε.Μ.Ε. θα πραγματοποιήσει την κοπή της πίτας της, η οποία θα είναι ανοιχτή σε όλους και θα γίνει διαδικτυακά από σύνδεσμο zoom, που θα ανακοινωθεί σύντομα στην ιστοσελίδα της Ένωσης. Κατά τη διάρκεια της πίτας, θα πραγματοποιηθεί δράση γύρω από το χιούμορ στη μουσική από την κ. Μαίη Κοκκίδου, Ερευνήτρια και Μουσικοπαιδαγωγό, με τίτλο «Μουσικά φταρνίσματα και θαυμαστικά!». Καλό θα είναι οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες να έχουν μαζί τους ένα μεταλλόφωνο, ή πλήκτρα.
Στις 17:45, η Ένωση θα πραγματοποιήσει για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη του 2024 την 30η Ετήσια Γενική Συνέλευση. Ως πρώτη ημερομηνία σύγκλισης θεωρείται η Κυριακή 19 Ιανουαρίου και σε πιθανότητα μη επίτευξης απαρτίας ορίζεται η Κυριακή 26 Ιανουαρίου ως τελική ημερομηνία σύγκλισης.
Θέματα συνέλευσης:
-
Επικύρωση των πρακτικών της προηγούμενης, 29ης ΓΕκΣ
-
Απολογισμός του ΔΣ (Δεκ. 2023-2024)
-
Απολογισμός των Ομάδων Εργασίας
-
Ενημέρωση για το 10ο Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Ε. (30/10-1/11 2025, Κέρκυρα)
-
Θέματα των μελών
-
Προγραμματισμός επόμενης, 31ης Γενικής Συνέλευσης (Εκλογοαπολογιστικής)
Σύνδεσμος Ζοομ:
https://us06web.zoom.us/j/89483792120
Meeting ID: 894 8379 2120
1η ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΠΙΑΝΟΥ ΣΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025
17:00 - 21:00
Η νεοσύστατη Υπο-ομάδα της Παιδαγωγικής του Πιάνου για τα Μουσικά Σχολεία της Ομάδας Εργασίας για τα Μουσικά Σχολεία της Ε.Ε.Μ.Ε., ανακοινώνει τη διεξαγωγή ανοιχτής διαδικτυακής Ημερίδας με τίτλο: “Η διδασκαλία του Πιάνου στα Μουσικά Σχολεία: διδακτικές προσεγγίσεις και καλές πρακτικές”, στις 2 Φεβρουαρίου από τις 17:00 - 21:00 και αποτελεί την 1η Προσυνεδριακή Ημερίδα στο πλαίσιο του 10ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. Καλεσμένη κεντρική ομιλήτρια θα είναι η κ. Αθηνά Φυτίκα, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής του Πιάνου στο ΤΜΣ του Ιονίου Παν/μίου, η οποία θα παρουσιάσει στο 1ο μέρος το νέο της πόνημα με τίτλο: “Παιδαγωγική του Πιάνου: βασικές αρχές και προτάσεις διδακτικών δραστηριοτήτων για αρχάριους μαθητές”. Στο 2ο μέρος, εκπαιδευτικοί πιάνου από διάφορα Μουσικά Σχολεία της χώρας διαμοιράζονται εμπειρίες και καλές πρακτικές με το κοινό.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
16:50 - 17:05: Σύνδεση στην πλατφόρμα - καλωσόρισμα από την Πρόεδρο της Ε.Ε.Μ.Ε. κ. Ελισσάβετ Περακάκη και την Επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για τα Μουσικά Σχολεία κ. Ανθούλα Κολιάδη - Τηλιακού
Α’ ΜΕΡΟΣ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ
17:05 - 18:00: Παρουσίαση βιβλίου με τίτλο: “Παιδαγωγική του Πιάνου: βασικές αρχές και προτάσεις διδακτικών δραστηριοτήτων για αρχάριους μαθητές” - Φυτίκα Αθηνά, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής του Πιάνου, ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου του Ιονίου
Β’ ΜΕΡΟΣ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ
18:00 - 18:15: “Δεκατρείς Λιλιπούτιες για νέους πιανίστες” - Βαλέτ Ιωσήφ, Μουσικό Σχολείο Πειραιά
18:15 - 18:30: “'Ενας ...πιανεύκολος τρόπος διδασκαλίας του πιάνου!” - Δάκα Ευθαλία (Λίλυ), Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
18:30 - 18:45: “Η πολυμεσικότητα ως εργαλείο δημιουργικότητας στο μάθημα του υποχρεωτικού πιάνου στο Μουσικό Σχολείο” - Παπακώστα Σμύρη Ελέσα, Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
18:45 - 19:00: “Αυτοσχεδιασμός και Δημιουργικότητα στα πλαίσια του ατομικού μαθήματος Πιάνου στο Μουσικό Σχολείο: μια δραστηριότητα αυτοσχεδιασμού οριοθετημένου μουσικού πλαισίου με ταυτόχρονη συνοδεία της εκπαιδευτικού στο πιάνο” - Χαλάτση Ελένη, Μουσικό Σχολείο Κατερίνης
19:00 - 19:15: “Αυτοσχεδιάζοντας με μια εικόνα και ένα παραμύθι” - Θεοδωρίδου Ξένια (Πολυξένη), Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ
19:15 - 19:30: “Μαθητές με ΔΕΠΥ και άλλες μαθησιακές δυσκολίες στο Μουσικό Σχολείο: προκλήσεις και προτάσεις διδασκαλίας για το ατομικό μάθημα πιάνου” - Φρόνιμου Ναυσικά-Μαρία, Ανεξάρτητη επιστήμονας, ΜΑ Μουσικής Παιδαγωγικής, Ιόνιο Παν/μιο & Ακογιούνογλου Μίτσυ, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΜΣ Ιονίου Παν/μίου
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
19:30 - 19:45: “Διδασκαλία στοιχείων μουσικής θεωρίας στο μάθημα του υποχρεωτικού πιάνου σε Μουσικό Σχολείο μέσω άτυπης μάθησης” - Κακαγιάννη Βασιλική, Μουσικό Σχολείο Λάρισας
19:45 - 20:00: “Από την τάξη στη Σκηνή: Συνδυάζοντας Τέχνες και Σκηνική Παρουσία σε Πολιτιστικό Πρόγραμμα για μαθητές πιάνου Μουσικού Σχολείου” - Κτιστάκη Ευφροσύνη, Μουσικό Σχολείο Λάρισας
20:00 - 20:15: “Όταν το πιάνο χορεύει και τραγουδά: μελέτη περίπτωσης σε Μουσικό Σχολείο για την εφαρμογή διαθεματικών προτάσεων διδασκαλίας στο μάθημα του πιάνου” - Ψαρουδάκη Ευγενία, Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ - ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
20:15 - 20:30: “Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας: η σημασία της διδασκαλίας του ρεπερτορίου Ελλήνων Συνθετών στο Μουσικό Σχολείο” - Χατζηγιαννάκη Κατερίνα, Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας
20:30-20:45: “Η διδασκαλία του Πιάνου στο πλαίσιο του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος «Μουσική εκτέλεση και ερμηνεία» στο Μουσικό Σχολείο και στο Ψηφιακό Φροντιστήριο του Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού” - Βρεττού Κωνσταντίνα, Μουσικό Σχολείο Αθηνών, Ψηφιακό Φροντιστήριο Υ.Παι.Θ.Α.
20:45 - 21:00: ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ - ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα της ημερίδας εδώ: Προγραμμα_1ης_προσυνεδριακης_διαδικτυακης_ημεριδας.pdf καθώς και τις περιλήψεις και τα βιογραφικά εδώ:
Βιογραφικά-Περιλήψεις.pdf
Η παρακολούθηση της ημερίδας είναι ανοιχτή στον σύνδεσμο zoom:
https://ionio-gr.zoom.us/j/92261899774?pwd=KokBIx4ATZvEWbjrioaacvVFnnFkJg.1
Meeting ID: 922 6189 9774
Passcode: 516410
Σελίδα 1 από 11