Κοκκίδου, Μ. (2023). Δημοφιλής μουσική. Μουσικά και Εξωμουσικά Σημειωτικά Νοήματα. Τόμος 4. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση.
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γιάννης Μυγδάνης, Μαίη Κοκκίδου
Σελιδοποίηση: Γιάννης Μυγδάνης
ISBN: 978-618-5821-01-2
Τα τραγούδια της δημοφιλούς μουσικής είναι πολυσημικά και πολιτισμικά πλαισιωμένα, διαθέσιμα για τη δόμηση νοημάτων, στη συνδυαστική λειτουργία των μουσικών και εξωμουσικών κωδίκων. Τα νοήματα δεν αποκωδικοποιούνται εύκολα, καθώς αναδύονται σε διάφορα μουσικά, κοινωνικά, αισθητικά και ιδεολογικά περιβάλλοντα. Συμπληρωματικές πηγές νοήματος είναι η φωνητική έκφραση και οι περσόνες των καλλιτεχνών, το μουσικό είδος, η δομή των τραγουδιών, τα ηχοχρώματα των οργάνων, η τεχνολογία και η διαπραγμάτευση αξιών, μεταξύ πολλών άλλων. Συνεπώς, τα τραγούδια είναι κάτι πολύ περισσότερο από ό,τι μας «λένε» οι στίχοι. Δημιουργούν κοινωνικά δίκτυα και πολιτισμικές σφαίρες. Το τρίπτυχο που προτείνω είναι η πολυτροπική περιγραφή-ανάλυση-ερμηνεία των τραγουδιών, που εστιάζει στα μουσικά συμβάντα και στη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε κάθε μουσική δήλωση ως εκκίνηση για πιθανές συνδηλώσεις, στο πολιτισμικό συγκείμενο ενός κομματιού. Η προσδοκία για μία και μοναδική ‘αντικειμενική’ κατανόηση είναι μάλλον ουτοπική, κάτι που δείχνει πως πρέπει να αποφύγουμε απλουστευμένα ή γενικευμένα συμπεράσματα.
Τιμή αγοράς: 15 € (10 € για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε.)
Για παραγγελίες επικοινωνήστε με το mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Κοκκίδου, Μ. (2023). Δημοφιλής μουσική. Μεταμοντερνισμός, ηγεμονίες, ιδεολογίες, μύθοι. Τόμος 3. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γιάννης Μυγδάνης, Μαίη Κοκκίδου
Σελιδοποίηση: Γιάννης Μυγδάνης
ISBN: 978-618-5821-00-5
Τα τραγούδια της δημοφιλούς μουσικής είναι πολυσημικά και πολιτισμικά πλαισιωμένα, διαθέσιμα για τη δόμηση νοημάτων, στη συνδυαστική λειτουργία των μουσικών και εξωμουσικών κωδίκων. Τα νοήματα δεν αποκωδικοποιούνται εύκολα, καθώς αναδύονται σε διάφορα μουσικά, κοινωνικά, αισθητικά και ιδεολογικά περιβάλλοντα. Συμπληρωματικές πηγές νοήματος είναι η φωνητική έκφραση και οι περσόνες των καλλιτεχνών, το μουσικό είδος, η δομή των τραγουδιών, τα ηχοχρώματα των οργάνων, η τεχνολογία και η διαπραγμάτευση αξιών, μεταξύ πολλών άλλων. Συνεπώς, τα τραγούδια είναι κάτι πολύ περισσότερο από ό,τι μας «λένε» οι στίχοι. Δημιουργούν κοινωνικά δίκτυα και πολιτισμικές σφαίρες. Το τρίπτυχο που προτείνω είναι η πολυτροπική περιγραφή-ανάλυση-ερμηνεία των τραγουδιών, που εστιάζει στα μουσικά συμβάντα και στη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε κάθε μουσική δήλωση ως εκκίνηση για πιθανές συνδηλώσεις, στο πολιτισμικό συγκείμενο ενός κομματιού. Η προσδοκία για μία και μοναδική ‘αντικειμενική’ κατανόηση είναι μάλλον ουτοπική, κάτι που δείχνει πως πρέπει να αποφύγουμε απλουστευμένα ή γενικευμένα συμπεράσματα.
Τιμή αγοράς: 15 € (10 € για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε.)
Για παραγγελίες επικοινωνήστε με το mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Διδακτική Μεθοδολογία για την Αρμονία και τις Ακουστικές Δεξιότητες: Οδηγός για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι.
Λουκάς Βασιλειάδης, Χαρίκλεια Κατσώχη & Γεωργία Μαρία Τσερπέ
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γιάννης Μυγδάνης
Σελιδοποίηση: Σοφία Αγγελίδου & Δήμητρα Κόνιαρη
ISBN: 978-618-5821-02-9
Ο παρών Οδηγός συντάχθηκε με έναυσμα τον Νέο τρόπο εισαγωγής στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών σύμφωνα με το ΦΕΚ 3927Β΄/14-6-23. Αποτελεί προϊόν της επιμορφωτικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στις 3 Οκτωβρίου 2023 για τους εκπαιδευτικούς Μουσικής θεωρητικών μαθημάτων Λυκείου των μουσικών σχολείων Πτολεμαΐδας, Σιάτιστας, Αμυνταίου, Καστοριάς, Κατερίνης, Βέροιας, Γιαννιτσών, Μυτιλήνης (Παναγιούδα και Καλλονή), Χίου και Σάμου.
Ο νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστημιακά τμήματα, όπως παρουσιάζεται στο εν λόγω ΦΕΚ, επικεντρώνεται στην εξέταση και αξιολόγηση συνδυασμού μουσικών δεξιοτήτων που αφορούν, μεταξύ άλλων, στη μουσική αντίληψη του ρυθμού, στην ακουστική αναγνώριση διαστημάτων, συγχορδιών, αρμονικών διαδοχών, στην καταγραφή καθ’ υπαγόρευση μελωδίας, στην εναρμόνιση δοσμένης μελωδίας, στη δημιουργία πτωτικής-μετατροπικής αρμονικής διαδοχής και στην αρμονική ανάλυση. Στο πλαίσιο αυτό εμφανίζονται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ κοινά στοιχεία-κριτήρια με αυτά που προϋπήρχαν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα προηγούμενων ετών (Αρμονία, Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, Μουσική Αντίληψη και Γνώση). Επιπλέον όμως, για τη συγκεκριμένη εξέταση, προστίθενται και νέα κριτήρια αξιολόγησης, τα οποία συνδέονται πιο στενά με τις παραπάνω μουσικές δεξιότητες, για την απόκτηση των οποίων απαιτείται συγκεκριμένη προετοιμασία, μελέτη και εξάσκηση. Κεντρικός σκοπός των συγγραφέων ήταν εξ αρχής όχι μόνο τα προαναφερθέντα, αλλά ιδιαίτερα η επισήμανση της μεθοδολογίας και των τρόπων εξάσκησης, τους οποίους οι διδάσκοντες/ουσες των θεωρητικών μαθημάτων ευρωπαϊκής μουσικής σταδιακά μπορούν να εφαρμόσουν για μία αποτελεσματική διδασκαλία/μάθηση. Οι διδακτικές προτάσεις για την εξάσκηση στα πεδία που περιλαμβάνονται στον παρόντα Οδηγό είναι ενδεικτικές, καθώς μπορούν να υπάρξουν και άλλες, με τις οποίες είναι δυνατόν να επιτευχθούν οι συγκεκριμένοι μαθησιακοί στόχοι.
Μπορείτε να κατεβάσετε το βιβλίο εδώ: Διδακτική Μεθοδολογία για την Αρμονία και τις Ακουστικές Δεξιότητες: Οδηγός για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι..pdf
Μπορείτε να κατεβάσετε τις σημειώσεις από την παρουσίαση του βιβλίου εδώ: Παρουσίαση.pdf
© Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση (EEME), 2024
Κοκκίδου, Μ. (2022). Δημοφιλής μουσική. Κουλτούρες, Ιστορίες, Αξίες. Τόμος 1. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γιάννης Μυγδάνης, Μαίη Κοκκίδου
Σελιδοποίηση: Γιάννης Μυγδάνης
ISBN: 978-618-83465-7-4
Η έννοια της δημοφιλούς μουσικής είναι δύσκολο να περιγραφεί επειδή είναι ένας πολιτισμικά πλαισιωμένος, πολυδιάστατος και φορτισμένος με αξίες όρος. Αποτελείται από ένα σύμπαν παραδόσεων, ειδών, στιλ και επιρροών, και μελετάται στους άξονες της παραγωγής, της διανομής και της κατανάλωσης. Στις προσπάθειες για τον ορισμό, περιλαμβάνεται η ιδεολογία και τα πολιτισμικά πρότυπα που κυριαρχούν σε μία δεδομένη κοινωνία, σε έναν συγκεκριμένο χώρο και χρόνο. Περιοχές-κλειδιά είναι: μαζική κουλτούρα, χρήση και λειτουργίες, δημοτικότητα, διασκέδαση, σύνδεση με την καθημερινή ζωή, ταυτότητες και κοινωνικές σχέσεις, mainstream, ανατροπή, διασταύρωση, ποικιλομορφία, ετερογένεια, ρευστότητα, μουσική βιομηχανία, τεχνολογία, υβριδισμός και εκλεκτισμός. Μέχρι σήμερα, είμαστε μάρτυρες της συνεχούς εξέλιξης της δημοφιλούς μουσικής με πολυάριθμα ιδιώματα άκρως επεξεργασμένης δομής, τραγούδια νέων υφολογικών δρόμων και ιδεών. Ίσως η αδυναμία ανεύρεσης ενός ξεκάθαρου ορισμού για τη δημοφιλή μουσική αποτελεί μέρος της γοητείας της.
Τιμή αγοράς: 20 € (15 € για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε.)
Για παραγγελίες επικοινωνήστε με το mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Κοκκίδου, Μ. (2022). Δημοφιλής μουσική. Ταυτότητες, Κοινότητες, Εμπειρίες, Νοήματα. Τόμος 2. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γιάννης Μυγδάνης, Μαίη Κοκκίδου
Σελιδοποίηση: Γιάννης Μυγδάνης
ISBN: 978-618-83465-8-1
Η μουσική προσδιορίζει πτυχές και περιοχές της κοινωνικής ζωής. Αν και δεν έχει ανακαλυφθεί μία κοινωνία χωρίς μουσική, η θέση, οι χρήσεις και οι λειτουργίες της στο εσωτερικό των κοινωνιών είναι πολυσύνθετη. Εξίσου πολυσύνθετος είναι και ο μουσικός κόσμος κάθε ανθρώπου. Οι μουσικές επιλογές μας είναι πολιτισμικές. Η δημοφιλής μουσική αποτελεί σημαντικό μέρος της κουλτούρας, του τρόπου ζωής, της ψυχαγωγίας, της κατανάλωσης και της ταυτότητας ανθρώπων και ομάδων. Διαιωνίζει μυθολογίες και πραγματικότητες που εδραιώνουν το κοινωνικό της πλέγμα. Το βιβλίο είναι για το κοινό της δημοφιλούς μουσικής: για την επικοινωνία και τις ταυτότητες των ανθρώπων, για τους όρους της κατανάλωσης και διασκέδασης, για τις ψηφιακές κοινότητες, για τις εμπειρίες των ακροατών, με ειδική αναφορά στους έφηβους, και για τη σημασία της συμμετοχής σε μία συναυλία ή ένα φεστιβάλ. Δημοφιλής μουσική σημαίνει πολλοί κόσμοι ζωής και πολλά δίκτυα επικοινωνίας.
Τιμή αγοράς: 15 € (10 € για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε.)
Για παραγγελίες επικοινωνήστε με το mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Θεοδωρίδης, Ν. (2020). Φίλοι Μουσικόφιλοι: Μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας: Το βιβλίο του εκπαιδευτικού-εμψυχωτή. Επίπεδο 1 και 2. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. ISBN: 978-618-83465-4-3
Κωδικός στον Εύδοξο: 94644174
Δείτε τον Πίνακα Περιεχομένων εδώ και ενδεικτικό απόσπασμα εδώ.
Το βιβλίο «Μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα Φίλοι μουσικόφιλοι για παιδιά προσχολικής ή και πρωτοσχολικής ηλικίας» (ΦΜ) αποτελεί μια ανανεωμένη καταγραφή της πολύχρονης πορείας ενός διετούς δημιουργικού εργαστηρίου μουσικής αγωγής και εκπαίδευσης για παιδιά, είτε προσχολικής ηλικίας είτε των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Έχει ως κύριο προσανατολισμό τη δυνατότητα εφαρμογής του μέσα σε ποικίλους χώρους, όπως σε τμήματα εργαστηρίων δημιουργικής απασχόλησης ή ωδείων καθώς και σε τάξεις του νηπιαγωγείου ή του δημοτικού σχολείου.
Στην παρούσα εκδοτική του μορφή περιλαμβάνει δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο (ΦΜ1) αφορά 32 ανοιχτά διδακτικά προσχέδια για την εφαρμογή ενός ετήσιου κατά βάση προγράμματος σε παιδιά προσχολικής ή πρωτοσχολικής ηλικίας, μετά από την απαραίτητη προσαρμογή του από τον εκπαιδευτικό. Η ανοικτότητά του ως αυτοτελές ή όχι πρόγραμμα υποστηρίζεται με επιπλέον ιδέες, προτάσεις και υλικό ώστε να αξιοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό για τον εμπλουτισμό του συγκεκριμένου ετήσιου προγράμματος.
Το δεύτερο επίπεδο (ΦΜ2) περιλαμβάνει 32+1 ακόμη προτάσεις μουσικών εργαστηρίων για το δεύτερο έτος, στην περίπτωση που ο εκπαιδευτικός-εμψυχωτής αποφασίσει να εφαρμόσει ένα διετές πρόγραμμα. Ορισμένες ενότητες του δεύτερου έτους -όπως αυτές των Χριστουγέννων, της αποκριάς ή της λήξης του προγράμματος- προσφέρονται για τον εμπλουτισμό και του πρώτου έτους/επιπέδου εφαρμογής.
Σε κάθε περίπτωση, το περιεχόμενο της έκδοσης προορίζεται επίσης και ως βοηθητικό υλικό για το προσωπικό πρόγραμμα κάθε εκπαιδευτικού. Το βασικό υλικό του προγράμματος ΦΜ αποτελεί ένα διδακτικό πακέτο που περιλαμβάνει και 2 μουσικά τετράδια των παιδιών, το Μουσικό Τετράδιο 1 και το Μουσικό Τετράδιο 2, τα οποία κυκλοφορούν ως αυτοέκδοση του συγγραφέα.
Παραγγελίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και 6944134525.
Music Definition and Music Education: many perspectives, many voices, many questions
May Kokkidou (MEd, PhD, post-PhD)
Proofreading: Regina Saltari
Cover design: Yannis Mygdanis, May Kokkidou
Layout: Yannis Mygdanis
ISBN: 978-618-83465-6-7
Abstract:
The definition of music is complicated by several factors. Music is everywhere. It holds sociability and individuality, freedom and limits. It is situated historically, philosophically, culturally, politically, economically, and ideologically, in a complex system of symbolic meanings. It has acquired various meanings and bears various connotations. In semiotic terms, music is polysemic: a complex signifier with many signifieds. From the very beginning of human history, people have tried to explain the nature of music and its importance in human life.
This book addresses issues about music’s definition, through the implementation of a project conducted between 2017 and 2019 with post-graduate students (pre-service and in-service music educators) who had been teaching music for several years. The ultimate goal was to gain sight of the big picture of the music world(s) and bring meaning to concepts and ideas by moving beyond mere definitions.
Questions about the nature, value and meaning of music should be considered and meditated not only for their own sake, but as a road to seek ways by which to act ethically-pedagogically-musically in our classes. Music waits to be seen in new dimensions. I hope that this book will stimulate fruitful discussions in the field of music education.
© Greek Society for Music Education (GSME), 2021
Υποκατηγορίες
Σελίδα 1 από 2