Blue and Colorful Cute Notebook Cover A4 DocumentΔιδακτική Μεθοδολογία για την Αρμονία και τις Ακουστικές Δεξιότητες: Οδηγός για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι.

Λουκάς Βασιλειάδης, Χαρίκλεια Κατσώχη & Γεωργία Μαρία Τσερπέ

 

Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γιάννης Μυγδάνης

Σελιδοποίηση: Σοφία Αγγελίδου & Δήμητρα Κόνιαρη

ISBN: 978-618-5821-02-9

Ο παρών Οδηγός συντάχθηκε με έναυσμα τον Νέο τρόπο εισαγωγής στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών σύμφωνα με το ΦΕΚ 3927Β΄/14-6-23. Αποτελεί προϊόν της επιμορφωτικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στις 3 Οκτωβρίου 2023 για τους εκπαιδευτικούς Μουσικής θεωρητικών μαθημάτων Λυκείου των μουσικών σχολείων Πτολεμαΐδας, Σιάτιστας, Αμυνταίου, Καστοριάς, Κατερίνης, Βέροιας, Γιαννιτσών,  Μυτιλήνης (Παναγιούδα και Καλλονή), Χίου και Σάμου.

Ο νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστημιακά τμήματα, όπως παρουσιάζεται στο εν λόγω ΦΕΚ, επικεντρώνεται στην εξέταση και αξιολόγηση συνδυασμού μουσικών δεξιοτήτων που αφορούν, μεταξύ άλλων, στη μουσική αντίληψη του ρυθμού, στην ακουστική αναγνώριση διαστημάτων, συγχορδιών, αρμονικών διαδοχών, στην καταγραφή καθ’ υπαγόρευση μελωδίας, στην εναρμόνιση δοσμένης μελωδίας, στη δημιουργία πτωτικής-μετατροπικής αρμονικής διαδοχής και στην αρμονική ανάλυση. Στο πλαίσιο αυτό εμφανίζονται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ κοινά στοιχεία-κριτήρια με αυτά που προϋπήρχαν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα προηγούμενων ετών (Αρμονία, Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, Μουσική Αντίληψη και Γνώση). Επιπλέον όμως, για τη συγκεκριμένη εξέταση, προστίθενται και νέα κριτήρια  αξιολόγησης, τα οποία συνδέονται πιο στενά με τις παραπάνω μουσικές δεξιότητες, για την απόκτηση των οποίων απαιτείται συγκεκριμένη προετοιμασία, μελέτη και εξάσκηση. Κεντρικός σκοπός των συγγραφέων ήταν εξ αρχής όχι μόνο τα προαναφερθέντα, αλλά ιδιαίτερα η επισήμανση της μεθοδολογίας και των τρόπων εξάσκησης, τους οποίους οι διδάσκοντες/ουσες των θεωρητικών μαθημάτων ευρωπαϊκής μουσικής σταδιακά μπορούν να εφαρμόσουν για μία αποτελεσματική διδασκαλία/μάθηση. Οι διδακτικές προτάσεις για την εξάσκηση στα πεδία που περιλαμβάνονται στον παρόντα Οδηγό είναι ενδεικτικές, καθώς μπορούν να υπάρξουν και άλλες, με τις οποίες είναι δυνατόν να επιτευχθούν οι συγκεκριμένοι μαθησιακοί στόχοι.

 

Μπορείτε να κατεβάσετε το βιβλίο εδώ: pdfΔιδακτική Μεθοδολογία για την Αρμονία και τις Ακουστικές Δεξιότητες: Οδηγός για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι..pdf

Μπορείτε να κατεβάσετε τις σημειώσεις από την παρουσίαση του βιβλίου εδώ: pdfΠαρουσίαση.pdf

 

© Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση (EEME), 2024

3283

Δημοφιλης Μουσικη 36.6  25 cmΚοκκίδου, Μ. (2022). Δημοφιλής μουσική. Κουλτούρες, Ιστορίες, Αξίες. Τόμος 1. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γιάννης Μυγδάνης, Μαίη Κοκκίδου 

Σελιδοποίηση: Γιάννης Μυγδάνης

ISBN: 978-618-83465-7-4 

Η έννοια της δημοφιλούς μουσικής είναι δύσκολο να περιγραφεί επειδή είναι ένας πολιτισμικά πλαισιωμένος, πολυδιάστατος και φορτισμένος με αξίες όρος. Αποτελείται από ένα σύμπαν παραδόσεων, ειδών, στιλ και επιρροών, και μελετάται στους άξονες της παραγωγής, της διανομής και της κατανάλωσης. Στις προσπάθειες για τον ορισμό, περιλαμβάνεται η ιδεολογία και τα πολιτισμικά πρότυπα που κυριαρχούν σε μία δεδομένη κοινωνία, σε έναν συγκεκριμένο χώρο και χρόνο. Περιοχές-κλειδιά είναι: μαζική κουλτούρα, χρήση και λειτουργίες, δημοτικότητα, διασκέδαση, σύνδεση με την καθημερινή ζωή, ταυτότητες και κοινωνικές σχέσεις, mainstream, ανατροπή, διασταύρωση, ποικιλομορφία, ετερογένεια, ρευστότητα, μουσική βιομηχανία, τεχνολογία, υβριδισμός και εκλεκτισμός. Μέχρι σήμερα, είμαστε μάρτυρες της συνεχούς εξέλιξης της δημοφιλούς μουσικής με πολυάριθμα ιδιώματα άκρως επεξεργασμένης δομής, τραγούδια νέων υφολογικών δρόμων και ιδεών. Ίσως η αδυναμία ανεύρεσης ενός ξεκάθαρου ορισμού για τη δημοφιλή μουσική αποτελεί μέρος της γοητείας της.

Τιμή αγοράς: 20 € (15 € για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε.)

Για παραγγελίες επικοινωνήστε με το mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

3265

Δημοφιλης Μουσικη 2Κοκκίδου, Μ. (2022). Δημοφιλής μουσική. Ταυτότητες, Κοινότητες, Εμπειρίες, Νοήματα. Τόμος 2. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γιάννης Μυγδάνης, Μαίη Κοκκίδου 

Σελιδοποίηση: Γιάννης Μυγδάνης

ISBN: 978-618-83465-8-1

Η μουσική προσδιορίζει πτυχές και περιοχές της κοινωνικής ζωής. Αν και δεν έχει ανακαλυφθεί μία κοινωνία χωρίς μουσική, η θέση, οι χρήσεις και οι λειτουργίες της στο εσωτερικό των κοινωνιών είναι πολυσύνθετη. Εξίσου πολυσύνθετος είναι και ο μουσικός κόσμος κάθε ανθρώπου. Οι μουσικές επιλογές μας είναι πολιτισμικές. Η δημοφιλής μουσική αποτελεί σημαντικό μέρος της κουλτούρας, του τρόπου ζωής, της ψυχαγωγίας, της κατανάλωσης και της ταυτότητας ανθρώπων και ομάδων. Διαιωνίζει μυθολογίες και πραγματικότητες που εδραιώνουν το κοινωνικό της πλέγμα. Το βιβλίο είναι για το κοινό της δημοφιλούς μουσικής: για την επικοινωνία και τις ταυτότητες των ανθρώπων, για τους όρους της κατανάλωσης και διασκέδασης, για τις ψηφιακές κοινότητες, για τις εμπειρίες των ακροατών, με ειδική αναφορά στους έφηβους, και για τη σημασία της συμμετοχής σε μία συναυλία ή ένα φεστιβάλ. Δημοφιλής μουσική σημαίνει πολλοί κόσμοι ζωής και πολλά δίκτυα επικοινωνίας.

Τιμή αγοράς: 15 € (10 € για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε.)

Για παραγγελίες επικοινωνήστε με το mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

3269
EEME-book cover 2021 FΣτάμου, Λ., & Κοκκίδου, Μ. (Επιμ.) (2021). Κριτική Μουσική Εκπαίδευση: Κείμενα Προβληματισμού από τη Διεθνή Κοινότητα. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
 
Μεταφραστική ομάδα: Ξανθίππη Αναστασιάδου, Ρίτα Ζωβοΐλη, Εβίτα Κούτη, Αναστασία Σούκα Σίμου και Μαρία Τσαλίκη
Επιμέλεια μεταφράσεων: Λήδα Στάμου & Μαίη Κοκκίδου
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Ιωάννης Οικονόμου
Σελιδοποίηση-τυπογραφικός έλεγχος: 
Μαίη Κοκκίδου, ∆ήμητρα Κόνιαρη και Σοφία Αγγελίδου
 
ISBN: 978-618-83465-5-0
 
Μπορείτε να κατεβάσετε το βιβλίο εδώ: pdfΣταμου_Κοκκιδου_2021_Μεταφρασεις_MayDay.pdf
 
Εκδοτικό Πρελούδιο
Με μεγάλη χαρά παρουσιάζουμε στο ελληνόφωνο αναγνωστικό μουσικοπαιδαγωγικό κοινό, εκπαιδευτικούς μουσικής, καθηγητές, ερευνητές και στοχαστές της μουσικής παιδαγωγικής και της μουσικής εκπαίδευσης, τις μεταφράσεις στην ελληνική γλώσσα 12 ρηξικέλευθων άρθρων από το ελεύθερης πρόσβασης περιοδικό Action, Criticism & Theory for Music Education (http://act.maydaygroup.org/). Το περιοδικό αυτό αποτελεί μία από τις βασικές οδούς δημοσιοποίησης απόψεων και προβληματισμών μιας πρωτοποριακής ομάδας στοχαστών από όλον τον κόσμο στον χώρο της μουσικής παιδαγωγικής, του MayDay Group (http://www.maydaygroup.org/) . 
Θεωρούμε ότι το όλο εγχείρημα της παρουσίασης άρθρων του πρωτοποριακού αυτού περιοδικού στην ελληνική γλώσσα, από τις εκδόσεις της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για δύο κυρίως λόγους.
Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με την πρωτοπορία της σκέψης και του προβληματισμού που χαρακτηρίζει τα άρθρα που παρουσιάζονται. Με τη μετάφρασή τους στα ελληνικά γίνονται πια άμεσα προσβάσιμα στους Έλληνες μουσικοπαδαγωγούς. Ο δεύτερος λόγος, ο οποίος θεωρούμε ότι είναι και ο σημαντικότερος, έχει να κάνει με την ποιότητα της μετάφρασης και απόδοσης εννοιών και όρων στην ελληνική γλώσσα, κάποιοι από τους οποίους συναντώνται ίσως και για πρώτη φορά στην ελληνική βιβλιογραφία της μουσικής παιδαγωγικής.
Είναι ιδιαίτερη τιμή που οι μεταφράσεις που θα διαβάσετε τις επιμελούνται δύο εξέχουσες ερευνήτριες και μουσικοπαιδαγωγοί, η Λήδα Στάμου και η Μαίη Κοκκίδου. Τις ευχαριστούμε θερμά για την όλη φροντίδα αυτού του έργου, το οποίο δεν θα είχε πραγματοποιηθεί χωρίς την επιστημοσύνη τους, τη σκληρή δουλειά και την ανιδιοτελή προσφορά τους. Ευχαριστούμε, επίσης, τα μέλη της μεταφραστικής ομάδας των άρθρων, Ξανθίππη Αναστασιάδου, Ρίτα Ζωβοΐλη, Εβίτα Κούτη, Αναστασία Σούκα Σίμου και Μαρία Τσαλίκη, για την προσωπική τους κατάθεση και προσφορά σε αυτό το εγχείρημα.
Τα κείμενα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο παραχωρήθηκαν από το MayDay Group κατόπιν αιτήματος της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση για μετάφραση και δημοσίευση στην ελληνική γλώσσα. Διατηρήθηκε το αρχικό στιλ γραφής του κάθε άρθρου και συνοδεύονται από την ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία μπορείτε να βρείτε και το πρωτότυπο. Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους του MayDay Group για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη τους.
Σας ευχόμαστε καλές αναγνώσεις!
 
Για την Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Η Ομάδα Εντύπων της Ε.Ε.Μ.Ε.
και το Δ.Σ. της Ε.Ε.Μ.Ε.
 
Θεσσαλονίκη 2021
 
Μπορείτε να κατεβάσετε το βιβλίο εδώ: pdfΣταμου_Κοκκιδου_2021_Μεταφρασεις_MayDay.pdf

 

3234

Mousikofiloi exoΘεοδωρίδης, Ν. (2020). Φίλοι Μουσικόφιλοι: Μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας: Το βιβλίο του εκπαιδευτικού-εμψυχωτή. Επίπεδο 1 και 2. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. ISBN: 978-618-83465-4-3

Κωδικός στον Εύδοξο: 94644174

Δείτε τον Πίνακα Περιεχομένων εδώ και ενδεικτικό απόσπασμα εδώ.

Το βιβλίο «Μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα Φίλοι μουσικόφιλοι για παιδιά προσχολικής ή και πρωτοσχολικής ηλικίας» (ΦΜ) αποτελεί μια ανανεωμένη καταγραφή της πολύχρονης πορείας ενός διετούς δημιουργικού εργαστηρίου μουσικής αγωγής και εκπαίδευσης για παιδιά, είτε προσχολικής ηλικίας είτε των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Έχει ως κύριο προσανατολισμό τη δυνατότητα εφαρμογής του μέσα σε ποικίλους χώρους, όπως σε τμήματα εργαστηρίων δημιουργικής απασχόλησης ή ωδείων καθώς και σε τάξεις του νηπιαγωγείου ή του δημοτικού σχολείου.

Στην παρούσα εκδοτική του μορφή περιλαμβάνει δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο (ΦΜ1) αφορά 32 ανοιχτά διδακτικά προσχέδια για την εφαρμογή ενός ετήσιου κατά βάση προγράμματος σε παιδιά προσχολικής ή πρωτοσχολικής ηλικίας, μετά από την απαραίτητη προσαρμογή του από τον εκπαιδευτικό. Η ανοικτότητά του ως αυτοτελές ή όχι πρόγραμμα υποστηρίζεται με επιπλέον ιδέες, προτάσεις και υλικό ώστε να αξιοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό για τον εμπλουτισμό του συγκεκριμένου ετήσιου προγράμματος.

Το δεύτερο επίπεδο (ΦΜ2) περιλαμβάνει 32+1 ακόμη προτάσεις μουσικών εργαστηρίων για το δεύτερο έτος, στην περίπτωση που ο εκπαιδευτικός-εμψυχωτής αποφασίσει να εφαρμόσει ένα διετές πρόγραμμα. Ορισμένες ενότητες του δεύτερου έτους -όπως αυτές των Χριστουγέννων, της αποκριάς ή της λήξης του προγράμματος- προσφέρονται για τον εμπλουτισμό και του πρώτου έτους/επιπέδου εφαρμογής.

Σε κάθε περίπτωση, το περιεχόμενο της έκδοσης προορίζεται επίσης και ως βοηθητικό υλικό για το προσωπικό πρόγραμμα κάθε εκπαιδευτικού. Το βασικό υλικό του προγράμματος ΦΜ αποτελεί ένα διδακτικό πακέτο που περιλαμβάνει και 2 μουσικά τετράδια των παιδιών, το Μουσικό Τετράδιο 1 και το Μουσικό Τετράδιο 2, τα οποία κυκλοφορούν ως  αυτοέκδοση του συγγραφέα.

Παραγγελίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και 6944134525.

 

3020

 

Music Definition - FinalMusic Definition and Music Education: many perspectives, many voices, many questions

May Kokkidou (MEd, PhD, post-PhD)

Proofreading: Regina Saltari

Cover design: Yannis Mygdanis, May Kokkidou

Layout: Yannis Mygdanis

 

ISBN: 978-618-83465-6-7

  

Abstract:

The definition of music is complicated by several factors. Music is everywhere. It holds sociability and individuality, freedom and limits. It is situated historically, philosophically, culturally, politically, economically, and ideologically, in a complex system of symbolic meanings. It has acquired various meanings and bears various connotations. In semiotic terms, music is polysemic: a complex signifier with many signifieds. From the very beginning of human history, people have tried to explain the nature of music and its importance in human life.

This book addresses issues about music’s definition, through the implementation of a project conducted between 2017 and 2019 with post-graduate students (pre-service and in-service music educators) who had been teaching music for several years. The ultimate goal was to gain sight of the big picture of the music world(s) and bring meaning to concepts and ideas by moving beyond mere definitions.

Questions about the nature, value and meaning of music should be considered and meditated not only for their own sake, but as a road to seek ways by which to act ethically-pedagogically-musically in our classes. Music waits to be seen in new dimensions. I hope that this book will stimulate fruitful discussions in the field of music education.

 

 pdfKokkidou, M. (2021). Music Definition and Music Education: many perspectives, many voices, many questions. Thessaloniki: GSME.

 

© Greek Society for Music Education (GSME), 2021

3246

Νέα κυκλοφορίαΕΕΜΕ Dialektiki exoF

Στάμου, Λ. (Επιμ.) (2019). Διαλεκτική και πρωτοπορία στη Μουσική Παιδαγωγική. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. ISBN: 978-618-83465-2-9

Κείμενα

1. Πόσο «Μουσική» πρέπει να είναι η Μουσική Εκπαίδευση; Σκέψεις και προτάσεις για την αξία της κοινωνικής ευθύνης στο συμφραζόμενο του μεταμοντερνισμού. Μαίη Κοκκίδου

2. Το σώμα στη μουσική και στη μουσική αγωγή. Θεοχάρης Ράπτης

3. Η διδασκαλία της μουσικής πράξης ως σημείο συνάντησης μαθητή και δασκάλουΝικόλαος Ζαφρανάς & Ειρήνη Μαύρου

4. Ιστορίες μάθησης και καθημερινές στιγμές: Η χρήση της εξιστορηματικής τεκμηρίωσης στη διδασκαλία και την έρευνα για την αξιολόγηση της μουσικής μάθησης των παιδιών. Pantelis (Peter) Gouzouasis & Λελούδα (Λήδα) Στάμου

5. Αναπτύσσοντας τη μουσικότητα των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας μέσα από τη διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση: Το πρωτόκολλο μουσικότητας του προγράμματος MusiChild. Ζωή Διονυσίου

6. Παιχνίδι και Μουσική: Από τη γενική παιδαγωγική στη μουσικοπαιδαγωγική θεώρησηΝίκος Θεοδωρίδης

7. Μουσική Δημιουργία Παιδιών. Κωνσταντίνα Δογάνη

8. Ο ρόλος της τεχνολογίας στην ανάπτυξη της μουσικής δημιουργικότητας. Νέες κατευθύνσεις και προοπτικές για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αγγελική Τριανταφυλλάκη

9. Η μουσική διδασκαλία και μάθηση στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας. Σμαράγδα Χρυσοστόμου

10. Μουσική νευροεκπαίδευση: Όταν οι επιστήμες της μουσικής αγωγής συνδιαλέγονται με τις επιστήμες του νου, του εγκεφάλου και της εκπαίδευσης. Δήμητρα Κόνιαρη

11. Η σημασία των ομαδικών μουσικών δραστηριοτήτων για την υγεία στη σύγχρονη Ελλάδα: Eκπαιδεύοντας μουσικούς σε νέους ρόλους. Μαρία Βαρβαρίγου

12. Ο ρόλος της μουσικής εκπαίδευσης στην ενίσχυση δεξιοτήτων αυτοπροσδιορισμού στα παιδιά με αναπηρία. Λευκοθέα Καρτασίδου

13. Ο ιδανικός εκπαιδευτικός Μουσικής: Θεωρητική και ερευνητική προσέγγιση. Νατάσα Οικονομίδου Σταύρου

14. Όταν η μουσική μιλά. Ντόρα Ψαλτοπούλου

Βιογραφικά σημειώματα των συγγραφέων

Authors’ CVs

Τιμή αγοράς: 30 / Μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε.: 25

Παραγγελίες / αποστολή με αντικαταβολή: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

2868

Kokkidou, M. (2017). From Kindergarten to early childhood. Thessaloniki: Greek Society for Music Education

It is our pleasure and honor to host in our editions this lifework of research of May Kokkidou, a longitudinal research study with children from the age of kindergarten to adulthood.

May Kokkidou has been a very valuable member of the Greek Society for the Music Education (GSME), since its constitution, in 1997. She served as president of the GSME (2007-2012) and, in collaboration with Costas Tsougras and Zoe Dionyssiou, she was co-editor of the scientific journal of GSME, Musical Pedagogics, the last six years (2012- 2017). Additionally, she has been member of the Scientific Committee of GSME‘s Conferences, and co-president, with Zoe Dionyssiou, of the Scientific Committee of the 6th Conference (Athens, 2009) and 7th Conference (Thessaloniki, 2015) of the GSME.

May Kokkidou was born in Thessaloniki. She is a music education specialist and researcher and she has published numerous essays both in national and international journals and conference proceedings. She is author of three books and of the monograph ―European Music Curricula: Philosophical Orientations, Trends, and Comparative Validation‖ (GSME editions, 2009), and co-author of four book on Aesthetic Education. She taught as adjunct lecturer in the Post-Graduate Programs ―Semiotics and Communication‖ (University of Western Macedonia) and ―Didactics of Music‖ (University of Macedonia). Today she teaches as adjunct lecturer in the Post-Graduate Program in ―Music Pedagogy‖ (European University Cyprus). Her recent work focuses on the areas of the semiotics of music, the musical identities, the philosophy of music education, and the multi-modal music perception.

We are confident that this work will be a most rewarding and valuable text for all kind of readers, researchers in education, educators, students and parents!

For the GSME board (2016-2018)

Sophia Aggelidou (President) and Dimitra Koniari (Secretary) 

 

 

 

2655

Ratliff, N.M., & Μπαζμαδέλης, Α. (2017). Ευρετήριο Μουσικών Βιβλιοθηκών και Συλλογών στην ΕλλάδαISBN: 978-618-83465-1-2.Mpazmadelis

Κωδικός στον Εύδοξο: 77109489

Περιεχόμενα εδώ και Ενδεικτικό_απόσπασμα.pdf .

Εχουμε τη μεγάλη χαρά να φιλοξενούμε στις εκδόσεις της Ε.Ε.Μ.Ε. μία ιδιαίτερα σημαντική μελέτη με θέμα τις Μουσικές Βιβλιοθήκες και Συλλογές της Ελλάδας. Πρόκειται για ένα Ευρετήριο Μουσικών Βιβλιοθηκών και Συλλογών που αποτελεί μία δουλειά που ξεκίνησε προς τα τέλη της δεκαετίας του 1970 από το φιλέλληνα Μουσικό Βιβλιοθηκονόμο και Διευθυντή της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου του Maryland, Neil Ratliff. Το εγχείρημα αυτό ξεκίνησε με τη συνδρομή και υποστήριξη του Πανεπιστημίου της Iowa, του National Endowment for the Arts και της Διεθνούς Ένωσης Μουσικών Βιβλιοθηκών και Αρχείων. Το Ευρετήριο συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε, μετά το θάνατο του Neil Ratliff το 1994, από τον Άρη Μπαζμαδέλη, Βιβλιοθηκονόμου και μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Στο Ευρετήριο περιλαμβάνονται 244 Βιβλιοθήκες και Συλλογές στην Ελλάδα, που κατέχουν μουσικό υλικό αξιόλογο για μουσική έρευνα. Επίσης περιλαμβάνεται βιβλιογραφία σχετική με τις Βιβλιοθήκες και το υλικό τους από τον 19ο και τον 20ό αιώνα, όπως και μία εισαγωγική καταγραφή της ιστορικής πορείας και των ειδών των Μουσικών Βιβλιοθηκών και Συλλογών στην Ελλάδα.

Ευχαριστούμε θερμά τον συνεπιμελητή της έκδοσης, Άρη Μπαζμαδέλη, για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και ευχόμαστε στο βιβλίο αυτό να είναι καλοτάξιδο!

Το βιβλίο κοστίζει 12 . Για παραγγελίες επικοινωνήστε με την Ε.Ε.Μ.Ε. στη διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η έκδοση στην αγγλική γλώσσα διατίθεται ελεύθερα

Ratliff, Ν. Μ., & Bazmadelis, Α. (2017). Directory of Music Libraries and Collections in Greece. Thessaloniki: Greek Society for Music Education

ISBN: 978-960-89847-7-6 

The library treasures of Greece, along with its archaeological legacies, have been subjected to countless catastrophes. Earthquakes, fires, wars, theft have all decimated the once rich intellectual heritage of Greeks. And it is impossible to write about music libraries in Greece without considering the whole library situation here, for the fate of the former are inextricably bound to the latter. So when Prof. Rita Benton first approached Neil Rattlif in 1975 to compile a directory of libraries in Greece which have resources for music research for Volume Five of the International Directory of Music Research Libraries, he readily agreed as he expected there would be so little research material he would be able to finish to task in a few weeks. Now that the work is completed we must admit that Neil had been humbled by the quantities of riches which were uncovered. The final catalogue includes more than 230 collections in Greece which contain materials of value for music research or have music items of some special interest.

2654

Υποκατηγορίες