Μύθοι και αλήθειες για την ανάπτυξη του “μουσικού” εγκεφάλου 246077798 6311129825595883 4245151955586016441 n

Δήμητρα Κόνιαρη (PhD) Μουσικοπαιδαγωγός, μέλος ΕΔΙΠ Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Τι γνωρίζουμε για τον τρόπο ανάπτυξης του εγκεφάλου σε σχέση με τη μουσική; Ποιες από αυτές τις γνώσεις βασίζονται σε επιστημονικά ευρήματα και ποιες είναι μουσικοί “νευρομύθοι”, δηλαδή εσφαλμένες αντιλήψεις ή παρανοήσεις των επιστημονικών ευρημάτων; Τα παραπάνω ερωτήματα θα τα προσεγγίσουμε μέσω μιας σύντομης παρουσίασης των πιο πρόσφατων πορισμάτων σχετικών ερευνών από το πεδίο των Νευροεπιστημών και θα επικεντρωθούμε στα παρακάτω σημεία: (α) θα γνωρίσουμε τις βασικές νευροβιολογικές δομές και λειτουργίες του τυπικά αναπτυσσόμενου “μουσικού” εγκεφάλου, (β) θα διελευκάνουμε μουσικούς νευρομύθους που εσφαλμένα κυριαρχούν και αποπροσανατολίζουν κυρίως την κοινή γνώμη για τον ρόλο της μουσικής στη ζωή των ανθρώπων, και (γ) θα δούμε πώς αυτή η γνώση μπορεί να βοηθήσει την/τον εκπαιδευτικό μουσικής στο να διαμορφώσει με τον καλύτερο τρόπο τις μαθησιακές εμπειρίες που θα παρουσιάσει στην τάξη της μουσικής.

Η Δήμητρα Κόνιαρη (PhD) είναι μουσικοπαιδαγωγός, μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας). Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών (Α.Π.Θ.), του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών για τις Γνωστικές Επιστήμες (DEA en Sciences Cognitives, Université Libre de Bruxelles) και διδάκτωρ του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας). Σπούδασε πιάνο στη Μουσική Ακαδημία Ιξελλών (Βέλγιο) και είναι απόφοιτος του διετούς κύκλου σπουδών του Ινστιτούτου Ρυθμικής Jaques-Dalcroze του Βελγίου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα κινούνται στον χώρο της Μουσικής Ψυχολογίας, της Μουσικής Εκπαίδευσης και της Νευροεκπαίδευσης (https://www.uom.gr/dkoniari).
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Το εργαστήριο συνδιοργανώνεται από τον Ελληνικό Σύλλογο Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff και την Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση.
Απευθύνεται στα ταμιακώς τακτοποιημένα μέλη των δύο συλλόγων με ελεύθερη συμμετοχή.
Παρακαλούμε να συμπληρώσετε τη φόρμα συμμετοχής προκειμένου να σας αποσταλεί ο σύνδεσμος της διαδικτυακής συνάντησηςhttps://docs.google.com/.../1tYv-l.../edit

3233

Ηthe coronavirus challenge Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση σας καλεί στη διαδικτυακή ημερίδα Back to school #music_for_all με εισηγήτριες/ές τις/τους: Νίκο Θεοδωρίδη, Ρία Θεοδώρου, Χρύσα Κίτσιου, Μαίη Κοκκίδου, Γιάννη Μυγδάνη την

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2021

 

Απαραίτητη η συμπλήρωση της παρούσας φόρμας μέχρι και το Σάββατο 9 Οκτωβρίου στις 20:00. Θα σταλεί σύνδεσμος Zoom μία μέρα πριν την έναρξη της ημερίδας. Κόστος παρακολούθησης: Δωρεάν για τα μέλη της ΕΕΜΕ και καταβολή του ποσού των 10 ευρώ για τα μη μέλη στον λογαριασμό της ΕΕΜΕ στην Εθνική Τράπεζα (τα έξοδα μεταφοράς από άλλη τράπεζα επιβαρύνουν τον εντολέα)* IBAN: GR06 0110 2230 0000 2234 8020 557, με αναγραφή του ονοματεπώνυμου του αποστολέα και την ένδειξη: 2Η ΗΜΕΡΙΔΑ

*μετά την κατάθεση μπορείτε να στείλετε στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. το αποδεικτικό ώστε να επιβεβαιωθεί η συμμετοχή σας.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

16:50-17:00:

Άνοιγμα της πλατφόρμας
17:00-17:10: Καλωσόρισμα από την πρόεδρο του Δ.Σ. της ΕΕΜΕ, Μαρία Κουρκουρίκα
17:10-17:40: Μαίη Κοκκίδου – Με τις μαθήτριες και τους μαθητές: τις/τους γνωρίζω, με γνωρίζουν, γνωριζόμαστε…
17:50-18:20: Χρύσα Κίτσιου – Συνδέοντας τη Θεωρία της μουσικής με τη μουσική Πράξη. Ιδέες, ρεπερτόριο, ασκησιολόγιο
18:30-19:00: Γιάννης Μυγδάνης – Δημιουργώντας ψηφιακά μουσικά μοτίβα με φυσικά αντικείμενα: αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας στη μουσική τάξη
19:10-1δ:40: Ρία Θεοδώρου – Μουσική και χορωδιακή πράξη στην ηλικία των 60+
19:50-20:30: Νίκος Θεοδωρίδης – Μουσικά παιχνίδια (και τσιμπολογήματα) με ρυθμό και μελωδία για φίλους μουσικόφιλους
20:40: Κλείσιμο - Παρουσίαση επόμενων δράσεων και ενημέρωση για το 9ο Συνέδριο ΕΕΜΕ

 

*Στο τέλος κάθε εισήγησης θα δίνονται 10 λεπτά για ερωτήσεις/συζήτηση

 

Περισσότερες πληροφορίες για τις περιλήψεις των εισηγήσεων μπορείτε να βρείτε εδώ.

3228

ΑφίσαΟλοκληρώθηκε με επιτυχία η δεύτερη συνάντηση της Ομάδας της ΕΕΜΕ για τα Μουσικά Σχολεία το Σάββατο 12 Ιουνίου με θέμα «Μουσικά Σχολεία, αρχίζουμε! Καθοδηγώντας τους υποψήφιους μαθητές για τη νέα τους ζωή στο Μουσικό Σχολείο».  Στο εισαγωγικό μέρος πραγματοποιήθηκε σύντομη παρουσίαση των τομέων δράσης της ομάδας, ανάθεση εργασιών και οργάνωση από την επικεφαλής Ανθούλα Κολιάδη – Τηλιακού.  

 

  • Η μελλοντική οργάνωση των δράσεων της Ομάδας περιλαμβάνει επίσης την ενεργή συμμετοχή μελών με τη συμπλήρωση εγγράφου, στο οποίο δηλώνονται οι τομείς στους οποίους επιθυμεί κάποιο μέλος να ενταχθεί και να συνδράμει με το έργο του, εφόσον φυσικά το επιθυμεί. Το έγγραφο βρίσκεται εδώ:  https://forms.gle/eSqAe9Z8b7Unv7JVA

 

Στο δεύτερο μέρος της συνάντησης με αφορμή τη διαδικασία επιλογής υποψηφίων μαθητών για την Α’ τάξη Γυμνασίου στα Μουσικά Σχολεία πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις διαδραστικών βοηθητικών ασκήσεων για μαθητές που θέλουν να εξασκήσουν τις μουσικές τους ικανότητες από τους κ. Σταύρο Κατηρτζόγλου, Καθηγητή Κλασικής Κιθάρας στο ΠΜΓΛΠ, συνθέτη και συγγραφέα μουσικών βιβλίων, καθώς και κ. Γιάννη Μυγδάνη, μέλος της ΕΕΜΕ, Υποψήφιο διδάκτορα Μουσικής Παιδαγωγικής, ΙΒDP Music Teacher στην Ιόνιο Σχολή, καθηγητή πιάνου και ανώτερων θεωρητικών, καθώς και συνθέτη.

 

Οι εφαρμογές του κ. Σταύρου Κατηρτζόγλου βρίσκονται εδώ:

Μήπως είσαι Μουσικός;

http://aesop.iep.edu.gr/node/5650

Ο Δάσκαλος «Οn line”!

https://pmglp.org/index.php/yliko/daskalos/mikrous

 

Οι εφαρμογές του κ. Γιάννη Μυγδάνη βρίσκονται στη σελίδα της ΕΕΜΕ:

Space Glockenspiel – (Απομνημόνευση μελωδίας στο μεταλλόφωνο)

https://www.eeme.gr/145-el/musapps/mousika-sxoleia/3215-space-glockenspiel.html

Deep Blue Music Bottom (Ακουστική Αντίληψη)

https://www.eeme.gr/145-el/musapps/mousika-sxoleia/3214-deep-blue-music-bottom.html

The Rhythm of Apache (Αντίληψη Ρυθμού)

https://www.eeme.gr/145-el/musapps/mousika-sxoleia/3213-the-rhythm-of-apache.html


Στο τρίτο μέρος ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση, όπου τέθηκαν ερωτήσεις στους εισηγητές για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τη διαβάθμιση δυσκολίας των ασκήσεων, αλλά και άλλα ζητήματα σχετικά με τη διαδικασία επιλογής μαθητών Α΄ Γυμνασίου για τα Μουσικά Σχολεία, όπως την αντιμετώπιση των αγοριών σε μεταφώνηση, το γενικότερα υψηλό επίπεδο των περισσοτέρων υποψηφίων το οποίο καλούνται να αξιολογήσουν οι Επιτροπές Επιλογής κ.ά.

 

Η Ομάδα της ΕΕΜΕ για τα Μουσικά Σχολεία

3216
Η Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση και το Singing Fish σας καλούν σε ένα ανοιχτό webinar με εισηγητές τους:singing
Αρετή Καμηλάκη, Βασιλική Ψύρρα, Χρήστο Νούλη
Κυριακή 13 Ιουνίου | 11:00-12:30
Απαραίτητη η συμπλήρωση της ακόλουθης φόρμας: https://forms.gle/Z511VczGvQbkNfhJ7
 
Πρόγραμμα και περιλήψεις εισηγήσεων:
Παραδοσιακός Χορός και Μουσική σε Άτομα Με ΔΑΔ. Ένα παρεμβατικό πρόγραμμα μουσικοχορευτικής αγωγής σε μαθητές με αυτισμό
Καμηλάκη Αρετή
Ο παραδοσιακός χορός και η μουσική αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής του ανθρώπου. Συνθέτουν ένα μέσον ανάδειξης και διαφύλαξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν τέρψη και λειτουργούν θεραπευτικά σε διάφορες καταστάσεις. Σαν εκπαιδευτικό εργαλείο τα οφέλη και η σπουδαιότητά τους έχουν παρατηρηθεί και επιστημονικώς αποδειχθεί όχι μόνο σε τυπικές ομάδες ανθρώπων αλλά και σε άτομα με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Φανερή δε είναι και η ύπαρξή τους στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των ειδικών σχολείων. Η εν λόγω έρευνα αποσκοπεί στο να προβάλλει τα αποτελέσματα και να καταδείξει την σπουδαιότητά της επίδρασης ενός παρεμβατικού προγράμματος διδασκαλίας ελληνικών χορών συνδυαστικά με την μουσική, στη συνολική συμπεριφορά παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Θα αναπτυχθεί η μεθοδολογία της παρέμβασης, θα τονισθεί η αξία εφαρμογής της στα συγκεκριμένα άτομα και τα οφέλη που προκύπτουν για ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Ταυτόχρονα θα συζητηθούν οι παράμετροι τις συμπεριφοράς που επηρεάστηκαν, καθώς και μελλοντικές εφαρμογές της σε διαφορετικούς πληθυσμούς.
 
Μουσική και κίνηση στην τρίτη ηλικία. Περιεχόμενο – Στόχοι – Δυνατότητες
Βασιλική Ψύρρα
Άνθρωποι όλων των ηλικιών μπορούν με το σώμα τους, με τη φωνή τους και με μουσικά όργανα να μάθουν μουσική, ανεξάρτητα με το αν έχουν ήδη ή όχι κάποια μουσική γνώση ή εμπειρία. Η Μουσική Γηραγωγική κερδίζει τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο έδαφος και οφείλουμε να μάθουμε τα πλαίσιά της, τους στόχους της και της δυνατότητές της. Το περιεχόμενο μουσικοπαιδαγωγικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν την τρίτη ηλικία έχουν ως κεντρικό άξονα την σχέση μουσικής και κίνησης με στόχο τη συναίσθηση, τη δραστηριοποίηση και αντίληψη του σώματος και της κίνησης του, την ανάπτυξη της ικανότητας φωνητικών, κινητικών και μουσικών αυτοσχεδιασμών καθώς επίσης και την ψυχική και πνευματική κατάσταση των συμμετεχόντων. Κατα τη διάρκεια της παρουσίασης θα τονιστεί η σημασία ύπαρξης τέτοιων προγραμμάτων, θα συζητηθούν τα περιεχόμενα και οι στόχοι τους και θα δωθούν παραδείγματα από αντίστοιχο πρόγραμμα του Μουσικού Πανεπιστήμίου FRANZ LIZST της Βαϊμάρης.
 
Η ευζωία των μουσικών εκπαιδευτικών μέσα από το πρίσμα της Τεχνικής Αλεξάντερ
Χρήστος Νούλης
Το λειτούργημα των μουσικών εκπαιδευτικών απαιτεί εξαιρετικές μουσικές γνώσεις και δεξιότητες χάρη στις οποίες μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ανταπεξέλθουν σε προκλήσεις που εμφανίζονται από το ευρύ και ποικίλο φάσμα των εκπαιδευομένων. Συχνά, με το πέρας του χρόνου, οι εκπαιδευτικοί καταπονούνται σωματικά και νοητικά, ενώ η σταδιακή καταπόνηση δεν γίνεται αντιληπτή παρά μόνον όταν η καταπόνηση αυτή οδηγεί στο στάδιο της ανικανότητας λειτουργίας (διαταραχές της φωνής, του μυοσκελετικού συστήματος καθώς και διαταραχές άγχους). Η Τεχνική Αλεξάντερ, ως προληπτική εκπαιδευτική παρέμβαση, υποστηρίζει τους μουσικούς εκπαιδευτικούς ολιστικά μέσα από την ανάπτυξη κινητικής αντίληψης, την διεύρυνση της χωρικής αντίληψης και την απελευθέρωση σωματο-ψυχικών μοτίβων που προκύπτουν από συνήθειες κατάχρησης του εαυτού κατά την διάρκεια της διδασκαλίας. Μία παρουσίαση των θεμελιωδών αρχών της Τεχνικής Αλεξάντερ θα εστιάσει στις παρεμβάσεις που γίνονται με στόχο την ευζωία των μουσικών εκπαιδευτικών.
 
Βιογραφικά εισηγητών:
Η Αρετή Καμηλάκη είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στην «Ερμηνεία και εκτέλεση παραδοσιακών οργάνων-βιολί» και κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων με θέμα «Εκπαίδευση και Αναπηρία. Συγκινησιακές και συναισθηματικές δυναμικές» του πανεπιστημίου Tor Vergata της Ιταλίας, και «Αθλητικός Τουρισμός, Οργάνωση Δρώμενων, Χορός» του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με ειδίκευση Σπουδές στο χορό. Εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Ειδική Εκπαίδευση ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται ως μουσικός πανελλαδικά καθώς και σε χώρες του εξωτερικού.
Η Βασιλική Ψύρρα είναι μουσικός, μουσικοπαιδαγωγός και περφόρμερ. Διδάσκει Ρυθμική, Performance και Πρακτική της μουσικής στο Μουσικό Πανεπιστήμιο FRANZ LIZST στη Βαϊμάρη και Μουσικοπαιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο της Ερφούρτης. Την αγάπη της για το μάθημα της μουσικής την μοιράζεται με φίλους μέσα από τη συνεργατική ιστοσελίδα thesingingfish.eu.
Ο Χρήστος Νούλης είναι πιανίστας και δάσκαλος Τεχνικής Αλεξάντερ. Σπούδασε πιάνο στο Royal College of Music (Bachelor & Master). Η επταετής διδακτορική του έρευνα στο πανεπιστήμιο BCU εστίασε στην συγκριτική ανάλυση τριών σωματικών μεθόδων και της επίδρασής τους στην πιανιστική ερμηνεία. Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.

3209

Ημέρα: Σάββατο 12-06-2021Αφίσα Μουσικά Σχολεία

Ώρα: 18:30 - 20:00

Διοργάνωση: Ομάδα για τα Μουσικά Σχολεία - Ε.Ε.Μ.Ε.

 

- Πρόγραμμα Εκδήλωσης -
18:20: Άνοιγμα της πλατφόρμας
18:30-18:40 Χαιρετισμός από το ΔΣ της ΕΕΜΕ
18:40-19:00 Ανθούλα Κολιάδη – Τηλιακού: «Παρουσίαση - σχεδιασμός δράσεων, οργάνωση υπο-ομάδων εργασιών, συζήτηση - προτάσεις μελών»
19:00-19:15 Σταύρος Κατηρτζόγλου: «ΜΙΚΡΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ: Διαδραστικές ασκήσεις για τη διερεύνηση μουσικών ικανοτήτων μικρών μαθητών»
19:15-19:30 Γιάννης Μυγδάνης: «Σχεδιασμός τριών πρωτότυπων διαδραστικών μουσικών εφαρμογών-παιχνιδιών για μελλοντικούς μαθητές του μουσικού γυμνασίου»
19:30-20:00: Ερωτήσεις, Ανοιχτή συζήτηση – ολιγόλεπτες τοποθετήσεις των μελών
 
Διαβάστε αναλυτικά για τους στόχους και την οργάνωση της Ομάδας για τα Μουσικά Σχολεία εδώ.
 
Η Ομάδα της ΕΕΜΕ για τα Μουσικά Σχολεία

3206

Εισηγήτρια: Ίρις Ζούλα 29-05-2021 Ζούλα

Ημέρα: Σάββατο 29-05-2021

Ώρα: 18:00 - 19:30

Διοργάνωση: Ομάδα Διδακτικής των Εγχόρδων Οργάνων Ε.Ε.Μ.Ε.

Συμμετοχή: Δωρεάν παρακολούθηση για τα μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε.

Απαραίτητη η εγγραφή στη φόρμα: https://forms.gle/3BUw361beJeVYtju8

* Πώς κατασκευάζεται ένα έγχορδο όργανο;

* Πώς επιλέγουμε το κατάλληλο για εμάς όργανο;

* Με ποιους τρόπους μπορούμε να συντηρήσουμε ορθά τα όργανα και τα δοξάρια μας;

* Ποιες γρήγορες λύσεις μπορούμε να εφαρμόσουμε στα όργανα των μαθητών μας σε αναπάντεχα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος;

Στο διαδικτυακό αυτό σεμινάριο, η εισηγήτρια Ίρις Ζούλα θα παρουσιάσει σημαντικά θέματα που αφορούν τη συντήρηση των εγχόρδων οργάνων. Θα χαρούμε να σας δούμε!

3199

17-04-2021-page-001Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 1η Συνάντηση της Ομάδας Εργασίας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά Σχολεία! Η πρωτη διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 17 Απριλίου του 2021 σηματοδότησε ένα νέο ξεκίνημα μιας σειράς δράσεων και συναντήσεων με απώτερο στόχο την προώθηση και στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των Μουσικών Σχολείων της χώρας μας. Οι εισηγήσεις ήταν εισαγωγικές και γενικού περιεχομένου. ιδωμένες από διαφορετική σκοπιά. ανάλογα με την ιδιότητα και την εμπειρία των εισηγητριών, ο οποίες ήταν άμεσα εμπλεκόμενες με το θεσμό των Μουσικών Σχολείων.

Πρώτη εισηγήτρια ήταν η κ. Ζεπάτου Βασιλική, η οποία ως πολυγραφότατη ερευνήτρια γύρω από το θεσμό των Μουσικών εστίασε σε μία αναδρομή στη δημιουργία του θεσμού των Μουσικών Σχολείων, στις καινοτομίες που εισήχθησαν μέσω αυτών, στην επιδραστικότητα των σχολείων σε άλλους θεσμούς, στους μαθητές και στις μαθησιακές διαδικασίες, στην πραγμάτωση του σκοπού των Μουσικού Σχολείων και τέλος σε ζητήματα που τίθενται ως έναυσμα ανάδειξης στοιχείων προστιθέμενης αξίας για το θεσμό. Μπορείτε να διαβάσετε τις σημειώσεις της παρουσίασής της εδώ.

Η δεύτερη εισηγήτρια, η κ. Θεοδώρα Τσιμπούρη κατέθεσε την μακρόχρονη εμπειρία της ως Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Ρόδου μέσα από ποιοτική παιδαγωγική έρευνα που πραγματοποίησε σε μαθητές σχετικά με τις ψυχοκοινωνικές επιδράσεις της συμμετοχής τους σε μουσικά σύνολα. Μπορείτε να διαβάσετε τις σημειώσεις της παρουσίασής της εδώ.

Η τρίτη εισηγήτρια, η κ. Σόνια Χαραλαμπίδου, κατέθεσε με ιδιαίτερα συγκινητικό τρόπο το προσωπικό της βίωμα ως μαθήτρια του Πειραματικού Μουσικού Σχολείου Παλλήνης μεταφέροντας την επιθυμητή διάσταση που θα έπρεπε να έχει το Μουσικό Σχολείο στη σύγχρονη Μουσική Εκπαίδευση (ετοιμάζουμε ανάρτηση από απόσπασμα βίντεο από την παρουσίαση).

Τέλος, η προσωρινή επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά Σχολεία κ. Ανθούλα Κολιάδη-Τηλιακού έκανε πολύ σύντομη αναφορά στου στόχους της ομάδας, δίνοντας την υπόσχεση για νέο σύντομο ραντεβού για άμεση συγκρότηση ενός οργανωτικού «πυρήνα» και της δημιουργίας επιμέρους ομάδων ενδιαφερόντων και δράσεων. Μπορείτε να διαβάσετε τις σημειώσεις της παρουσίασής της εδώ

Ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε προς τις εισηγήτριες, καθώς και στην Πρόεδρο της Ε.Ε.Μ.Ε. κ. Κόνιαρη για τη στήριξή της, στην Αντιπρόεδρο κ. Τσίγκα, στην κ. Ιωσηφίνα Παπαλάμπρου για τη σχεδίαση και την προβολή της εκδήλωσης, στον κ. Μάριο Σκαμνέλο για την τεχνική υποστήριξη και του συντονισμού της εκδήλωσης, αλλά και όλα τα μέλη του ΔΣ.

Μείνετε συντονισμένοι για την επόμενη συνάντηση της ομάδας!

Με εκτίμηση

Ανθούλα Κολιάδη – Τηλιακού

 

3194

Πρώτη συνάντηση της υπο ίδρυση Ομάδας Εργασίας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά ΣχολείαΜυσικα Σχ

Ημέρα: Σάββατο 17-04-2021
Ώρα: 18:00 - 19:30
Διοργάνωση: Ε.Ε.Μ.Ε.

Συμμετοχή: Ελεύθερη

Πρόγραμα της εκδήλωσης

17:50-18:00: Άνοιγμα της πλατφόρμας
18:00-18:10: Καλωσόρισμα από το Δ.Σ. της Ε.Ε.Μ.Ε.
18:10-18:25: Βασιλική Ζεπάτου: Μουσικά Σχολεία: Πραγμάτωση, καινοτομίες και επιδραστικότητα του θεσμού
18:25-18:40: Θεοδώρα Τσιμπούρη: Ψυχοκοινωνικές επιδράσεις συμμετοχής των μαθητών σε μουσικά σύνολα: μια ποιοτική έρευνα στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου
18:40-18:55: Σόνια Χαραλαμπίδου: Μουσικά Σχολεία: «Για να θυμόμαστε το θαύμα που ζήσαμε…»
18:55-19:05: Συζήτηση
19:05-19:15: Παρουσίαση της νέας ομάδας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά Σχολεία από την προσωρινή επικεφαλής της oμάδας Ανθούλα Κολιάδη-Τηλιακού
19:15-19:30: Συζήτηση με τα μέλη για τη λειτουργία της ομάδας - Παρουσίαση επόμενων δράσεων

Περιλήψεις και διαφάνειες εισηγήσεων

Βασιλική Ζεπάτου: Μουσικά Σχολεία: Πραγμάτωση, καινοτομίες και επιδραστικότητα του θεσμού

Η εισήγηση εστιάζει σε μία σύντομη αναδρομή στη δημιουργία του θεσμού των Μουσικών Σχολείων, στις καινοτομίες που εισήχθησαν μέσω αυτών, στην επιδραστικότητα των σχολείων σε άλλους θεσμούς, στους μαθητές και στις μαθησιακές διαδικασίες, στην πραγμάτωση του σκοπού των Μουσικού Σχολείων και τέλος σε ζητήματα που τίθενται ως έναυσμα ανάδειξης στοιχείων προστιθέμενης αξίας για το θεσμό.

Θεοδώρα Τσιμπούρη: Ψυχοκοινωνικές επιδράσεις συμμετοχής των μαθητών σε μουσικά σύνολα: μια ποιοτική έρευνα στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου

Στην παρούσα εργασία μελετάται η ψυχοκοινωνική επίδραση της μουσικής μέσω της συμμετοχής μαθητών σε ένα μουσικό σύνολο. Το βασικό ερευνητικό ερώτημα είναι «Πώς η συμμετοχή σε σύνολο του μουσικού σχολείου επηρεάζει ψυχοκοινωνικά τους συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες;» . Η έρευνα είναι ποιοτική, μια μελέτη περίπτωσης, και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι η ημιδομημένη συνέντευξη και η συμμετοχική παρατήρηση. Από τα αποτελέσματα προκύπτει πολλαπλή επίδραση από τη συμμετοχή αυτή για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως οικοδόμηση αυτοεκτίμησης, καλλιέργεια αυταξίας, αυτοπεποίθησης και της αίσθησης του «ανήκειν». Υπάρχει ακόμα ουσιαστική ανάπτυξη της συνεργατικότητας, αυτοπειθαρχίας και αυτοέλεγχου. Τεκμαίρεται επομένως η θετική κοινωνική επίδραση της μουσικής μέσω της συμμετοχής μαθητών και μαθητριών σε μουσικό σύνολο μουσικού σχολείου.

Σόνια Χαραλαμπίδου: Μουσικά Σχολεία: «Για να θυμόμαστε το θαύμα που ζήσαμε…»

Πώς ένας θεσμός εγγράφεται τόσο βαθιά στην ψυχή και στη μνήμη όσων ανθρώπων τον έζησαν; Σε τι διέφερε το Μουσικό Σχολείο Παλλήνης 30 χρόνια πριν; Μήπως πρέπει να μάθουμε από το παρελθόν του θεσμού για να προστατέψουμε το μέλλον του; Προσωπική κατάθεση από μια μαθήτρια μεταξύ των πρώτων εκατό μαθητών του Μουσικού Σχολείου Παλλήνης.

Ανθούλα Κολιάδη-Τηλιακού: Παρουσίαση της νέας ομάδας της Ε.Ε.Μ.Ε. για τα Μουσικά Σχολεία

H νεοσύστατη ομάδα Εργασίας για τα Μουσικά Σχολεία της Ε.Ε.Μ.Ε. έχει ως στόχο τη διοργάνωση δράσεων και συναντήσεων με θέμα την προώθηση και στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των Μουσικών Σχολείων της χώρας μας. Απευθύνεται σε συναδέλφους Ευρωπαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής που εργάζονται είτε ως μόνιμοι, είτε ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι σε Μουσικά Σχολεία, αλλά και σε όποιον ενδιαφέρεται να ενημερώνεται για τις νέες τάσεις και καινοτόμες πρακτικές που αφορούν τόσο στη διδασκαλία ατομικών οργάνων, όσο και στη διεύθυνση μικρών και μεγάλων μουσικών συνόλων.

Βιογραφικά συντελεστών της εκδήλωσης

Η Βασιλική Ζεπάτου είναι Καθηγήτρια Πιάνου Μουσικού Σχολείου Αλίμου. Δίπλωμα Πιάνου Ωδείου Αθηνών, Πολιτικός Μηχανικός και Διδάκτωρ Μηχανικός Ε.Μ.Π. Εισηγήσεις/δημοσιεύσεις: 1ο Συνέδριο Μουσικών Σχολείων (Μ.Σ.) (1995), Συνέδριο της “European Association for Music in Schools (ΕΑS)” (2000), Περιοδικό «Μουσική στην Πρώτη Βαθμίδα» (2008), 7ο Συνέδριο Ε.Ε.Μ.Ε. (2015), 8ο Συνέδριο Ε.Ε.Μ.Ε. (2018) κ.ά. Δράσεις: Ε.Π.Π.Σ. & Π.Σ. Μουσικής Αγωγής: έργο Αισθητικής Αγωγής Π.Ι. (1997-2000), μέλος/contact person ΕΑS (2000-2004). Συμμετοχή σε εργασίες του Υ.ΠAI.Θ. ως: γραμματέας Συντονιστικής Επιτροπής Ομάδων Εργασίας Π.Σ. Μουσικών Σχολείων (Μ.Σ.) (2000), συντονίστρια ανάπτυξης δικτύου τηλεδιδασκαλίας Μ.Σ. (2000-2002), μέλος Ομάδας Εργασίας έργου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε. (2001-2004), γραμματέας Καλλιτεχνικής Επιτροπής Μ.Σ. (2010-2013), Αξιολογήτρια Π.Σ.-Οδηγού Εκπαιδευτικού Πιάνου Μ.Σ.: Πράξη Νέου Σχολείου Ι.Ε.Π. (2014-15), Συντονίστρια Πρακτικής Άσκησης φοιτητών Τ.Μ.Σ.-Ε.Κ.Π.Α.: Μ.Σ. Αλίμου (2015-σήμερα).

Η Ανθούλα Κολιάδη-Τηλιακού είναι Διδάκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής του Τ.Μ.Σ. του Ε.Κ.Π.Α., κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου ΜΑ in Music Education (Πανεπιστήμιο Reading Μεγάλης Βρετανίας), Πτυχιούχος Τμήματος Φ.Π.Ψ. και Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α., Πτυχιούχος Πιάνου Εθνικό Ωδείου και Διπλωματούχος Φούγκας Ελληνικού Ωδείου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγήτρια Πιάνου (Μουσικό Σχολείο Ρόδου), έχει διατελέσει καθηγήτρια Μουσικοκινητικής Αγωγής, μουσικοπαιδαγωγός σε παιδικούς σταθμούς, εμψυχώτρια στο Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ», καθηγήτρια Μουσικής σε Δημοτικά Σχολεία και Φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Υπήρξε εισηγήτρια σε σεμινάρια και Συνέδρια της Ε.Ε.Μ.Ε. και Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε., εκπονήτρια στο ΙΕΠ για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών του Πιάνου στα Μουσικά Σχολεία, συγγραφέας επιστημονικών άρθρων και οργανώτρια εκπαιδευτικών σεμιναρίων. Τέλος, έχει πραγματοποιήσει ποικίλα Πολιτιστικά Προγράμματα και εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου της.

Η Θεοδώρα Τσιμπούρη είναι Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Μουσικής για το Νότιο Αιγαίο από τον Οκτώβριο του 2018. Εργάστηκε για 25 χρόνια στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου ως εκπαιδευτικός με ειδίκευση στο πιάνο και στα θεωρητικά. Συμμετείχε ως ειδική επιστήμονας στην εκπόνηση των νέων προγραμμάτων σπουδών για τα μουσικά σχολεία. Υπήρξε υποδιευθύντρια και στη συνέχεια Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Ρόδου για δώδεκα χρόνια. Είναι επίσης πτυχιούχος του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης με μάστερ στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Πολιτική και στην Μουσική Παιδαγωγική. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη χρήση της μουσικής με δημιουργικές δραστηριότητες στη διδασκαλία μαθητών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια, αλλά και την ψυχοκοινωνιολογία της μουσικής.

Σόνια Χαραλαμπίδου: Απόφοιτος του Πειραματικού Μουσικού Σχολείου Παλλήνης (1988) με σπουδές στη Λόγια Ευρωπαϊκή, Μεσαιωνική, Αναγεννησιακή και στην Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική. Εκπαιδευτικός ΠΕ79.01 (Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής). Επαγγελματική και Καλλιτεχνική Εμπειρία: Ερευνητικό Κέντρο Ι.Ε.Μ.Α., Ωδείο Φίλιππος Νάκας, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη». Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ. Αναγεννησιακό Λαούτο στους Lyrae Cantus. Συνεργασίες με: τον Σκηνοθέτη Ν. Διαμαντή, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου, Λ. Κονιόρδου Γ. Κουρουπό, Εθνικό Θέατρο, Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου, Θέατρο Πολιτεία, ΚΘΒΕ, Γ. Μιχαηλίδη, ΟΜΜ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ΕΛΣ, Ίδρυμα Ωνάση, Γ. Σμαραγδή και Β. Παπαθανασίου. Δισκογραφία στην «Σείριος» του Μ. Χατζιδάκι και με Χρήστο Θηβαίο.

 

3164